Mai întâi, o precizare. Îți spuneam la început că acest curs a fost scris pe baza observațiilor mele din ultimii ani în care am comunicat, intern și extern, cu tot felul de oameni, tot felul de lucruri. Aproape niciodată nu m-am referit la comunicare ca fiind un proces extrem de teoretic, pe care trebuie să îl înțeleg bine înainte să-l practic. Am învățat făcând. Și ăsta e un lucru important. Noi, oamenii, comunicăm toată ziua. Bine, rău, asta are mai puțină importanță. Ce e important, însă, e că, dacă vorbim despre comunicare profesională, atunci abordarea trebuie să fie una organizată, care să integreze regulile despre care vorbeam până acum și rezultatul nu are cum să fie unul prost.
Cărțile și cursurile pe care ți le recomand în continuare sunt ale unor titani ai teoreticizării comunicării. Sunt ale unor oameni care văd comunicarea altfel, integrată în viața noastră și construită în jurul conceptului de comunicare naturală.
Cursuri utile
- Communication în the 21st Century Workplace, University of California. O serie de clipuri video care acoperă tactici și canale de comunicare internă. Fiecare videoclip are o durată de aproximativ 5 minute care acoperă o anumită zonă a celor mai bune practici de comunicații interne.
- Effective Communication în the Globalised Workplace Specialization, National University of Singapore (NUS). Specializare destinată celor care se pregătesc să dea un nou loc de muncă, detaliază câteva caracteristici culturale și lingvistice cheie care caracterizează comunicarea eficientă într-un job tot mai divers și globalizat.
- Communication theory: bridging academia and practice, National Research University - Higher School of Economics (HSE), Rusia. Acest curs se referă la comunicarea la diferite niveluri. În 9 săptămâni vom aborda o serie de teorii, cazuri și aplicații în domeniul științei comunicării. Vom începe cu conceptele fundamentale ale teoriei comunicării, definind ce este teoria și trecând printr-o serie de abordări ale comunicării în sine.
Cărți utile
- The People Business: How Ten Leaders Drive Engagement Through Internal Communications, Annabel Dunstan, Imogen Osborne. Business People oferă cititorilor o perspectivă unică, internă asupra a ceea ce funcționează și ce nu în lumea comunicării și strategiei interne a companiei. Având interviuri cu practicieni de vârf dintr-o gamă variată de firme de vârf, cartea oferă o perspectivă revigorantă onestă asupra practicilor și provocărilor cu care se confruntă astăzi industria de comunicare.
- Internal Communications: A Manual for Practitioners (PR în Practice), Liam FitzPatrick, Klavs Valskov. Comunicarea necorespunzătoare a companiei poate avea ca rezultat o rată de fluctuație ridicată a personalului, rezultate slabe și un moral scăzut. Comunicările interne se bazează pe exemple de bune practici în sectoarele privat, public și non-profit, cu studii de caz ale unor organizații internaționale de profil. Cartea definește și explică comunicările interne (IC), oferind îndrumări practice, gata de implementat în planificarea și organizarea funcțiilor IC și a IC; înțelegerea publicului; decizia și dezvoltarea mesajelor; canale, rezultate și abordări; managerii de linie și conducerea; evaluarea și raportarea; consilierea liderilor; și schimbări și tranziții.
- Life, Animated: A Story of Sidekicks, Heroes, and Autism, Ron Suskind. Imaginează-ți că ai fost prins într-un film Disney și trebuie să înveți despre viața caracterelor animate. O fantezie? Un coșmar? Aceasta este povestea reală a lui Owen Suskind, fiul jurnalistului care a câștigat Premiul Pulitzer, Ron Suskind, și al soției sale, Cornelia. Băiat autist care nu a putut vorbi de ani de zile, Owen a memorat zeci de filme Disney, le-a transformat într-o limbă pentru a exprima dragostea și pierderea, rudenia, fraternitatea. Familia a fost nevoită să devină personaje animate, comunicând cu el în dialogul Disney; până când toți vor ieși împreună, dezvăluind cum, în întuneric, noi toți avem literalmente nevoie de povești pentru a supraviețui.
Dincolo de toate, însă, îți recomand să asculți, mai întâi, după care să concepi un plan prin care lucrurile pe care le-ai auzit să poată fi spuse mai departe, fluent, frumos, fără imprudența de a considera că ești prea bun că să asculți. Cred că, dincolo de orice, un comunicator bun este un ascultător bun.
Îți mulțumesc pentru răbdare și închei cu un singur sfat. Formula fericirii e simplă: ceva de făcut, cineva de iubit, ceva la care să speri. Ai grijă să le ai pe toate în viață și o să fie bine.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Comunicare internă. Construiește armonie în echipă și punți de legătură cu managementul. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)