Părinţii care omit însă să notifice autorităţilor intenţia lor de a pleca la muncă în afara ţării riscă o amendă cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei, potrivit prevederilor Legii nr. 272/2004.
Conform acestei legi, “[p]ărintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care locuiește copilul, care urmează să plece la muncă în străinătate, are obligația de a notifica această intenție serviciului public de asistență socială de la domiciliu, cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi țara.”
Această notificare trebuie să conțină, în mod obligatoriu, și numele persoanei desemnate a se ocupa de întreținerea copilului pe perioada absenței părinților sau tutorelui, în funcție de situație.
Instanța de tutela este cea care se ocupă de confirmarea persoanei în întreținerea căreia va rămâne copilul, conform legii, pentru o perioadă de cel mult un an. Această persoană desemnată trebuie, la rândul ei, să își dea acordul pentru delegarea autorității părintești și “trebuie să facă parte din familia extinsă, să aibă minimum 18 ani și să îndeplinească condițiile materiale și garanțiile morale necesare creșterii și îngrijirii unui copil.”
Mai departe, potrivit HG nr. 691/2015, autoritățile monitorizează modul de creștere și îngrijire a copilului care are părinții plecați în străinătate astfel:
- în primele șase luni după primirea copiei hotărârii de delegare a autorității părintești, când reprezentanții serviciului public de asistență socială fac vizite, o dată la două luni, persoanelor desemnate de instanță, în vederea informării și consilierii acestora cu privire la răspunderea pentru creșterea și îngrijirea copilului; iar
- după ce trec primele șase luni, vizitele reprezentanților serviciului public de asistență socială au loc semestrial.
Comentarii articol (0)