Buletinul meteo îi previne pe telespectatori că temperaturile în creștere vor continua să aducă și mai multe efecte catastrofale generate de schimbările climatice, pe care le resimțim în prezent asupra oamenilor și economiei globale. Printre acestea se numără impactul estimat asupra a 94% dintre copiii lumii, o serie de amenințări privind siguranța alimentară și creșterea potențială la nivel mondial a taxelor pentru contribuabili cu mii de miliarde de dolari.
Telespectatorii sunt încurajați să semneze un angajament de a acționa prin luarea unor decizii financiare sustenabile și de a se autoeduca cu privire la soluțiile climatice și la acțiunile climatice globale. Noua serie video creată de PNUD "Climate Action Explained" (Acțiunea climatică explicată), narată de Nikolaj Coster-Waldau, care completează campania, evidențiază unele dintre soluțiile concrete care se întâmplă deja.
"The Weather Kids reprezintă o voce puternică care ne avertizează cu privire la un viitor care se va materializa cu siguranță, dacă nu luăm astăzi măsuri semnificative în domeniul climei", a declarat Achim Steiner, administratorul PNUD. "Lipsa continuă de acțiune în ceea ce privește schimbările climatice va duce la o planetă din ce în ce mai nelocuibilă pentru "copiii de astăzi" și pentru generațiile viitoare. Putem corecta cursul doar dacă acționăm acum, cu rapiditate și la scară largă. Acest lucru include decarbonizarea economiilor noastre și promovarea accesului la o energie curată, accesibilă tuturor; protejarea și refacerea naturii și abilitarea comunităților de a avea un cuvânt de spus în ceea ce privește angajamentele climatice ale țărilor lor."
Campania "Weather Kids" face parte din eforturile PNUD de a inspira discuțiile publice și de a mobiliza acțiuni care adresează schimbările climatice, în vederea negocierilor COP30 privind clima, care vor avea loc în Brazilia în 2025. COP30 va marca aniversarea a zece ani de la Acordul climatic de la Paris din 2015 și reprezintă o ocazie esențială pentru a alinia întreaga lume în privința limitării creșterii temperaturii globale la 1,5 grade Celsius, în timp ce țările prezintă noua serie de acțiuni și obiective climatice pe care intenționează să le întreprindă. Aceste planuri - cunoscute sub numele de "Contribuții Naționale Determinate" (NDC - Nationally Determined Contributions’) - se află în centrul luptei globale împotriva schimbărilor climatice.
Weather Kids se bazează pe activitatea extinsă a PNUD în domeniul schimbărilor și măsurilor climatice. Centrul pentru climă PNUD, recent înființat, oferă cel mai mare portofoliu de susținere a acțiunilor climatice din sistemul ONU în aproape 150 de țări. Inițiativa emblematică a PNUD "Climate Promise" a sprijinit acțiunile de combatere a fenomenului încălzirii globale prin colaborarea cu 85% dintre țările în curs de dezvoltare din lume în ceea ce privește propunerile lor NDC.
Concepute pentru a reproduce formatele buletinelor meteo pe care telespectatorii le văd zilnic la televizor, aceste previziuni au fost realizate cu ajutorul datelor furnizate de Grupul interguvernamental privind schimbările climatice (IPCC - Intergovernmental Panel on Climate Change) și de platforma de date Human Climate Horizons a PNUD.
The Weather Kids va fi difuzat pe canalele de știri din peste 80 de țări din întreaga lume. Această acoperire globală a fost posibilă datorită unei coaliții largi de parteneri, mulți dintre ei oferindu-și timpul și serviciile pentru această cauză comună.
În România, campania este promovată de către agenția de comunicare strategică BDR Associates, partenerul grupului global Hill&Knowlton/WPP.
Urmăriți prognoza pentru 2050 prezentată de Weather Kids, în limba română, la acest link.
Comentarii articol (1)