Mai multe detalii despre funcționarea Registrului pot fi găsite aici. În esență, el va conține informații despre datele bancare/de plăți ale tuturor firmelor și persoanelor fizice, pentru a face mai ușoară aplicarea legislației privind spălarea banilor.
Expunerea însă, a unor astfel de date, cum spuneam, trebuie limitată, în timp. De aceea, OUG nr. 111/2020 (care a modificat actul normativ general în domeniu, adică Legea nr. 129/2019) a stabilit, în esență, două limite de timp (una pentru bancă/furnizor de servicii de plăți și una pentru Fisc) cu privire la perioada în care pot fi păstrate datele bancare/de plăți ale firmelor sau persoanelor fizice.
E vorba de o perioadă de zece ani (limitele sunt egale pentru ambele entități) de la momentul în care relația cu instituția unde era deschis contul de plăți sau cel bancar încetează. Cu alte cuvinte, discutăm de o perioadă de zece ani de la momentul închiderii acelor conturi.
Ce este interesant de precizat, în acest context, este că termenul de zece ani curge abia de la momentul închiderii conturilor, ceea ce înseamnă că, indiferent cât este deschis contul, informațiile vor fi păstrate în registru. Acest lucru este de înțeles, din cauză că informațiile respective vizează, în principal, datele de cont (de exemplu, IBAN-ul).
Atenție! Chiar dacă OUG nr. 111/2020 a intrat în vigoare, Registrul trebuie operaționalizat de ANAF. Mai multe informații despre pașii operaționalizării acestui registru pot fi găsite aici.
Comentarii articol (0)