Strategia pentru mobilitate sustenabilă şi digitalizată, propusă de Comisia Europeană, nu propune interzicerea zborurilor pe distanţe mici, restricţionarea accesului autovehiculelor în oraşe şi nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în oraşe la nivel european, a precizat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, miercuri, la un eveniment dedicat mobilităţii sustenabile. Stategia stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul „Fit for 55”, care oferă claritate şi oportunităţi dezvoltării industriale, a mai adăugat oficialul european.
„În cadrul Comisiei Europene am propus, în 2021, o strategie pentru mobilitate sustenabilă şi digitalizată, care răspunde deciziei majoritare a statelor-membre ale Uniunii Europene de a reduce emisiile de carbon din transporturi cu 90% până în 2050. Propunerea noastră, susţinută de toate statele-membre ale Uniunii Europene, protejează pe deplin dezideratul cetăţenilor de a beneficia de servicii mai bune, mai rapide şi mai ieftine. Strategia noastră nu propune interzicerea a nimic. Strategia nu propune interzicerea serviciilor aeriene pe distanţă scurtă, nu propune prin legislaţia europeană restricţionarea accesului în oraşe al autovehiculelor, nu propune nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în oraşe la nivel european. Dimpotrivă, stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul «Fit for 55», care oferă claritate şi oportunităţi dezvoltării industriale. Asta înseamnă din punct de vedere legislativ, propunerea noastră conţine alimentarea aviaţiei şi a domeniului maritim cu combustibil alternativ şi sustenabil”, a declarat Adina Vălean miercuri, la Forumul Mobilităţii Sustenabile, potrivit Agerpres.
„Maşina este expresia libertăţii de mişcare individuală”
În viziunea oficialului european, România are un „ţesut industrial” puternic în domeniul industriei auto, precum şi o reţea de transporturi care ne poziţionează pe coridoarele transeuropene.
„Transporturile sunt vitale pentru Uniunea Europeană, în care asigurăm mobilitate pentru 440 de milioane de locuitori. În medie, 13,2% din bugetul fiecărei gospodării este alocat pentru bunuri şi servicii de transport. Aproximativ 5% din PIB-ul Uniunii Europene provine din această industrie. Transportul este esenţial pentru mai bine de un milion de întreprinderi şi mai mult de 10 milioane de oameni îşi câştigă existenţa în această industrie. Sectorul transporturilor terestre sau rutieră, mai precis, reprezintă cea mai mare parte din contribuţia de 6,5% la PIB-ul României, provenit din sectorul serviciilor de transport. Cu multe miliarde în import şi export, cu ajutorul transporturilor, sectorul auto este la rândul lui, unul dintre principalele motoare ale economiei naţionale. 14% din bunurile exportate anul trecut au fost vehicule, iar aproximativ 10% din totalul serviciilor exportate au fost servicii de transport (...). Pentru fiecare dintre noi, maşina reprezintă un bun ce depăşeşte graniţele clasice ale produselor pe care le utilizăm zilnic. Maşina este expresia libertăţii de mişcare individuală. De aceea, cred că tranziţia către noile vehicule electrice trebuie să fie conjugată cu dezvoltarea unui ecosistem industrial care să asigure accesul tuturor la produse competitive şi mai ieftine decât cele care există acum”, a mai spus comisarul european.
Ministrul Culturii, Raluca Turcan, anunţă că în cel mai scurt timp vor demara lucrările de execuţie pentru intervenţia în prima urgenţă şi servicii de proiectare la acoperişurile castelelor Peleş şi Pelişor.
Conform contractului semnat de Institutul Naţional al Patrimoniului, durata de execuţie este de şase luni începând cu emiterea ordinului de începere, scrie Raluca Turcan, pe Facebook.
Valoarea totală a contractului este de 8.236.704 lei, TVA inclus, din care 398.293 lei pentru servicii de proiectare şi 7.838.411 lei pentru lucrări de intervenţii în primă urgenţă.
"Lucrările ce urmează a fi demarate vor include protejarea elementelor decorative, a componentelor artistice şi reparaţii locale ale sistemului de instalaţii", precizează Turcan.
Documentaţia de atribuire a fost publicată în sistemul electronic al achiziţiilor publice (SEAP) în luna septembrie, în vederea depunerii ofertelor de către operatorii economici.
"Următorul pas în ceea ce priveşte investiţiile prevăzute pentru aceste monumente istorice emblematice pentru România este restaurarea şi punerea în valoare a Teraselor Castelului Peleş, proiect iniţiat de Ministerul Culturii prin Institutul Naţional al Patrimoniului", precizează ministrul Culturii.
Nicuşor Dan: Lucrările la Podul Grant sunt în grafic. În martie se va da drumul la circulaţie
Primarul general, Nicuşor Dan, a declarat joi că lucrările la Podul Grant se desfăşoară în graficul asumat, astfel încât în luna martie se va drumul la circulaţie.
"Suntem în graficul pe care ni l-am asumat. Am spus că în martie o să dăm drumul la circulaţia pe pod şi o să rămână lucrări de consolidare la picioarele podului, care nu afectează circulaţia. Suntem în acest grafic. Am primit poze chiar azi de la lucrările de acolo. S-a decopertat tot, s-a dus la nivel betonul care trebuie să fie sub hidroizolaţie. S-a pus hidroizolaţia sub linia de tramvai şi se lucrează la cuva liniei de tramvai şi la părţile exterioare, care sunt mai simple. Deci, pe lucrările la Podul Grant suntem în graficul pe care l-am asumat. O noutate este că de mâine va circula tramvaiul 25, pe Bulevardul Timişoara. Până acum era un autobuz, pentru că am lucrat la termie - era risc mare de avarii. Tramvaiul 25 o să mai ia din presiune, pentru că e un tramvai care circulă bine", a afirmat Nicuşor Dan pentru TVR Info, citat de Agerpres.
Primarul general a apreciat că lucrările vor fi "într-o mică măsură" afectate de evoluţia vremii, reamintind că nu pot fi realizate anumite operaţiuni sub temperatura de zero grade şi nici atunci când plouă sau ninge. Pe de altă parte, edilul general a estimat că aceste perioade vor dura doar câteva zile.
Comentarii articol (0)