Reprezentanții Guvernului acordă ajutorul la cerere, însă apoi vor să vadă dacă angajatorii au cumpărat ce trebuie cu el. Practic, odată ce banii vin de la stat, angajatorul are 30 de zile la dispoziție să facă achizițiile necesare și să trimită agenției teritoriale de muncă documente justificative.
„În termen de 30 de zile de la acordarea sumei (...), angajatorul are obligația de a transmite ANOFM (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă - n. red.) documente justificative referitoare la achiziția categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului muncii și protecției sociale”, scrie în ordonanță.
Din ordinul de ministru reiese că documentele justificative scanate ce trebuie transmise online la ANFOM sunt:
- facturile fiscale emise de furnizorii de bunuri și servicii tehnologice;
- bonurile fiscale sau chitanțele sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor de la punctul anterior;
- fișele de evidență a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosința telesalariaților sau/și bonurile de mișcare a mijloacelor fixe date în folosința salariaților sau/și situația cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui telesalariat.
Atât solicitarea ajutorului pentru telemuncă, cât și transmiterea documentelor justificative se fac prin intermediul platformei aici.gov.ro.
Banii se dau pe sistemul „primul venit, primul servit”, până la finalul anului 2020. Însă, având în vedere că fondurile disponibile sunt limitate, sunt șanse mari ca acestea să fie epuizate cu mult înainte de 31 decembrie 2020.
Starea de urgență, instituită în contextul epidemiei de coronavirus, a fost între 16 martie și 14 mai 2020. Din 15 mai, țara noastră este în stare de alertă.