ACCES GRATUIT
Publicitatea la medicamentele de uz uman: A fost eliminată interdicția asupra publicității pe rețele de socializare sau prin aplicații mobile
Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Sănătății (MS) a adus mai multe modificări regulilor privind publicitatea la medicamentele de uz uman, una dintre schimbări vizând eliminarea restricției existente de promovare a medicamentelor pe rețelele de socializare sau prin aplicații mobile.
Articolul continuă mai jos
Ordinul MS 5.930/2024, aplicabil deja, vizează, de fapt, modificarea
normelor pentru evaluarea și avizarea publicității la medicamentele de uz uman.
În primul rând, noul ordin al MS stabilește că normele amintite
“se aplică atât companiilor farmaceutice, sucursalelor și filialelor acestora, cât și persoanelor juridice străine cu sediul în România care au pe teritoriul țării o sucursală, agenție, reprezentanță sau orice altă entitate fără personalitate juridică, reprezentanți ai DAPP (deținătorul autorizației de punere pe piață - n. red.), cu care există o relație contractuală în vederea desfășurării oricărui tip de publicitate a medicamentelor sau diseminării de materiale educaționale”.
Poate cea mai importantă schimbarea adusă de noul act normativ în legătură cu publicitatea la medicamentele de uz uman este
eliminarea interdicției existente până de curând
privind publicitatea destinată publicului larg prezentată
prin intermediul rețelelor de socializare sau al aplicațiilor mobile.
Mai exact, acum, după apariția Ordinului MS 5.930/2024, normele stabilesc că
este permisă publicitatea destinată publicului larg prezentată
prin intermediul rețelelor de socializare, aplicațiilor mobile, platformelor online, paginilor web sau prin orice alt tip de aplicație, care au corespondent o pagină web oficială cu servicii și conținut similar.
Totuși, pentru asta, platformele trebuie să îndeplinească
o condiție, respectiv ca butoanele “Like” și alte tipuri de reacții, comentariile și posibilitatea de distribuire
să fie dezactivate.
De asemenea, normele sunt ajustate, astfel încât interdicția să se refere doar la publicitatea la medicamentele de uz uman prin e-mail sau telefonie mobilă, inclusiv SMS.
Ca regulă generală, publicitatea prin internet, indiferent de forma sub care se realizează, trebuie supusă evaluării și aprobării Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)