Posesorii unor autovehicule uzate interesați se pot înscrie, urmând să obțină 3.000 de lei în schimbul casării și radierii acestora. Spre dosebire de programele asemănătoare Rabla Clasic și Rabla Plus, cei înscriși obțin acești bani fără a avea obligația de a achiziționa un autoturism nou. Conform paginii de Facebook a Administrației, înscrierile se vor încheia pe 29 septembrie, la ora 23.59, sau pâna la epuizarea fondurilor alocate fiecărei unități administrative.
Există câteva condiții pentru a putea beneficia de oferta programului. În primul rând, trebuie să locuiești pe raza uneia dintre primăriile înscrise în program (în număr de 500, dintr-un total de 3.228 primării existente la nivel național). Poți consulta lista unităților administrativ-teritoriale înscrise în programul Rabla Local 2023 aici. În cazul în care nu locuiești într-o astfel de zonă, nu poți participa în acest program.
Apoi, trebuie să îți creezi un cont de utilizator pe site-ul AFM, înainte de a aplica pentru program. Dacă ai deja un cont, acesta va fi valabil numai dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. Atenție, în cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație!
După terminarea acestei etape, poți depune cererea de finanțare aici.
Ulterior înscrierii tale, AFM va trimite lista persoanelor înregistrate în program către primăriile afiliate. Acestea vor publica pe propriile pagini de internet procedura pe care va trebui să o urmezi în vederea depunerii documentelor necesare.
În principiu, după semnarea contractului, în termen de maximum 30 de zile, va trebui să prezinți adeverința de dezmembrare a autovehiculului, certificatul de radiere din circulație și dovada scoaterii din evidența fiscală.
Condiții pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții
Sunt câteva condiții cumulative care trebuie îndeplinite pentru a putea participa la programul de casare a autovehiculelor uzate prin Rabla Local. În primul rând, trebuie sa fii proprietar al mașinii respective de cel puțin cinci ani (cu excepția situației în care ai intrat mai târziu în posesia ei, prin succesiune sau în urma unui partaj), iar aceasta trebuie să fie înscrisă în evidențele fiscale are primăriei. În situația în care ești coproprietar al autovehiculului, va trebui să depui și acordul scris al celorlalți coproprietari privind participarea în cadrul programului.
De asemenea, nu trebuie să ai restanțe la plata taxelor către bugetul local sau către cel de stat.
O altă condiție este aceea de a nu fi fost înscris sau pe cale de a o face în celelalte două programe cu profil asemănător, Rabla Clasic și Rabla Plus. În plus, dacă ai avut vreo condamnare definitivă pentru infracțiuni contra mediului, nu te poți înscrie în acest program.
În final, va trebui să te angajezi printr-o declarație că vei preda spre casare și vei radia din circulație și din evidențele fiscale o mașină uzată și că vreme de trei ani nu vei achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 sau inferioară.
Condiții pe care trebuie să le îndeplinească autovehiculul
Pentru a putea face obiectul înscrierii în programul Rabla Local, autovehiculul trebuie să fie proprietatea ta și să fie înscris pe rolul tău fiscal. De asemenea, trebuie să aibă o vechime egală sau mai mare de 15 ani la momentul solicitării.
Foarte important, vehicului trebuie să aibă toate componentele sale principale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator (dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).
Nu în ultimul rând, trebuie să stii că fiecare primărie înscrisă în program trebuie să se încadreze într-un plan de finanțare, numărul de vehicule uzate pe care le poate ”răscumpăra” fiind direct proporțional cu numărul de locuitori ai localității respective.
Au fost modificate pragurile de finanțare pentru acest program, astfel că în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obţine finanţare pentru cel mult 50 de autovehicule uzate, dacă are o populaţie sub 5.000 de locuitori, 100 de autovehicule pentru o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori etc.
Comentarii articol (1)