Mai precis, este vorba de Legea nr. 37/2018, care a introdus această obligație de la 1 ianuarie 2020. Ordonanța care a abrogat-o nu mai face niciun fel de referire la entități private de transport.
De asemenea, noua ordonanță mai prevede că, începând cu data de 2 august 2021, în procesul de achiziție publică sau achiziție sectorială derulat pentru atribuirea contractelor de cumpărare, leasing sau închiriere de vehicule de transport rutier, a contractelor de servicii publice și a altor contracte prevăzute de OUG-ul menționat, autoritățile și entitățile contractante au obligația de a respecta următoarele ținte minime, după caz:
- 18,7%, reprezentând ponderea vehiculelor ușoare nepoluante din numărul total de vehicule ușoare, care fac obiectul contractelor menționate, atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
- 18,7%, reprezentând ponderea vehiculelor ușoare nepoluante din numărul total de vehicule ușoare, care fac obiectul contractelor menționate, atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030;
- 6%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria N2 și N3 (autoutilitare) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor menționate, atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
- 7%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria N2 și N3 (autoutilitare) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor menționate, atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030;
- 24%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria M3 (autobuze) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor menționate, atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
- 33%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria M3 (autobuze) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor menționate, atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030.
“Obiectivele prezentei ordonanțe de urgență sunt reprezentate de promovarea și stimularea pieței vehiculelor nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic și îmbunătățirea contribuției sectorului transporturilor la politicile Uniunii Europene în domeniul mediului, climei și energiei”, mai scrie în OUG-ul publicat.
Comentarii articol (0)