Potrivit Ordinului 24/2025, emis de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și care intră în vigoare de astăzi, pentru a transmite o sesizare privind condusul agresiv, utilizatorul trebuie să se autentifice în HUB-ul MAI folosind un cont și o parolă, apoi să acceseze platforma e-SAR, cum se numește, de fapt, aplicația informatică "Sesizări abateri rutiere". Acolo, va completa un formular precompletat cu datele personale, va introduce detaliile despre posibila faptă contravențională și va încărca înregistrarea audio-video.
Atenție! Dimensiunea maximă a fișierelor și formatele acceptate vor fi stabilite de administratorul tehnic, în colaborare cu Direcția Rutieră, și comunicate utilizatorilor prin platformă.
Sesizarea va fi validă doar dacă utilizatorul își exprimă acordul asupra termenilor și condițiilor, confirmând că a perceput personal manevrele agresive și consimțind la prelucrarea datelor personale. Odată transmisă, sesizarea nu poate fi modificată sau anulată. De asemenea, aceasta trebuie să conțină un număr valid de înmatriculare.
Înregistrarea audio-video sau video încărcată poate fi vizualizată și descărcată de către utilizator într-un interval de cel mult o oră de la momentul transmiterii sesizării.
Stadiul, modalitatea soluționării, precum și motivele de clasare a sesizării, după caz, vor putea fi consultate de către utilizator în cadrul e-SAR. Orice altă cerere privind stadiul, modalitatea soluționării și motivele de clasare a sesizării nu se va lua în considerare și se clasează, fără vreo altă formalitate.
Administrarea tehnică a e-SAR este asigurată de Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației, iar verificarea sesizărilor este realizată de polițiști rutieri desemnați.
Disponibilitatea platformei va fi monitorizată 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, iar în cazul unor probleme tehnice, unitățile Poliției Române vor notifica administratorul tehnic.
Măsurile de securitate cibernetică sunt implementate sub coordonarea Direcției Generale de Protecție Internă din MAI, iar incidentele de securitate sunt raportate prompt.
Datele cu caracter personal sunt prelucrate strict pentru verificarea sesizărilor și garantarea calității serviciului public, fiind păstrate și eliminate conform prevederilor din Codul rutier, cu anonimizarea acestora în momentul ștergerii înregistrărilor.
Comentarii articol (0)