ACCES GRATUIT
E-comerciantii acuza: comisioanele ne omoara
Magazinele virtuale sunt nemultumite de comisioanele practicate de bancile care accepta plati pe Internet. Costurile de aproximativ 4% ii afecteaza cel mai mult pe comerciantii virtuali care au adaosuri reduse. Bancile raspund acestei acuzatii prin faptul ca au nevoie sa-si recupereze investitiile intr-un timp cat mai scurt, practicand taxe ridicate, neatingandu-se inca o masa critica de utilizatori.
Articolul continuă mai jos
Magazinele virtuale sunt nemultumite de comisioanele practicate de bancile care accepta plati pe Internet. Costurile de aproximativ 4% ii afecteaza cel mai mult pe comerciantii virtuali care au adaosuri reduse. Bancile raspund acestei acuzatii prin faptul ca au nevoie sa-si recupereze investitiile intr-un timp cat mai scurt, practicand taxe ridicate, neatingandu-se inca o masa critica de utilizatori. In esenta, avem de-a face cu un cerc vicios, pentru ca magazinele virtuale nu pot atrage un volum mare de vanzari, neavand preturi avantajoase. "Procesatorul de tranzactii cu carduri (Romcard) este un terorist al comertului online", declara Cristi Bara, director de dezvoltare la agentia de turism Paralela 45.
In turism, comisioanele agentiilor sunt in medie de 5%. "Nu am de unde sa mai tai din profitul meu pentru a acoperi comisionul bancilor, care este de circa 4%", continua Cristi Bara. In martie, cand RomCard a lansat serviciul 3D-Secure, de acceptare a cardurilor pe Internet, cele trei banci ce efectueaza tranzactii online – BCR, Raiffeisen si Banca tiriac – practicau un comision de 6% pe tranzactie. Aceasta taxa a fost redusa in prezent la 4%. "Chiar si 4% este un nivel prea ridicat. Pe langa comisionul bancii, mai am de platit 0,25-0,5% pentru firma care imi furnizeaza aplicatia de website, la care se adauga si cheltuielile cu firma de curierat care duce biletul de vacanta clientului", explica Cristi Bara.
"La unele produse IT, cum ar fi desktop-urile sau notebook-urile, marja noastra este sub 4%. Daca dau 4,5% la banca, nu mai imi ramane nimic", completeaza Catalin Andrei, director la Diverta Online. Pentru a reduce nivelul comisionului practicat in lumea virtuala, bancile au lansat ideea de a transfera o parte din acest comision spre utilizatorul final. Ele afirma ca este vorba de o taxa de comoditate, pe care nu trebuie sa o suporte nici banca, nici comerciantul. "Jumatate din cei care ne suna pentru a contracta o excursie au acces la Internet si vor sa cumpere online prin card, dar nu sunt dispusi sa plateasca in plus pentru acest confort", ii contrazice insa Cristi Bara. De fapt, solutia scumpirii produselor nu este realista.
www.capital.ro
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)