ACCES PREMIUM
De ce premium?
Declarația 112: Angajatorii trebuie să folosească o versiune nouă, începând cu raportarea pe septembrie, în contextul schimbării legii pensiilor publice
Declarația 112 și instrucțiunile sale de completare au fost înlocuite cu totul printr-un nou ordin comun, schimbările fiind legate de intrarea în vigoare a noii legi a pensiilor publice. Noua versiune a formularului trebuie folosită de angajatori, pentru declararea veniturilor și a taxelor salariale, începând cu situația pe septembrie 2024.
Articolul continuă mai jos
Ordinul comun nr. 6.330/1.587/1.630/3.121/2024, semnat de Fisc, Casa Națională de Pensii, Casa Națională de Sănătate și Agenția Națională de Muncă, a fost publicat recent în Monitorul Oficial.
Declarația 112 trebuie folosită de angajatori,
după ce apare și versiunea electronică nouă, începând cu
veniturile și taxele salariale aferente lunii septembrie 2024, pentru care termenul este la 25 octombrie 2024.
Potrivit
referatului de aprobare ce a însoțit noul ordin comun în forma sa de proiect, înlocuirea declarației 112 vine
în contextul intrării în vigoare a Legii 360/2023. Mai precis, este vorba despre următoarele noutăți:
- noua lege a pensiilor a preluat din cea veche reglementările referitoare la locurile de muncă în condiții deosebite și speciale, dar a și adăugat noi locuri de muncă incluse la aceste condiții (articolele 27 și 28 din noua lege);
- competența achitării ajutorului de deces revine în exclusivitate caselor teritoriale de pensii, astfel că, de la 1 septembrie 2024, agențiile teritoriale de muncă nu mai pot plăti această prestație, indiferent dacă e vorba de un asigurat, un șomer sau un membru de familie (articolul 115 din noua lege).
Prin urmare,
noutățile din declarația 112 sunt:
- modificarea anexei 1.1. (anexa angajator) prin eliminarea casetei „Ajutoare de deces” de sub secțiunea E.3. (care era completată de agențiile de muncă) și prin eliminarea secțiunii G (date informative privind ajutoarele de deces acordate de către agențiile de muncă);
- actualizarea nomenclatorului „Creanțe fiscale” (anexa nr. 2 la ordin) prin modificarea denumirii pentru creanțele reprezentând contribuția la pensii datorată pentru condiții deosebite și speciale de muncă de către angajatori;
- actualizarea nomenclatorului „Indicativ condiții speciale/deosebite” (anexa nr. 5 la ordin) prin modificarea temeiului legal în cazul unora dintre condițiile deosebite și speciale și prin completarea de noi indicative pentru noile locuri de muncă introduse la condiții deosebite și speciale;
- modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor pentru completarea formularului 112.
Informații suplimentare despre noua lege a pensiilor publice pot fi găsite în
secțiunea noastră specială de aici.
Citește mai mult despre
declaratia 112,
declaratie 112,
formularul 112,
angajatori,
taxe salariale,
venituri salariale,
Legea 360/2023 pensii publice,
conditii deosebite de munca,
locuri de munca in conditii deosebite,
conditii speciale de munca,
locuri de munca in conditii speciale,
ajutor de deces
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)