În esență, Legea nr. 101/2020, care va intra în vigoare la data de 4 iulie 2020, vizează atât investitorii, proprietarii și administratorii de imobile, cât și auditorii energetici și urmărește creșterea performanței energetice a clădirilor, precum și obținerea și centralizarea de informații privind clădirile auditate energetic.
Clădirile vor trebui dotate cu dispozitive de reglare automată a temperaturii
Obligația de a dota clădirile cu sisteme de autoreglare pentru reglarea distinctă a temperaturii și calității aerului interior îi vizează pe investitori și se va aplica, potrivit Legii nr. 101/2020, doar pentru clădirile noi, cu certificat de urbanism emis după data de 15 septembrie 2020. Obligația subzistă atât timp cât dotarea cu dispozitive de reglare automată a temperaturii este fezabilă din punct de vedere tehnic și economic.
De asemenea, dispozitivele de autoreglare a temperaturii vor permite reglarea automată și distinctă a temperaturii în fiecare încăpere sau zonă din imobil, în funcție de temperatura interioară stabilită de fiecare utilizator în parte.
Devine obligatorie montarea de puncte de reîncărcare pentru mașinile electrice
Investitorii, proprietarii și administratorii clădirilor rezidențiale și nerezidențiale sunt obligați să le doteze cu sisteme destinate reîncărcării vehiculelor electrice. Măsura vizează atât clădirile noi, cât și clădirile existente care sunt supuse unor renovări majore.
Obligația de a instala puncte de reîncărcare a mașinilor electrice este valabilă atât pentru parcările interioare imobilelor, cât și pentru cele ce le aparțin și sunt situate în apropierea acestora.
Auditorii energetici au noi obligații
Legea nr. 101/2020 impune o nouă obligație și pentru cei ce auditează clădirile din punct de vedere energetic. Astfel, auditorii energetici pentru clădiri vor trebui să transmită autorităților informații energetice relevante despre clădirile pe care le verifică.
Mai exact, pe lângă certificatele și sintezele rapoartelor de audit energetic, auditorii trebuie să transmită Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației și rapoartele de inspecție a sistemelor tehnice ale clădirii, informațiile conținute de acestea fiind utilizate pentru dezvoltarea unei baze de date la nivelul ministerului.
Comentarii articol (0)