ACCES PREMIUM
De ce premium?
La comerțul online în UE, facturarea este opțională și se folosesc regulile din statul în care firma s-a înregistrat pentru TVA
De la 1 iulie 2021, odată cu introducerea celor trei regimuri speciale de TVA pentru comerțul online în Uniunea Europeană (regimul UE, regimul nonUE și regimul de import), facturarea a devenit opțională pentru firmele care vând produse consumatorilor.
Articolul continuă mai jos
Astfel, indiferent dacă este vorba de regimul UE, regimul nonUE sau regimul de import,
emiterea facturilor este opțională, au atras atenția specialiștii Viboal FindEx la
sesiunea de joi a conferinței de fiscalitate avocatnet.ro. Cu toate acestea, furnizorii compensează absența facturilor prin ținerea unor evidențe detaliate.
„În general, în aplicarea acestor regimuri și în desfășurarea acestor operațiuni nu este necesară emiterea de facturi de către furnizor, dar se poate opta pentru acest lucru. De reținut faptul că, chiar dacă nu emitem facturi, sistemul ne obligă să ținem niște evidențe pe o perioadă de zece ani cu tot felul de informații”, a lămurit
Lavinia Negoiță, Senior Tax Consultant.
Concret, cine optează pentru emiterea facturilor trebuie să respecte normele legale privind facturarea din statul membru UE în care este înregistrat în scopuri de TVA, a spus specialista.
Declararea TVA-ului se face prin ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS), care permite comercianților să aplice, într-un mod simplu, regimurile speciale.
Așa cum
am atenționat cu altă ocazie, eliminarea facturilor la comerțul online intracomunitar
nu înseamnă o „undă verde” către evaziune. Autoritățile au în continuate o serie de pârghii prin care se pot asigura că identifică rapid comercianții care încearcă să ocolească regulile Codului fiscal.
„De principiu, verificarea furnizorilor va deveni mult mai eficientă decât până acum, având în vedere că va fi realizată de autoritățile din țara lor de rezidență (sau de unde are loc livrarea, în cazul furnizorilor nonUE). Autoritățile române vor fi cele care vor face verificările relevante pentru contribuabilii români ce aplică sistemul OSS.Instituțiile de credit și instituțiile de plată au obligația de a furniza organului fiscal informații zilnice privind soldurile conturilor bancare. În plus, acestea au și obligația de a furniza, la cererea Fiscului, informații privind rulajele respectivelor conturi. Astfel, Fiscul poate efectua verificări în detaliu asupra plăților efectuate de către persoane fizice către persoane nerezidente, pentru a identifica acele companii care nu și-au respectat obligația de colectare a TVA-ului pentru livrările efectuate în România.În plus, Fiscul deține pârghii pentru a solicita autorităților din alte state (UE sau nonUE), de exemplu, informații privind entitățile nerezidente care efectuează livrări de bunuri prin mijloace electronice către România”, a detaliat
Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale la Deloitte România.
Noile reguli de TVA la comerțul online în UE au fost introduse în România prin Ordonanța de urgență a Guvernului 59/2021.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.