„Pentru accesarea serviciilor disponibile online, persoanele fizice și juridice trebuie să utilizeze semnătura electronică calificată (bazată pe un certificat digital calificat), cu excepția serviciului online InfoCert, prin care se pot obţine online certificate constatatoare şi/sau furnizări de informaţii din registrul comerţului, fără semnătură electronică, prin utilizarea unui card bancar Visa sau Mastercard”, scrie într-un anunț de pe site-ul ONRC.
Concret, serviciul InfoCert este disponibil non stop, acesta eliberând, în baza plății online, certificate constatatoare semnate electronic de ONRC, care au aceeași valoare legală ca actele obținute de la ghișeele Oficiului. Potrivit informațiilor de pe site-ul ONRC, se pot obține:
- certificat constatator de bază - 45 lei;
- certificat constatator pentru insolvenţă - 45 lei;
- certificat constatator fonduri IMM - 45 lei;
- certificat constatator de radiere - 45 lei;
- furnizare Informaţii - 20 lei;
- pentru firmele radiate, raportul privind istoricul firmei - 250 lei.
În esență, pentru a obține un certificat constatator, o persoană fizică sau reprezentantul unei firme urmează acești pași:
- Se completează online o solicitare (instrucțiunile sunt aici), folosind aplicația de aici (este necesară crearea unui cont gratuit de utilizator pentru serviciile online ale ONRC);
- Se alege tipul documentului dorit (conform listei de mai sus);
- Se face plata online cu cardul bancar (datele de facturare se trec pentru persoana fizică sau juridică);
- Se obțin documentul solicitat în format PDF (semnat electronic) și o factură tot în format PDF, direct online.
ONRC permite persoanelor fizice și companiilor să rezolve online și alte chestiuni, însă numai în baza semnăturii electronice.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Avocatnet.ro îți vine în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.