Eu cred că ideea de surpriză despre care vorbeam, în cazul cărților, e mecanismul care funcționează și aici. Doar că în cazul unui e-mail nu ai loc, așa cum spuneam mai sus, pentru multe surprize mai mici. Ai doar subiectul și cele câteva paragrafe de e-mail. Și trebuie să găsești o metodă să construiești un mic scenariu prin care destinatarul să fie atras către surpriza finală.
Că să înțelegi mai bine, hai să luăm un exemplu:
Îți trimit un e-mail prin care încerc să te conving să ne vedem, pentru că aș vrea să îți povestesc despre cursurile pe care le oferă avocatnet.ro online. Ești un angajator și aș vrea să îți vând cursuri pentru mai mulți oameni din echipa ta.
Primul lucru pe care îl fac e să înțeleg cu adevărat dacă și cum te pot ajuta. Mă informez, deci, cât pot de mult, cu privire la activitatea companiei tale, la lucrurile care se spun în mediul online despre voi etc. Ajung la concluzia că, și în cazul vostru, ca și în cazul altor companii, în această perioadă, există problema retenției de personal și a fluctuației importante a personalului. Ai dori, cu siguranță, să găsești metode prin care să reții oamenii în companie mai mult.
Pentru că îmi dau seama că în piață problema în cauză e foarte întâlnită, fac un studiu pe angajatorii care au cumpărat cursurile online produse de noi până acum și aflu că, în ultimul an, după ce au cumpărat cursuri pentru oamenii lor, au văzut o scădere a fluctuației de personal (altfel, oamenii n-au mai plecat de la acel loc de muncă spre altele), în medie, de 30%. Am deci un cârlig esențial în discuția cu tine, dar o să construiesc surpriza pe rețeta de care vorbeam mai sus: surprize mici, apoi surpriză cea mare.
Te informezi și afli că, în diverse industrii, rata de fluctuație de personal e extrem de mare (retail 80%, call center 70%, construcții 60%, până la IT, unde fluctuația poate fi de 20% pe an). Faptul că eu am cursuri care au redus fluctuația cu 25% înseamnă că, în cazul în care o companie cu 60% fluctuație de personal ar achiziționa cursuri pentru echipă s-ar ajunge la o fluctuație de 40% în următorul an. Cu alte cuvinte, dacă înainte îi plecau 6 oameni din 10, acum i-ar pleca 4. Costurile recrutării și implicării celor 2 oameni rămași, în situația în care ar fi plecat, sunt de multe ori mai mari decât prețul cursurilor oferite de noi. O altă surpriză.
Așa că ai putea începe e-mailul prin a spune:
“Bună ziua,
Sunt un prieten al [cineva relevant pentru discuție, pe care destinatarul îl cunoaște], lucrăm împreună de ceva vreme și m-a încurajat să vă scriu pentru a vă povesti despre soluția noastră care și-a dovedit eficiența în reducerea fluctuatiei de personal.
Reducem fluctuația cu 25%
Cursurile avocatnet.ro ating peste 30 de domenii diferite și sunt menite să asigure integrarea mai bună a oamenilor în echipa companiei care le achiziționează. Cursurile se livrează online (e-mail și platformă integrată) și permit fiecărui om să aprofundeze anumite activități (comunicare, excel, word, powerpoint, vorbit în public), dar și să aibă o vedere de ansamblu asupra activității departamentelor cu care lucrează.
O facem la un cost mult mai mic decât costul de înlocuire al oamenilor în cauză
Dacă pentru recrutarea oamenilor noi, costul poate atinge câteva mii de euro, costul unui curs este de 90 lei + TVA / salariat și se oferă reduceri pentru achiziționarea unui număr mai mare de cursuri pentru mai mulți salariați.
Peste 1000 de companii folosesc deja soluția noastră
Deși cursurile sunt lansate de mai puțin de 2 ani, peste 1000 de companii au cumpărat deja cursuri pentru întreaga lor echipă. Iată aici lista cu unele dintre companiile importante care ne folosesc deja.
Puteți testa gratuit cursurile noastre
Avem încredere în calitatea cursurilor noastre și am observat că 90% dintre utilizatorii care parcurg prima lecție a unui curs ajung să îl și cumpere. Vă putem oferi demo pentru oricare dintre cursurile noastre (iată lista tuturor cursurilor / am și atașat o prezentare cu lista cursurilor noastre).
Vă pot suna mâine pentru a discuta cu privire la activarea demo-ului pentru cursuri?
Mulțumesc.
O zi bună.
….”
Asta e tot. Cinci paragrafe, ușor de scanat (dacă observi, din titlurile paragrafelor se poate construi o mini recapitulare a e-mailului) și cu o chemare la acțiune la final. Sigur, nuanțele pe care le poți folosi sunt multiple, dar ideea e că ai creat o poveste în doar patru paragrafe, cu mici suprize pe parcurs, conduci omul spre surpriza finală.
Sigur, vei vedea că, în timp, o să îți îmbunătățești tehnica suficient de bine încât să creezi e-mailuri mult mai bune decât cel pe care ți l-am prezentat mai sus.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Scrie e-mailuri mai bune pentru creșterea productivității în echipa ta. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)