Pandemia a schimbat trendurile în ceea ce privește beneficiile extrasalariale. O parte dintre ele au dispărut complet în ultimul an și jumătate, în timp ce altele noi au fost introduse în pachetul oferit de companii. Vestea bună este că 87% dintre angajatori oferă în continuare beneficii salariaților și doar 3% au renunțat la ele odată cu declanșarea pandemiei. 10% dintre respondenți recunosc că nu oferă beneficii angajaților în prezent și că nu o făceau nici înainte de pandemie.
Finalul acestui an se arată însă
optimist pentru 77% dintre companii, care vor recompensa angajații de sărbători, arată datele celui mai recent sondaj eJobs, liderul pieței de recrutare din România. 28% dintre acestea vor acorda prime de Crăciun, 18% vor oferi zile libere suplimentare, 16% spun că vor recompensa angajații cu pachete de sărbători, în timp ce 15% vor acorda unul dintre următoarele beneficii: al 13-lea salariu, bonus de performanță, teambuilding sau tombole cu premii. Pe de altă parte, 12% vor organiza totuși petreceri de Crăciun în acest an, în timp ce 11% dintre angajatori nu vor oferi niciun beneficiu suplimentar la final de 2021.
La capitolul planuri pentru 2022, aproape o treime dintre companii își propun să ofere beneficii extrasalariale cu valori cuprinse între 200 și 400 de lei per angajat, 24% vor să investească între 400 și 600 de lei pentru fiecare persoană și aproape 20% își propun să ofere beneficii extrasalariale
de peste 1.000 de lei per membru în 2022.
Tichetele de masă rămân, în continuare, în topul celor mai populare beneficii extrasalariale și în 2022, având în vedere că 20% dintre angajatori le vor oferi și anul viitor. Interesul pentru zona de sănătate, de asemenea, este unul ridicat: 19% dintre managerii de resurse umane participanți la sondaj au menționat că vor acorda și în 2022 abonamente la clinici private, în timp ce 3% pun pe listă consilierea psihologică.
„Pe lângă beneficiile acestea, angajatorii investesc din ce în ce mai mult în dezvoltarea și perfecționarea angajaților. Aproape un sfert organizează training-uri profesionale, cursuri de dezvoltare personală și cursuri de limbi străine pentru angajați. De asemenea, tot mai multe companii vor fi preocupate de zona de sănătate emoțională a angajaților în 2022, sector ce a cunoscut un avânt excepțional în ultimul an și jumătate”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România.
Dacă ar fi puși în postura de a-și configura pachetul ideal de beneficii, fără o limită de buget,
43% dintre angajatori spun că ar extinde beneficiile către membrii familiei angajaților, incluzând aici decontarea cheltuielilor pentru grădinițele sau creșele copiilor. Aproape o treime ar scurta la patru zile săptămâna de lucru, iar 11% ar asigura angajaților o menajeră, un bucătar sau un șofer personal dacă ar avea buget nelimitat de beneficii extrasalariale.
În acest moment, 45% dintre companiile participante la sondaj spun că lucrează hibrid, și de la birou, și de acasă. 44% spun că angajații lor vin în fiecare zi la birou și doar 11% lucrează exclusiv remote. Nevoia de interacțiune față-n față se resimte însă pregnant: aproape 65% dintre oamenii de HR spun că pentru anul viitor doresc să organizeze mai multe evenimente cu toată echipa în format fizic, fie că e vorba de teambuilding-uri, ieșiri, training-uri la birou sau evenimente la nivel de departament.
„Se simte o nevoie tot mai mare atât din partea companiilor, cât și a echipelor, de a se reuni în format fizic. Munca remote înainte de pandemie era un beneficiu râvnit de majoritatea angajaților, astăzi însă tot mai mulți doresc să revină măcar câteva zile pe lună la birou, unde să poată discuta în persoană proiectele și task-urile pe care le au de realizat. În măsura în care pandemia va permite, în 2022 companiile vor încerca să aducă din nou împreună oamenii, însă munca remote va rămâne în continuare o opțiune pentru angajații care preferă acest mod de lucru”, mai spune Roxana Drăghici.
Studiul a fost derulat în perioada 11 noiembrie-2 decembrie a acestui an, pe un eșantion de circa 350 de companii, respondenții fiind oameni de HR, manageri și antreprenori.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteți citi aici articolul original.
Comentarii articol (0)