- Furnizorii vor trebui să raporteze periodic către serviciile publice de asistență socială stadiul implementării planurilor și situația contractelor.
- Contractele în derulare vor trebui modificate conform noului model-cadru până la 31 decembrie 2025.
E vorba, mai exact, de proiectul de ordin pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de servicii sociale și altor documente prezentat luni de Ministerul Muncii, prin care se urmărește crearea un cadru uniform pentru toate serviciile sociale acordate beneficiarilor, respectiv persoanelor aflate în dificultate sau în situații de risc social.
Proiectul cuprinde un model-cadru al contractului de servicii sociale, care se încheie între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar / reprezentantul său legal, model de la care furnizorii trebuie să plece în trasarea formatului și conținutului propriului contract. Modelul de contract e prevăzut în prima anexă a proiectului de ordin și cuprinde:
- datele părților contractante;
- definiții ale termenilor folosiți;
- obiectul și durata contractului;
- drepturile și obligațiile părților;
- prevederi referitoare la soluționarea reclamațiilor;
- condițiile de modificare, reziliere, suspendare sau încetare a contractului.
Furnizorii de servicii sociale vor avea obligația să transmită periodic către serviciul public de asistență socială informări clare privind stadiul implementării planului de servicii sociale, încheierea sau încetarea contractelor, ceea ce ar trebui să asigure, teoretic, o mai bună monitorizare a modului în care aceste servicii sunt furnizate.
În ceea ce privește indicatorii propuși pentru monitorizarea serviciilor sociale, proiectul stabilește criterii clare și măsurabile, care să permită autorităților publice locale și centrale să evalueze eficacitatea și impactul măsurilor de asistență socială implementate. Printre acești indicatori se numără, de exemplu, gradul de acoperire a serviciilor sociale, sumele solicitate pentru finanțare și eficiența utilizării acestor resurse în relație cu numărul beneficiarilor.
Viitorul ordin, odată oficializat, va aduce însă obligații și în materia contractelor în derulare la momentul intrării sale în vigoare:
„Art. 6 (1) Până la data de 31 decembrie 2025, părţile contractante vor modifica şi vor completa, după caz, contractele pentru acordarea de servicii sociale, aflate în desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, cu respectarea prevederilor modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 1 și a standardelor minime de calitate și legilor speciale aplicabile.
(2) Până la 31 decembrie 2025, contractele de servicii sociale încheiate cu beneficiarii serviciilor sociale supuse restructurării, precum și informările și rapoartele transmise de furnizorul de servicii sociale pentru aceste servicii vor cuprinde în locul licenței de funcționare, numărul avizului acordat pe planul de restructurare”.
Atenție! Proiectul de ordin se va aplica doar după ce este publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)