În esență, asociația sportivă a vândut date precum numele, sexul și adresa membrilor ei, conform avocaților de la Fox Rothschild. Prin vânzare, astfel de date au ajuns în posesia a doi sponsori, care le-au și folosit pentru a trimite oferte comerciale membrilor asociației.
Asociația a încercat să justifice prelucrarea de date prin referire la două temeiuri prevăzute în GDPR - consimțământ și interes legitim. S-a considerat că asociația ce a vândut nu s-a încadrat pe niciunul din aceste temeiuri, de fapt, în situația prezentă.
Și, în privința interesului legitim, acesta oricum nu ar fi fost aplicabil în situația prezentă (mai multe informații despre identificarea temeiului de prelucrare obiectiv aplicabil într-o anume situație pot fi găsite aici). Interesul legitim, ca regulă, poate justifica prelucrarea de date doar dacă acesta depășește interesele persoanelor vizate de prelucrare.
Însă unul din elementele pentru stabilirea existenței unui interes legitim valid este și identificarea unor așteptări ale persoanelor vizate să le fie prelucrate datele în modul intenționat. Cu greu s-ar putea argumenta că persoanele ar avea, în general, o așteptare să le fie vândute datele.
Redacția avocatnet.ro a mai scris, în trecut, despre problema vânzării datelor personale și despre riscurile încălcării legislației relevante, în privința unei astfel de activități. Mai multe informații pot fi găsite aici.