Atunci când duc mașina în service, proprietarii au dreptul de a asista la reparația mașinii, potrivit legislației în vigoare. De fapt, service-urile auto trebuie să dea celor ce-și duc mașina acolo posibilitatea să asiste, direct sau printr-un sistem audio-video, la activitățile de reparații sau întreținere pe care le efectuează angajații acestora.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Concret, dreptul ca proprietarul unei mașini să poată asista la intervențiile care se fac asupra ei atunci când este în service e stabilit prin OG 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz.
Astfel, service-urile trebuie să permită, la cerere, celor ce merg cu mașina acolo să asiste vizual, într-un spaţiu special amenajat, în condiţii de siguranţă, separat de spaţiul de lucru, în mod direct sau prin intermediul unui sistem video, la intervențiile ce se fac asupra mașinii.
Activitățile ce pot fi monitorizate de proprietarii mașinilor aflate în service sunt cele de reparaţii, întreţinere şi reglări funcționale ale vehiculelor rutiere.
De asemenea, service-urile sunt obligate să înregistreze rezultatele verificărilor făcute cu dispozitive, echipamente şi tehnologii specifice, prin care se garantează faptul că vehiculul supus acestor activităţi corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie a vehiculelor rutiere, și să menţină dovezi care să demonstreze conformitatea activităţilor executate cu condiţiile tehnice şi de calitate impuse de legislație.
Nerespectarea condiţiilor amintite de către service-uri dă dreptul proprietarului unei mașini să refuze motivat în scris semnarea recepţiei respectivelor activităţi, prevăzute în devizul de lucrări, şi inclusiv plata acestora, până în momentul în care acesta nu mai are obiecţiuni în ce priveşte realitatea şi calitatea lucrărilor.
“Refuzul motivat în scris al semnării recepţiei de către beneficiar reprezintă o contestaţie, care se înregistrează în registrul contestaţiilor al operatorului economic”, mai scrie în OG 82/2000.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (1)