Am vorbit, îtr-un articol anterior, despre mesajele care vor fi folosite în procesul de comunicare, despre conceperea, personalizarea și formatarea lor. Astăzi, vom vorbi despre modul în care se livrează aceste mesaje și despre mecanismele din spatele deciziei de a alege un mediu sau altul pentru livrarea unor anumite tipuri de mesaje. Citește articolul
Prin „mesaj” se înțelege conținutul în sine care trebuie comunicat, dar și modul în care este ambalat acest conținut. Prima parte este extrem de largă, la nivel de concept, așa că nu o să o dezvoltăm foarte mult. Conținutul pe care îl comunici are foarte mare legătură cu nevoile tale punctuale de comunicare: plan de afaceri, oferta comercială, comunicat în cazul momentelor de criză, memo intern pentru membrii echipei etc. Aici, tu știi ce vrei să comunici. Citește articolul
Subiectul este al doilea element, ca importanță, după expeditor, care poate ajuta e-mailul tău să intre în atenția destinatarului. De subiect depinde în ce măsură destinatarul dă click pe e-mailul tău pentru a-l citi sau nu. În acticolul de astăzi vom detalia câteva puncte care pot ajuta e-mailul tău să fie unul pe care destinatarul îl ia în seamă. Vom vorbi despre aspecte care țin de partea tehnică a livrării e-mailurilor, dar și despre aspecte emoționale și de limbaj care te ajută să concepi un subiect reușit pentru e-mailurile tale. Citește articolul
Construiește e-mailul folosind strategia scriitorilor de romane de acțiune. E genul de sfat care, de regulă, nu spune nimic. E complicat să ajungi, dintr-o dată, la nivelul de creativitate pe care îl are un scriitor consacrat de romane de acțiune. Și, totuși, e important de menționat că tu n-ai de scris 300 și ceva de pagini, care ar fi necesare pentru un roman, ci undeva spre cinci paragrafe de text. Mai mult, n-ai de inventat personaje, intrigi complexe și altele asemenea, pentru că motivul pentru care scrii cuiva un e-mail este foarte clar. Citește articolul
Mă gândeam cu ceva vreme în urmă că rolul meu, ca antreprenor, era să comunic permanent cu peste șapte audiențe diferite. Poate părea copleșitor, dar ideea centrală se menține în orice formă de plan de comunicare, oricine ar fi persoana (antreprenor, specialist comunicare etc.) care își dorește să comunice lucruri intern sau extern. Citește articolul
Eu cred că organizațiile sunt destul de similare oamenilor. Ca să trăiască mult, au nevoie de lucruri materiale (materie primă, venituri, profit etc.), dar și de lucruri care nu au neapărat o componentă materială (o cultură a echipei, un plan articulat de acțiune, speranțe pentru viitor, date de grija constantă a echipei ca organizația să trăiască și în anii ce urmează). Citește articolul
Într-o organizație modernă, comunicarea este cel mai important factor care poate contribui la ridicarea productivității activității. Ai putea spune că oricine poate să comunice, și ai avea dreptate, dar pe de altă parte trebuie să comunici și într-un mod coerent în funcție de echipa pe care o ai și de mesajul pe care dorești să îl transmiți. Cel mai eficient ar fi să îți faci un plan de comunicare internă, dar pentru a face asta, trebuie să identifici, mai întâi, cele patru puncte importante pe care acesta ar trebui să le bifeze. Citește articolul
Să vorbești pare a fi cel mai simplu lucru din lume. Oricine poate să o facă. Și asta e una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă astăzi echipele de oameni. Pe vremuri, vocea oamenilor era auzită rar și doar în cercuri restrânse. Îți programai, de regulă, o slujbă ca pe o potențială activitate din care poți ieși la pensie, iar dacă te supăra cineva, o spuneai unui grup relativ restrâns de oameni. Citește articolul