Cei interesați să obțină bani pentru cumpărarea de aparate pentru încălzirea locuințelor vor trebui să se adreseze primăriilor, în cazul în care acestea se înscriu în programul Rabla pentru sobe, numai după lansarea unei sesiuni de înscrieri.
Așa cum stabilește ghidul apărut recent, prima etapă a programului este anunțarea deschiderii unei sesiuni de înscriere pentru primării și a sumelor alocate în cadrul programului.
Apoi, primăriile vor depune, printr-o aplicație informatică, cererile de înscriere în program, alături de documentele necesare. Ulterior, Administrația Fondului de Mediu (AFM) va publica lista primăriilor înscrise în programul Rabla pentru sobe și va publica pe propriul website anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanții de finanțare, respectiv pentru persoanele fizice interesate de cumpărarea unor sisteme de încălzire a casei.
Persoanele fizice se vor putea înscrie, tot printr-o aplicație informatică, în programul Rabla pentru sobe abia după ce e anunțată deschiderea sesiunii de înscriere. Urmează încheierea contractelor între primării și persoanele fizice care solicită sprijinul de la stat, virarea banilor și monitorizarea proiectelor.
Primăriile vor trebui să publice pe propriul website anunțul de deschidere a unei sesiuni de înscriere și procedura internă privind participarea solicitanților de finanțare în cadrul programului.
Pentru a putea solicita sprijinul de la stat pentru cumpărarea de sisteme noi de încălzire a casei, o persoană fizică are următoarele obligații:
- să se asigure că primăria în raza căreia își are domiciliul participă în cadrul programului, prin consultarea paginii de internet a AFM;
- să respecte procedura internă elaborată de primărie;
- să încheie contractul de finanțare cu primăria;
- să utilizeze finanțarea conform destinației, ulterior semnării contractului de finanțare;
- să se asigure că aparatul pentru încălzirea locuinței achiziționat respectă prevederile ghidului.
Comentarii articol (0)