Suma nu se referă la eficiența colectării, ci exclusiv la pierderile de venituri generate de cotele reduse aplicate anumitor categorii de contribuabili.
Punctul de plecare al acestui calcul este sistemul de facilități acordate salariaților din agricultură și din industria alimentară – numărul acestora fiind estimat la circa 300.000: nu vor plăti CASS (sănătatea – 10%), dar vor beneficia de serviciile publice, nu vor plăti impozitul pe venit (10%), CAS-ul (pensiile) – poate scădea de la 25 la 21,5% (opțional, pe pilonul II).
Celor 300.000 de salariați din agricultură și industria alimentară li se adaugă muncitorii din construcții și angajații din industriile materialelor de construcții – număr estimat la circa 500.000: aceleași scutiri de taxe – dar cu beneficii de serviciile sociale.
La aceștia se adaugă proaspeții beneficiari ai reducerii de impozite pe veniturile câștigate la Bursă – facilitățile pentru agricultori, angajați în industria alimentară și scutiții de impozit la Bursă ridicându-se la un impact de cel puțin 2,4 miliarde lei anual.
Aceștia se adaugă la situația preexistentă în materie de scutiri și excepții, astfel încât problemele bugetare prezentate mai jos sunt mult mai spinoase.
Citește integral articolul pe cursdeguvernare.ro.
Comentarii articol (0)