Singura lege care oferă o definiție a ceea ce numim marketing direct este Legea nr. 365 din 2002, privind comerțul electronic. Dacă ne uitam în lege, o să observăm că definiția care ne interesează este cea a comunicărilor comerciale:
Comunicare comercială - orice formă de comunicare destinată să promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii reglementate.
Din definiția comunicării comerciale trebuie reținute două aspecte importante:
- Vorbim despre orice formă de conținut (text, video, audio etc).
- E important ca acel conținut să promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii reglementate.
Pornind de la această definiție, e important deci de observat faptul că în categoria acțiunilor de marketing direct n-ar intra activități precum:
- Comunicările tranzacționale. Altfel spus, acele e-mailuri, spre exemplu, prin care un client este informat despre livrarea produsului pe care l-a comandat, ori prin intermediul carora îi este furnizată clientului factura fiscală aferentă unei tranzacții. Această formă de comunicare comercială nu promovează, direct sau indirect, produsele sau serviciile unui comerciant.
- Informaţiile permiţând accesul direct la activitatea unei persoane fizice sau juridice, în special pe nume de domeniu sau o adresă de poştă electronică.
- Comunicările legate de produsele, serviciile, imaginea, numele ori mărcile unei persoane fizice sau juridice, efectuate de un terţ independent faţă de persoana în cauză, mai ales atunci când sunt realizate cu titlu gratuit.
Important! Marketingul direct este, deci, în viziunea legislației, similar cu ideea de comunicare comercială. După cum vom observa mai departe, în această serie de articole, vom încerca să vedem care sunt elementele specifice ale unor acțiuni de marketing direct, precum și consecințele juridice ale folosirii acestora.
Vom vedea că, din multe puncte de vedere, legislația aplicabilă acestui domeniu este mai largă și nu se limitează doar la Legea 365 din 2002, privind comerțul electronic, ci și la alte legi importante, precum Legea 506 din 2004, privind privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Problemele juridice des întâlnite în activitatea de marketing online. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)