avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 856 soluții astăzi

Procedura de negociere colectivă de la A la Z

Eveniment online cu lectori
11:00, Marți, 18 Februarie 2025

Dată eveniment

18 Februarie 2025

Invitați

  • Anca Iulia Zegrean - Partener, Coordonatorul practicii de Dreptul Muncii, Biriș Goran SPARL

Moderatori

Important! Acest eveniment este accesibil abonaților care au achiziționat abonamentul Premium HR Complet. 

Legea nr. 367/2022 privind dialogul social a adus modificări importante în ceea ce privește procesul de negociere colectivă, introducând noi obligații pentru angajatori și termene stricte care trebuie respectate. Pentru companiile care au deja reprezentanți ai angajaților sau sindicate, provocarea actuală este de a gestiona eficient procesul de negociere, asigurând respectarea cerințelor legale și menținând un dialog constructiv cu partenerii sociali. De la pregătirea documentației necesare până la înregistrarea contractului colectiv de muncă, fiecare etapă necesită atenție și cunoașterea aprofundată a cadrului legal și a bunelor practici în domeniu.

În cadrul acestui eveniment, împreună cu Anca Iulia Zegrean, coordonatoarea departamentului de Dreptul Muncii din cadrul Biriș Goran SPARL, vom parcurge întregul proces de negociere colectivă, de la etapa pregătitoare până la implementarea contractului colectiv de muncă. Vom analiza aspectele procedurale critice, strategiile eficiente de negociere și elementele esențiale ale unui contract colectiv de muncă, oferind participanților instrumentele necesare pentru gestionarea cu succes a acestui proces.

Agenda:

Pregătirea și demararea negocierilor

  • Verificarea reprezentativității partenerilor de dialog social;
  • Termene și proceduri obligatorii pentru convocarea negocierilor;
  • Informațiile obligatorii care trebuie furnizate de angajator;
  • Organizarea primei ședințe de negociere.

Strategii și tactici de negociere

  • Constituirea echipei de negociere;
  • Strategii de comunicare;
  • Practici recomandate: modalități de transmitere a informațiilor, stabilirea obiectivelor clare, analiza revendicărilor angajaților;
  • Tactici de negociere și greșeli frecvente de evitat.

Elementele esențiale ale CCM

  • Clauze obligatorii și clauze recomandate;
  • Ierarhizarea salarială și beneficiile extra-salariale;
  • Timpul de muncă și timpul de odihnă;
  • Practici nerecomandate și capcane de evitat.

Aspecte procedurale 

  • Documentarea procesului de negociere;
  • Procedura de înregistrare la ITM;
  • Motive frecvente de respingere ;
  • Modificarea și prelungirea CCM.

Implementare și monitorizare

  • Comunicarea prevederilor către angajați;
  • Asigurarea respectării clauzelor agreate;
  • Gestionarea interpretărilor divergente;
  • Pregătirea pentru renegociere.