ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: ANAF confirmă: e-Factura se aplică, în relația B2B, doar pentru vânzări de bunuri, nu și pentru prestări de servicii. Restaurantele scapă de obligație
O clarificare importantă legată de folosirea sistemului e-Factura este că acesta se folosește strict pentru vânzările de bunuri, nu și pentru prestările de servicii, subliniază specialiștii, interpretarea fiind confirmată recent și de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De la 1 iulie 2022, e-Factura este obligatoriu pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B.
Articolul continuă mai jos
„Facturile emise persoanelor juridice pentru contravaloarea consumației în cadrul unui restaurant, consumație care include și produse cu risc fiscal ridicat, nu se transmit în sistemul e-Factura, fiind vorba de o prestare de servicii de restaurant, nu de o livrare de bunuri care s-ar încadra în prevederile art. XXXVII din OUG 130/2021”, au punctat cei de la ANAF într-un
document recent cu multiple întrebări și răspunsuri privind folosirea e-Factura.
Practic, ANAF a confirmat astfel interpretarea prezentată anterior de specialiști: în e-Factura se transmit numai facturile pentru tranzacții cu bunuri riscante, nu și cele pentru prestări de servicii în cadrul cărora sunt prinse produse riscante.
„e-Factura se aplică doar pentru vânzări de bunuri, nu pentru prestări de servicii. (...) Trebuie să aveți în vedere că cel puțin obligativitatea aceasta de la 1 iulie 2022 este pentru anumite produse livrate, clar enumerate în anexa Ordinului Fiscului 12/2022 cu anumite coduri. Deci, trebuie verificat dacă ceea ce facturezi pe respectiva factură are sau nu are codul specificat de legislație - dacă consideri că ai și vândut un bun sau ai facturat un serviciu în cadrul căruia a fost, de fapt, un pachet de bunuri, plus instalație, plus lucrări efective. Dar serviciile, deocamdată, nu sunt supuse acestui regim”, a lămurit acum câteva luni, la un
webinar avocatnet.ro, Cristina Săulescu, Managing Partner la Cabot Transfer Pricing.
Un bun exemplu în acest sens, așa cum reiese și de mai sus, este reprezentat de
situația restaurantelor, în care uneori se emit facturi pe firmă ce pot include unele dintre produsele riscante (băuturi alcoolice sau apă minerală). Evident, restaurantele
prestează un serviciu ce poate include acele produse riscante, astfel că nu vorbim de o simplă tranzacție de bunuri.
„Dacă suntem un restaurant, noi, de fapt, vindem niște servicii, nu vindem ca magazinul din colț. Nu vine cineva să cumpere o sticlă de apă și să plece cu ea acasă, ci cumpără de la noi ceva ce consumă în locație sau se livrează la domiciliu. Dar, oricum, se vinde un pachet de servicii. În acest context, restaurantul nu se încadrează pe obligativitatea folosirii e-Factura”, a subliniat specialista la acel moment.
Sistemul
e-Factura a devenit operațional opțional, în relația B2B, de la 1 aprilie 2022, însă
numai pentru produsele riscante din punct de vedere fiscal. De la 1 iulie 2022, însă, s-a trecut la obligativitatea folosirii sistemului pentru produsele riscante.
Citește mai mult despre
e-Factura,
clarificari practice e-Factura,
factura electronica,
factura fiscala,
facturare,
facturare electronica,
facturi,
restaurante,
business to business
Specialiști citați în acest articol
Cristina este licențiată în economie a Universității de Vest din Timișoara, membru al Camerei Consultanților Fiscali din România, și activează în această profesie de peste 20 de ani atât în sectorul privat, cât și în cel public din țara noastră.
Experiența ei în sectorul privat constă într-o plajă largă de coordonare și dezvoltare de servicii de contabilitate, asistență de specialitate pe proiecte de fuziuni și achiziții, conformitate și asistență fiscală, consultanță pe problematicile prețurilor de transfer atât la nivel național, cât și regional.
Cristina a lucrat în sectorul public pe o perioadă de 7 ani ca inspector fiscal în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, plus încă 10 ani în funcții de conducere în sectorul privat.
Ea are o expertiză semnificativă în domeniul prețurilor de transfer, tranzacții transfrontaliere, reorganizări, precum și implicații fiscale în raport cu dreptul român și internațional, oferind servicii profesionale de calitate diverselor corporații multinaționale, bănci și companii locale.
Nu în ultimul rând, Cristina are o vastă experiență ca lector și trainer, ea susținând, din aceste poziții, conferințe și ateliere pe diverse teme din domeniul impozitării locale și internaționale și al prețurilor de transfer.
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)