avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 370 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Pot angaja manager marketing fara studii superioare?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Pot angaja manager marketing fara studii superioare?

Buna ziua si La multi ani!

Nu sunt sigura intr-o anumita privinta si am nevoie de parerile dvoastra in legatura cu angajarea unei persoane fara studii superioare (mai exact cu studii superioare dar fara sustinerea examenului de licenta).
Firma care face angajarea este o firma privata si doreste sa o angajeze in postul de manager marketing sau director de vanzari.
Va rog sa imi spuneti daca exista undeva in legislatie o interzicere a acestui lucru.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:28, 23 Noiembrie 2022
Buna ziua, Nu se poate. ii trebuie studii superioare de specialitate. o dau si o fisa a postului,FIªA POSTULUI MANAGER MARKETING
Cod C.O.R.: 244104
Departamentul: marketing
• Obiectivul specific al muncii:
• promovarea imaginii organizaţiei;
• studiul pieţei şi al concurenţei;
• atragerea de noi domenii de activitate profitabile pentru firmă;
• Integrarea postului de munca in structura organizatorica:
• poziţia postului in organigramă:
• postul imediat superior: director general;
• postul imediat inferior: asistent marketing;
• subordonari:
• are in subordine: agent vânzări;
• este înlocuit: nu este cazul;
• înlocuieşte pe: nu este cazul
• relatii:
• ierarhice: director general;
• funcţionale: director economic, director resurse umane, director logistica, director producţie, personalul din cadrul firmei;
• de reprezentare: colaboratori, potenţiali clienţi ai firmei;
• Condiţii materiale ale muncii:
• instrumente specifice muncii de birou (calculator, imprimanta, fax, copiator, telefon mobil)
• echipamente şi materiale de prezentare (retroproiector, videoproiector, laptop, camera digitala)
• chestionare, materiale documentare;
• pliante, cataloage publicitare, materiale publicitare;
• Sarcini si atributii ale postului de munca:
• Promovează imaginea organizaţiei:
1. informarea clienţilor şi a potenţialilor clienţi despre activitatea organizaţiei, direct sau prin intermediul mass-mediei (ştiri, comunicate, interviuri)
2. întocmirea planului de publicitate al organizaţiei (medii de difuzare, temporizare, obiective);
3. analiza ofertelor publicitare şi identificarea celor mai avantajoase forme de promovare (atât din perspectiva impactului asupra pieţei, cât şi din perspectiva preţurilor);
4. proiectarea materialelor publicitare (anunţuri, pliante, oferte);
5. colaborarea cu agenţiile de publicitate şi mass-media în vederea promovării produselor;
6. coordonează campaniile de marketing;
• Efectuarea de studii de piaţă:
1. identificarea modului de structurare a pieţei: clienţi actuali, clienţi potenţiali;
2. analiza preţurilor practicate pe piaţă pentru domeniul de activitate şi realizarea de propuneri fundamentale de modificare a preţurilor practicate de organizaţie;
3. proiectarea de chestionare pentru studiul pieţei, efectuarea culegerii de date şi a prelucrării statistice consecutive aplicării lor, redactarea raportului de studiu al pieţei;
• Întocmirea de rapoarte cu privire la evoluţiile macroeconomice, prognoze şi implicaţiile lor asupra politicii organizaţionale referitoare la resursele materiale şi umane;
• Studiul concurenţei:
1. documentarea continuă despre produsele oferite de concurenţă şi despre modul în care pot fi extinse şi optimizate serviciile şi produsele organizaţiei;
• Participă la realizarea, dezvoltarea forţei de vânzare; este responsabil de evaluarea, analizarea şi instruirea forţei de vânzări;
• Urmăreşte şi gestionează bugetul de marketing şi vânzări; participă la stabilirea targetelor de marketing şi vânzări;
• Gestionează modul de realizare şi utilizare a bazei de date (de marketing) a firmei;
• Coordonează modul de realizare şi promovare a site-ului firmei;
• Întreţine relaţii cu clienţii firmei: analiza satisfacţiei acestora;
• Participă la târguri naţionale/internaţionale de profil făcând propuneri de colaborare şi implementare de noi produse în oferta firmei;
• Orice alte sarcini trasate de superiorii ierarhici în funcţie de necesităţile organizaţionale;
• Pregătirea necesară postului de muncă:
1. de baza: studii superioare de profil economic;
2. de specialitate: marketing;
3. cursuri speciale: marketing, management organizaţional, operare Pc - Office, Power Point, limbă străină;
• Competenţele postului de muncă:
• cunoştinţe si deprinderi:
1. cunoştinţe de operare pe calculator: Microsoft Office (word, excell, power point), navigare Internet;
2. cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională;
3. cunoştinţe din domeniul economic, management, marketing;
4. abilităţi de negociere, vânzări;
• cerinţe aptitudinale:
1. nivel de inteligenţă generală peste medie (capacitate de sinteză şi de analiză, judecată rapidă);
• aptitudini speciale:
1. creativitate;
2. exprimare verbală;
3. vocabular bogat;
4. originalitate;
5. raţionament matematic şi numeric;
6. capacitate de a grupa sau categoriza lucruri, informaţii;
7. atenţie selectivă, concentrată dar şi distributivă;
• cerinţe comportamentale:
1. capacităţi persuasive;
2. echilibru emoţional;
3. responsabilitate personală;
4. capacitate de planificare şi organizare;
5. eficienţă personală (capacitate de ;
6. capacitate de integrare în mediile de lucru;
7. spirit de echipă;
8. profil etic/integritate;
• domenii de interes:
1. interese intelectuale multivariate;
• motivaţie personală:
1. dorinţă de dezvoltare personală şi profesională;
• Condiţiile postului de muncă:
1. condiţii fizice ale muncii -muncă de birou cât şi muncă de teren;
2. program de lucru: flexibil, nenormat în ore de muncă/zi, ci în funcţie de obiectivele îndeplinite;
3. natura muncii: individuală cât şi muncă de echipă;
4. deplasări: prospectare de piaţă, semnări de contracte, etc... ;
• Responsabilitati:
• in raport cu alte persoane (angajaţi, subordonaţi) dar şi clienţi:
1. optimizarea relaţiei firmă-client;
• in raport cu aparatura pe care o utilizează:
1. utilizează cu responsabilitate aparatura din dotare, fără abuzuri;
• in raport cu produsele muncii:
1. conştiinciozitate vis-a-vis de sarcinile pe care le are de îndeplinit;
2. păstrează confidenţialitatea rezultatelor obţinute şi a informaţiilor pe care le deţine privitor la problematica organizaţiei (clienţi, strategii de promovare a produselor, rezultatele studiilor de piaţă); sunt confidenţiale următoarele informaţii: preţuri la licitaţii, elementele de politică comercială, informaţiile referitoare la resursele minerale;
• in raport cu securitatea muncii dar si cu regulamentul de ordine interioara:
1. respecta normele de securitate impuse de organizaţie:
2. respecta normele interne stipulate in regulamentul de ordine interioară ale organizaţiei;
• privind relaţiile cu colegii de muncă, subordonaţi:
1. menţine relaţii colegiale şi colaborează cu colegii;
2. da dovada de politete in relatiile cu clientii;
3. menţine relaţii corecte/ imparţiale cu subordonaţii;
• Salarizare:
• Salarizarea este în conformitate cu normele interne ale organizaţiei;
• Salariul de bază este remuneraţia primită pentru realizarea la standarde superioare de calitate a tuturor sarcinilor ce-i revin;
• Conform Codului Muncii nivelul de salarizare este confidenţial fiind de datoria angajatorului de a face cunoscută această normă şi de datoria salariatului de a o respecta; orice abatere va fi sancţionată conform Regulamentului Intern;
• Posibilităţile de promovare:
• În sfera de activitate actuală nu este posibil;
• Transferul pe o poziţie ierarhică superioară sau în cadrul unui alt departament este condiţionat de nevoile organizaţiei şi dar şi de achiziţia de noi abilităţi şi deprinderi din domeniul respectiv;










Buna ziua, am o colega care are diploma de inginerie si management in alimentatie publica si agroturism, oare o pot incadrea pe postul de manager marketing?
O puteti incadra .. nu va este interzis de lege.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa post brand manager tissot tissot Buna ziua ma puteti ajuta si pe mine va rog cu o fisa de post pentru ocupatia Brand Manager (vezi toată discuția)
Fisa postului manager portofoliu deeandr deeandr as dori daca sa poate o fisa de post pentru managerul de portofoliu cat de repede posibil (vezi toată discuția)
Fisa postului alesyam alesyam Va rog mult sa ma ajutati cu un model de fisa postului pentru AJUTOR BUCATAR, PIZZAR, si LUCRATOR BUCATARIE. Va multumesc!!!! (vezi toată discuția)