În raportul de activitate pe anul trecut, ANSPDCP menționează opinia trimisă unor autorități publice, inclusiv poliții locale, referitoare la "utilizarea mijloacelor de comunicare între aceste autorități sau instituții, atât cu cetățenii, cât și în cadrul acestora, între angajați, prin intermediul telefonului personal sau prin aplicația WhatsApp".
Răspunsul Autorității face referire la obligația pe care instituțiile respective o au de a respecta prevederile Regulamentului european privind protecția datelor personale (GDPR).
Autoritatea afirmă în documentul citat că instituțiile trebuie să ia și să respecte anumite măsuri tehnice și organizatorice în vederea asigurării confidențialității și securității prelucrării datelor, pentru a nu aduce atingere dreptului la viața privată sau protecției datelor personale ale cetățenilor cu care intră în contact, în conformitate cu prevederile GDPR.
ANSPDCP menționează o serie de riscuri de securitate de care autoritățățile publice trebuie să țină cont, cum ar fi "distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate" prin intermediul aplicațiilor de tip WhatsApp.
De asemenea, ANSPDCP amintește în acest context scandalul "Cambridge Analytica", care a avut drept protagonist aplicația în discuție. În urma investigației desfășurate de autoritatea irlandeză în domeniu, WhatsApp a fost amendată cu 225 milioane de euro pentru efectuarea de schimburi de informații cu firma sa proprietară, Facebook (actuala Meta).
Referitor la acest subiect, Autoritatea concluzionează arătând că o astfel de metodă de comunicare "ridică problema conformității prelucrării sub aspectul legalității și proporționalității prelucrării, prevăzute de Regulamentul (UE)”.
Comentarii articol (0)