Am constatat că, pentru oameni, e adevărat proverbul care spune că formula fericirii e simplă: ceva de făcut, cineva de iubit, ceva la care să speri. Într-un fel, e ce își doresc și organizațiile. Doar că ele, fără să aibă o voință proprie, se bazează pe oamenii care le construiesc pentru a le da toate aceste ingrediente.
Un plan corect de afaceri / activitate le dă ceva de făcut. Faptul că rezultatul muncii lor ajunge la consumatori, clienți sau beneficiari, care apreciază serviciile sau produsele sale, îi oferă organizației ceva de iubit. Investițiile (în bani, emoții și eforturi) pe care le face constant echipa în viitorul organizației, îi dau ceva la care să spere.
Eu aș lua toate aceste elemente și le-aș mixa într-un plan de comunicare menit să le asigure buna funcționare. Așa aș construi, de la începuturi, toate premisele ca organizația în sine să aibă succes în prezent și în viitor. Poate pare simplistă o astfel de abordare, dar am observat că, în practică, e cel mai bun mod de a construi un plan de afaceri de la zero, fără să te bazezi pe șabloane de comunicare, analize interne extrem de amănunțite și alte lucruri birocratice.
Planul de afaceri / activitate e, într-un fel, coloana vertebrală a oricărei organizații, fie că vorbim despre o companie, un ONG sau o altă formă de întreprindere.
Dacă planul de afaceri, în sine, are componente care trebuie să fie confidențiale, o bună parte a planului de afaceri trebuie, în mod obligatoriu, să fie împărtășită întregii echipe a organizației, pentru ca planul să poată fi pus în practică.
Prin urmare, una dintre prioritățile de comunicare pe care le vei avea în perioada următoare ține de popularizarea elementelor importante ale planului de afaceri al companiei. Iată câteva elemente pe care te-ai putea concentra în activitatea de comunicare:
- Ce face compania / ONG-ul respectiv?
- Care sunt produsele și serviciile pe care le comercializează compania ori le oferă ONG-ul în cauză?
- Care sunt direcțiile de dezvoltare ale companiei, pentru viitor?
- Produci lucruri inovatoare pe care le vei prezenta public în următoarea perioadă?
Interacțiunea dintre produsele și serviciile organizației tale și cei cărora li se adresează: consumatori, clienți, beneficiar
Aici, sunt milioane de elemente care trebuie comunicate. Iar această comunicare trebuie pusă în strânsă legătură cu planul de marketing, cu planul de vânzări și așa mai departe. E vital să construiești o comunicare cu publicul tău, fie că e în stadiul de prospect de vânzare sau de client, e vital să personalizezi comunicarea pentru fiecare tipologie de public și să comunici constant. Dincolo de asta, însă, sfatul meu e să fugi mereu de comunicarea sterilă, de tipul PR-ist care nu spune nimic, pe care o vedem aproape întotdeauna expusă în mass media. Oamenilor nu le stă mintea la astfel de texte și au ajuns să le considere maculatura vremurilor noastre.
Investițiile (în bani, emoții și eforturi) pe care le face constant echipa în viitorul organizației, adică aspectele care, după cum spuneam mai sus, îi dau companiei ceva la care să spere.
Aici, ai extrem de multe lucruri de comunicat.
1. E important să creezi o cultură internă specifică organizației tale. Sau, dacă această cultură există, să înțelegi care e și să încerci să determini în ce măsură ea poate fi orientată într-o direcție mai bună.
2. E important să le faci oamenilor cunoscută activitatea organizației, mai ales dacă vorbim despre un impact social important. La avocatnet.ro, mândria că fac parte dintr-o echipă care administrează o comunitate ce rezolvă, zilnic, problemele palpabile a sute de mii de oameni, e un punct important în păstrarea efectivului echipei pentru perioade lungi de ani.
3. E important să ai o campanie constantă de atragere a unor oameni care să ajute compania să evolueze permanent, să dezvolte lucruri noi și să se mențină acolo, în rândul companiilor ancorate în prezent și cu ochii spre viitor. Da, atragerea de oameni noi e tot o formă de comunicare.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Comunicare internă. Construiește armonie în echipă și punți de legătură cu managementul. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)