Începând cu 15 aprilie, potrivit Legii 428/2023, persoanele vulnerabile vor putea folosi sprijinul financiar alocat pentru a compensa costul asociat achiziției și instalării de repartitoare. Suma acordată va fi de 750 de lei per gospodărie, sub forma unui card de energie. Acest ajutor se va acorda familiilor ai căror membri au venituri medii individuale sub 2.000 de lei. Detalii suplimentare poți citi aici.
Cei care s-au calificat pentru obținerea cardului de energie îl pot folosi pentru plata achiziționării și montării repartitoarelor de căldură.
Cardul de energie este distribuit de către Compania Națională Poșta Română și conferă titularului dreptul de a beneficia de sprijin pentru compensarea parțială a cheltuielilor cu energia, precum și pentru compensarea, începând cu data de 15 aprilie 2024, a costului aferent achiziției și montării unor sisteme de repartizare a costurilor cu energia termică, în imobile de tip condominiu racordate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică sau dotate cu o sursă proprie locală de producere a energiei termice.
În baza unui card de energie se pot emite unul sau mai multe mandate poștale și se pot efectua una sau mai multe plăți prin serviciul de mandat poștal, până la concurența sumei totale alocate pe acesta (el folosind și la plata facturilor la energie termică și electrică, după cum poți citi aici).
Pentru aceasta, după montarea repartitoarelor, beneficiarii vor primi un certificat de validare a achiziției și montajului, document emis de asociațiile de proprietari sau locatari, ”prin care se certifică, pe baza procesului-verbal de montare și a facturii emise de o societate autorizată, datoria curentă sau restantă a beneficiarului de sprijin, rezultată din achiziția și montarea unor sisteme de repartizare a costurilor cu energia termică, în locuințe situate în imobile de tip condominiu racordate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică sau dotate cu o sursă proprie locală de producere a energiei termice și care servește ca document justificativ la efectuarea de plăți prin serviciul de mandat poștal”.
Pentru a plăti repartitoarele termice folosind cardul de energie, ai trei opțiuni
Potrivit OUG 166/2022 există mai multe moduri de efectuare a acestor plăți:
Plata online, accesând platforma Poștei Române. Aici trebuie să introduci codul cardului de energie, CNP-ul beneficiarului și să încarci documentele necesare: cartea de identitate, cardul de energie și factura din partea firmei care a montat repartitoarele sau certificatul de validare a datoriei din partea asociației de proprietari sau locatari, în cazul în care achiziția și montajul s-a făcut prin aceasta.
Plata prin mandat poștal, la orice subunitate a Poștei Române sau la poștașul care vine la domiciliul tău. Aici trebuie să completezi plata către contul furnizorului de energie sau al asociației de proprietari/locatari și să primești dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății.
Plata la agentul poștal, care vine la tine acasă, cu un terminal mobil. Aici trebuie să prezinți cardul de energie, actul de identitate și factura sau certificatul de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/locatari.
Pentru a efectua plata cu cardul de energie, este necesar să ai la îndemână următoarele documente:
- cardul de energie;
- actul de identitate al beneficiarului;
- factura curentă/restantă sau un alt document justificativ. Acest document poate lua forma unei înștiințări din partea furnizorului sau a unui certificat de validare a datoriei sau a achiziției și montajului repartitoarelor, din partea asociației de proprietari/locatari.
Comentarii articol (1)