ACCES GRATUIT
UPDATE: Un nou proiect pentru recunoașterea oficială a sporturilor electronice
Sporturile electronice sau Esports, definite prin practicarea la nivel competițional a jocurilor pe calculator, vor fi recunoscute ca sport oficial, așa cum se-ntâmplă în mai multe țări din lume, dacă un proiect de lege ce stabilește acest lucru va ajunge să se aplice. Aceasta nu este prima încercare de recunoaștere a sporturilor electronice, ci a doua, după ce un proiect similar înregistrat la Parlament în februarie a fost retras de inițiator la câteva zile de la înregistrare.
Articolul continuă mai jos
Mai exact, prin noua
propunere legislativă se urmărește recunoașterea oficială a
sporturilor electronice și a practicanților acestora ca
„jucători de jocuri electronice” și reglementarea cadrului legislativ privind activitățile ce pot fi încadrate în categoria sporturilor electronice.
Prin schimbările propuse se dorește modificarea definiției sportului cuprinsă în Legea nr. 69/2000, astfel încât aceasta să includă, pe lângă activitatea fizică, și activitatea din mediul virtual.
„Prin sport se înțelege și sportul electronic, respectiv activitatea desfășurată în cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, într-o formă organizată și competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă și care să conducă la obținerea de rezultate în competiții de orice nivel”, se precizează în cuprinsul proiectului.
Totodată,
jucător de sporturi electronice va putea fi considerată
„orice persoană fizică, cu vârsta de peste 14 ani, care își folosește abilitățile intelectuale în cadrul unui mediu virtual, într-o formă organizată și competitivă și este legitimat în registrul jucătorilor de sporturi electronice din România”.
Lipsa reglementării pe plan național a sporturilor electronice atrage după sine atât dezavantaje pentru jucători, care nu pot fi încadrați în muncă pe o poziție specifică, cât și pentru angajator (club sportiv), care nu poate participa la competiții pe plan internațional, se arăta în expunerea de motive a propunerii.
Mai mult, la nivel economic, recunoașterea Esports nu doar că ar atrage investiții străine, dar ar contribui și la bugetul de stat prin taxele și impozitele obținute prin taxarea veniturilor obținute de către persoanele implicate în astfel de sporturi.
În prezent, din datele furnizate de Asociația pentru Promovarea Sporturilor Electronice, la nivel național există 8.000 de jucători amatori și profesioniști care practică sporturile electronice și aproximativ 50 de cluburi sportive cu acest specific.
Un
proiect de lege ce conținea măsuri similare a fost înregistrat la Senat pentru dezbatere la începutul lunii februarie, dar inițiatorul l-a retras câteva zile mai târziu, înainte să ajungă să fie dezbătut de senatori.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie să treacă de Parlament, să fie promulgat și publicat în Monitorul oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)