Buna ziua, Nu se poate. ii trebuie studii superioare de specialitate. o dau si o fisa a postului,FIªA POSTULUI MANAGER MARKETING
Cod C.O.R.: 244104
Departamentul: marketing
• Obiectivul specific al muncii:
• promovarea imaginii organizaţiei;
• studiul pieţei şi al concurenţei;
• atragerea de noi domenii de activitate profitabile pentru firmă;
• Integrarea postului de munca in structura organizatorica:
• poziţia postului in organigramă:
• postul imediat superior: director general;
• postul imediat inferior: asistent marketing;
• subordonari:
• are in subordine: agent vânzări;
• este înlocuit: nu este cazul;
• înlocuieşte pe: nu este cazul
• relatii:
• ierarhice: director general;
• funcţionale: director economic, director resurse umane, director logistica, director producţie, personalul din cadrul firmei;
• de reprezentare: colaboratori, potenţiali clienţi ai firmei;
• Condiţii materiale ale muncii:
• instrumente specifice muncii de birou (calculator, imprimanta, fax, copiator, telefon mobil)
• echipamente şi materiale de prezentare (retroproiector, videoproiector, laptop, camera digitala)
• chestionare, materiale documentare;
• pliante, cataloage publicitare, materiale publicitare;
• Sarcini si atributii ale postului de munca:
• Promovează imaginea organizaţiei:
1. informarea clienţilor şi a potenţialilor clienţi despre activitatea organizaţiei, direct sau prin intermediul mass-mediei (ştiri, comunicate, interviuri)
2. întocmirea planului de publicitate al organizaţiei (medii de difuzare, temporizare, obiective);
3. analiza ofertelor publicitare şi identificarea celor mai avantajoase forme de promovare (atât din perspectiva impactului asupra pieţei, cât şi din perspectiva preţurilor);
4. proiectarea materialelor publicitare (anunţuri, pliante, oferte);
5. colaborarea cu agenţiile de publicitate şi mass-media în vederea promovării produselor;
6. coordonează campaniile de marketing;
• Efectuarea de studii de piaţă:
1. identificarea modului de structurare a pieţei: clienţi actuali, clienţi potenţiali;
2. analiza preţurilor practicate pe piaţă pentru domeniul de activitate şi realizarea de propuneri fundamentale de modificare a preţurilor practicate de organizaţie;
3. proiectarea de chestionare pentru studiul pieţei, efectuarea culegerii de date şi a prelucrării statistice consecutive aplicării lor, redactarea raportului de studiu al pieţei;
• Întocmirea de rapoarte cu privire la evoluţiile macroeconomice, prognoze şi implicaţiile lor asupra politicii organizaţionale referitoare la resursele materiale şi umane;
• Studiul concurenţei:
1. documentarea continuă despre produsele oferite de concurenţă şi despre modul în care pot fi extinse şi optimizate serviciile şi produsele organizaţiei;
• Participă la realizarea, dezvoltarea forţei de vânzare; este responsabil de evaluarea, analizarea şi instruirea forţei de vânzări;
• Urmăreşte şi gestionează bugetul de marketing şi vânzări; participă la stabilirea targetelor de marketing şi vânzări;
• Gestionează modul de realizare şi utilizare a bazei de date (de marketing) a firmei;
• Coordonează modul de realizare şi promovare a site-ului firmei;
• Întreţine relaţii cu clienţii firmei: analiza satisfacţiei acestora;
• Participă la târguri naţionale/internaţionale de profil făcând propuneri de colaborare şi implementare de noi produse în oferta firmei;
• Orice alte sarcini trasate de superiorii ierarhici în funcţie de necesităţile organizaţionale;
• Pregătirea necesară postului de muncă:
1. de baza: studii superioare de profil economic;
2. de specialitate: marketing;
3. cursuri speciale: marketing, management organizaţional, operare Pc - Office, Power Point, limbă străină;
• Competenţele postului de muncă:
• cunoştinţe si deprinderi:
1. cunoştinţe de operare pe calculator: Microsoft Office (word, excell, power point), navigare Internet;
2. cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională;
3. cunoştinţe din domeniul economic, management, marketing;
4. abilităţi de negociere, vânzări;
• cerinţe aptitudinale:
1. nivel de inteligenţă generală peste medie (capacitate de sinteză şi de analiză, judecată rapidă);
• aptitudini speciale:
1. creativitate;
2. exprimare verbală;
3. vocabular bogat;
4. originalitate;
5. raţionament matematic şi numeric;
6. capacitate de a grupa sau categoriza lucruri, informaţii;
7. atenţie selectivă, concentrată dar şi distributivă;
• cerinţe comportamentale:
1. capacităţi persuasive;
2. echilibru emoţional;
3. responsabilitate personală;
4. capacitate de planificare şi organizare;
5. eficienţă personală (capacitate de ;
6. capacitate de integrare în mediile de lucru;
7. spirit de echipă;
8. profil etic/integritate;
• domenii de interes:
1. interese intelectuale multivariate;
• motivaţie personală:
1. dorinţă de dezvoltare personală şi profesională;
• Condiţiile postului de muncă:
1. condiţii fizice ale muncii -muncă de birou cât şi muncă de teren;
2. program de lucru: flexibil, nenormat în ore de muncă/zi, ci în funcţie de obiectivele îndeplinite;
3. natura muncii: individuală cât şi muncă de echipă;
4. deplasări: prospectare de piaţă, semnări de contracte, etc... ;
• Responsabilitati:
• in raport cu alte persoane (angajaţi, subordonaţi) dar şi clienţi:
1. optimizarea relaţiei firmă-client;
• in raport cu aparatura pe care o utilizează:
1. utilizează cu responsabilitate aparatura din dotare, fără abuzuri;
• in raport cu produsele muncii:
1. conştiinciozitate vis-a-vis de sarcinile pe care le are de îndeplinit;
2. păstrează confidenţialitatea rezultatelor obţinute şi a informaţiilor pe care le deţine privitor la problematica organizaţiei (clienţi, strategii de promovare a produselor, rezultatele studiilor de piaţă); sunt confidenţiale următoarele informaţii: preţuri la licitaţii, elementele de politică comercială, informaţiile referitoare la resursele minerale;
• in raport cu securitatea muncii dar si cu regulamentul de ordine interioara:
1. respecta normele de securitate impuse de organizaţie:
2. respecta normele interne stipulate in regulamentul de ordine interioară ale organizaţiei;
• privind relaţiile cu colegii de muncă, subordonaţi:
1. menţine relaţii colegiale şi colaborează cu colegii;
2. da dovada de politete in relatiile cu clientii;
3. menţine relaţii corecte/ imparţiale cu subordonaţii;
• Salarizare:
• Salarizarea este în conformitate cu normele interne ale organizaţiei;
• Salariul de bază este remuneraţia primită pentru realizarea la standarde superioare de calitate a tuturor sarcinilor ce-i revin;
• Conform Codului Muncii nivelul de salarizare este confidenţial fiind de datoria angajatorului de a face cunoscută această normă şi de datoria salariatului de a o respecta; orice abatere va fi sancţionată conform Regulamentului Intern;
• Posibilităţile de promovare:
• În sfera de activitate actuală nu este posibil;
• Transferul pe o poziţie ierarhică superioară sau în cadrul unui alt departament este condiţionat de nevoile organizaţiei şi dar şi de achiziţia de noi abilităţi şi deprinderi din domeniul respectiv;