Prima noutate ține de conturarea unui calendar estimativ de dezvoltare a noului sistem, cu etape de dezvoltare tipice pentru implementarea unui sistem complex:
- publicarea standardului API (15 august 2024): Aceasta reprezintă documentația tehnică pentru interfața de programare a aplicației. Permite dezvoltatorilor să înțeleagă cum să interacționeze cu sistemul REGES;
- publicarea mediului de TEST-API (15 septembrie 2024): Un mediu separat unde dezvoltatorii pot testa integrările lor cu API-ul REGES fără a afecta datele reale;
- publicarea mediului de TEST-Web (15 noiembrie 2024): Lansarea unei versiuni de test a interfeței web pentru utilizatorii finali, permițând verificarea funcționalităților și identificarea eventualelor probleme;
- publicarea mediului de PROD (15 decembrie 2024): Lansarea oficială a sistemului REGES, când acesta devine complet operațional și disponibil pentru utilizare reală;
- punerea în aplicare a unui plan de migrare (urmează a fi stabilită perioada de demarare). Această etapă, încă nedefinită, va detalia procesul de tranziție de la sistemele existente la REGES, incluzând transferul efectiv de date și instruirea utilizatorilor.
Sistemul, a cărui operaționalizare este planificată pentru anul viitor, va avea câteva interfețe de accesare, accesibile atât angajatorilor cât și simplilor cetățeni care au sau au avut calitatea de angajat.
Astfel, REGES va putea fi accesat fie prin intermediul unor aplicații mobile, disponibile pentru principalele două sisteme de operare, IOS și Android, printr-o aplicație web accesabilă prin intermediul oricărui browser sau la sediile inspecțiilor teritoriale de muncă, prin intermediul unor kiosk-uri care vor fi puse la dispoziția celor care nu dispun de laptop, telefon sau tabletă ori nu au abilitățile tehnice necesare.
O altă noutate ar fi aceea a posibilității angajatorilor de delegare a dreptului de a completa registrul către prestatori de servicii de HR sau chiar către angajați proprii.
Important de notat este faptul că actualele baze de date ale Revisal vor fi integrate în noul sistem (atât cea din 2006, cât și cea din 2011).
În plus, dezvoltatorii intenționează să implementeze un mecanism prin care angajatorii să poată semnala existența unor erori existente în bazele de date, pentru a fi corijate de administratorii de sistem (cum ar fi dublarea unui contract de muncă, înregistrări greșite etc.).
Conform prezentării făcute, angajatorii vor beneficia de o serie de îmbunătățiri semnificative pentru a optimiza procesele de resurse umane noile funcționalități permițând generarea de rapoarte personalizate, posibilitatea de a crea contracte tip (precum contracte individuale de muncă și acte adiționale) direct din software, opțiuni de export în formate Excel și PDF și capacitatea de a efectua modificări în masă pentru operațiuni precum încetări, suspendări sau ajustări la salariul minim.
„În noul REGES ar trebui să avem câmpuri care să răspundă cerințelor din HG nr. 905/2017 și să fie în conformitate cu noul model-cadru de contract individual de muncă. Punctual, mă refer la repartizarea timpului de muncă (utilă și pentru identificarea situațiilor în care programul de muncă s-ar suprapune) și la toate elementele constitutive ale salariului - adică inclusiv sporul de weekend (acolo unde este cazul), indemnizația de delegare/detașate, tichete de masă, așa cum prevede HG nr. 905/2017 și Ordinul ministrului muncii nr. 2171/2022” , e de părere Dan Năstase, consilier juridic specializat în relații de muncă.
În ceea ce privește interfața mobilă a sistemului, titularii vor putea fi informați prin mesaje de tip ”push” cu privire la orice modificare a propriilor contracte de muncă sau va putea solicita și primi on-line extras din REGES.
De asemenea, aplicația va suporta accesul multi-user, va include câmpuri pentru gestionarea studiilor și specializărilor angajaților, și va implementa un sistem de validare automată pentru corelația dintre CNP și numele/prenumele angajaților. Codurile COR (Clasificarea Ocupațiilor din România) vor fi actualizate în timp real, asigurând conformitatea cu cele mai recente standarde. În plus, sistemul va include notificări automate pentru a ține utilizatorii la curent cu diverse aspecte importante ale managementului resurselor umane.
Comentarii articol (2)