ACCES PREMIUM
De ce premium?
Relația cu ONRC: Certificatul de înregistrare al firmei sau PFA-ului va putea fi emis, la cerere, și în format electronic
Certificatele de înregistrare emise firmelor și PFA-urilor sau întreprinderilor individuale/familale, în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), urmează să fie editate, la cerere, și în format electronic, prevede noua Lege a ONRC. Această posibilitate nu există acum.
Articolul continuă mai jos
__________
ACTUALIZARE (25.11.2022): Modelul oficial al certificatului de înregistrare în format electronic a fost stabilit prin Ordinul Ministerului Justiției 5.307/2022.__________
Noua Lege a ONRC (
nr. 265/2022) se va aplica din
26 noiembrie 2022, iar printre schimbările aduse de acest act normativ se numără
posibilitatea de a emite certificatul de înregistrare în format electronic.
Mai precis, aceste certificate
„se editează, potrivit opțiunii solicitantului, și în format electronic, semnate cu semnătură electronică calificată”, așa cum scrie la articolul 110 din lege. În această eventualitate, solicitanții vor putea cere, dacă au nevoie ulterior, o copie a exemplarelor tipărite păstrate de cei din ONRC la dosarul fiecărui profesionist.
Automat, certificatele de înregistrare emise în format electronic vor putea fi
comunicate direct online, prin e-mail, așa cum scrie la articolul 111.
„În cazul în care cererea de înmatriculare/înregistrare și documentele necesare înregistrării sunt transmise prin mijloace electronice, cu semnătură electronică calificată, încheierea registratorului și, după caz, certificatul de înregistrare, respectiv certificatul/certificatele constatator/constatatoare emise ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării, semnate cu semnătură electronică calificată, se comunică în aceeași modalitate, data comunicării fiind considerată data la care aceasta devine disponibilă destinatarului, încheierea registratorului, certificatul de înregistrare, certificatul/certificatele constatator/constatatoare emise ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării astfel transmise sunt asimilate înscrisurilor autentice”, mai este explicat în noua lege.
Modelul certificatului de înregistrare și elementele de siguranță ale formei sale electronice urmează a fi stabilite, prin ordin al Ministerului Justiției, în 60 de zile după intrarea în vigoare a Legii 265/2022 (articolul 138). Adică până pe
25 ianuarie 2023.
În momentul de față, ideea de certificat electronic de înregistrare nu se regăsește în Legea veche a ONRC (
nr. 26/1990) sau în normele sale procedurale (
Ordinul Ministerului Justiției nr. 2.594/2008).
Citește mai mult despre
certificat de inregistrare,
inmatriculare societate,
inregistrare pfa,
Legea 265/2022,
servicii online onrc,
inregistrare la onrc,
PFA,
intreprindere familiala,
intreprindere individuala,
societate comerciala,
persoana juridica,
certificat de inregistrare electronic
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)