Iată audiențele la care mă refeream eu. Le vom parcurge împreună, pe rând, pentru a ne da seama în ce măsură ele sunt importante și în planul tău de comunicare.
Acționarii companiei / Membrii fondatori
Orice organizație pornește prin forțele celor care au înființat-o. Ulterior, însă, organizația își construiește succesul pe baza echipei care o administrează, iar această echipă, de multe ori, nu mai are legătură cu cei care au înființat-o. Rămâne, deci, mereu, o nevoie constantă ca fondatorii să fie mereu la curent cu mersul organizației, iar planul tău de comunicare ar trebui să aibă în vedere o astfel de componentă.
Managementul organizației
Chiar dacă managementul este cel care ia decizii, e important să deschizi un canal constant de comunicare între manager și toate celelalte audiențe prezentate aici. E la fel de important să organizezi cât de strict poți tipul de comunicare pe care managementul îl are cu fiecare tip de audiență. Newsletterele sunt o variantă. La fel și ședințele regulate. Dar, la fel, o variantă utilă ar putea fi și un telefon pe care managerul îl dă, din când în când, unor clienți actuali, ori furnizorilor, pentru a se asigura că toate lucrurile sunt în regulă. Nu e niciodată târziu și nici rușine să ceri feedback ori să te asiguri că relația pe care o ai cu niște oameni e constant bună și se poate îmbunătăți în permanență.
Echipa
Planul de comunicare trebuie să vadă echipa din mai multe perspective. Aici, ca și în celelalte cazuri, e vital să te gândești la echipă nu doar ca la o grupare de oameni care ascultă ordinele șefului, ci ca la un grup de oameni cu diverse preocupări, diverse ritmuri de viață, diverse capacități și abilități.
Potențialii clienți (prospecții)
Discuția cu potențialii clienți are, în mod evident, o componentă serioasă de comunicare de marketing. Prin urmare, e vital să se coordoneze acest tip de comunicare pentru a se obține rezultate importante.
Clienții actuali și furnizorii companiei
Din nou, vorbim despre o componentă importantă de marketing (eventualitatea unei vânzări de tipul „upsell” ori cumpărarea unor materiale suplimentare) în planul de comunicare ce îi implică pe clienții ori furnizorii actuali. În același timp, eu aș include neapărat componenta de feedback permanent de la clienți, cu privire la bunurile / serviciile furnizate, în vederea adaptării cât mai simple a acestora la nevoile clienților, mai ales în situația în care vorbim despre vânzarea ori furnizarea de servicii recurente către acei clienți.
Autoritățile publice
Comunicarea cu autoritățile e, mereu, o problemă. E important însă de stabilit care sunt autoritățile cu care trebuie comunicat constant, în alte domenii decât raportare financiară sau de resurse umane, precum și metodele cele mai bune de comunicare cu acele autorități. Consider că, dincolo de multe aspecte teoretice ale muncii unui specialist în comunicare, e nevoie ca planul de comunicare să includă și autoritățile pentru că în acest fel se poate coordona unitar comunicarea organizației cu toate audiențele importante.
Familia ta + Persoana ta
E genul de audiență la care nu te gândești, dar e importantă atunci când stabilești un plan de comunicare pentru o organizație. Am crezut întotdeauna că echilibrul necesar unui bun comunicator nu poate veni decât din echilibrul interior pe care îl presupune o bună relație în familie și o bună acceptare a plusurilor și minusurilor omului care e comunicatorul.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Comunicare internă. Construiește armonie în echipă și punți de legătură cu managementul. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)