Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a facut public, marti, proiectul de Ordin al ministrului economiei si finantelor pentru aprobarea modelului si continutului Formularului „Decont de taxa pe valoare adaugata (300)”.
Conform Proiectului de Ordin, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA vor completa Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", pe care il vor depune la organul fiscal competent, la urmatoarele termene:
- lunar, pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica;
- trimestrial, pana la data de 25, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic;
- semestrial, pana la data de 25, inclusiv, a primei luni din semestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioada fiscala semestrul calendaristic;
- anual, pana la data de 25 ianuarie, inclusiv, a anului urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioada fiscala anul calendaristic.
Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se depune, in format electronic la registratura organului fiscal competent, la posta, prin scrisoare recomandata, sau prin completare pe pagina de internet a Ministerului Economiei si Finantelor de catre contribuabilii eligibili. Marii contribuabili vor depune formularul 300 prin Sistemul electronic national (SEN).
Formatul electronic al formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se transmite organului fiscal competent pe suport electronic.
Programul de asistenta este pus la dispozitie, gratuit, persoanelor impozabile de catre unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF.
Potrivit prevederilor comunitare, autoritatile competente ale statelor membre trebuie sa coopereze si sa schimbe reciproc, prin mijloace electronice, informatii in ceea ce priveste TVA-ul pentru tranzactiile intracomunitare, in scopul asigurarii cooperarii administrative.
Statele membre trebuie sa dispuna de baze de date electronice, potrivit prevederilor art.22 din Regulamentului CE nr.1798/2003, care trebuie actualizate permanent si care contin informatii complete si exacte privind numerele de identificare TVA atribuite de statul membru, precum si valoarea totala a tuturor livrarilor intracomunitare de bunuri, efectuate de catre toti operatorii identificati in sensul TVA in statul membru. Aceste informatii se schimba intre statele membre prin sistemul VIES.
In scopul unei bune administrari a taxei pe valoarea adaugata, si pentru transmiterea, prin VIES, a unor informatii conforme celor declarate de contribuabili, organele fiscale trebuie sa coreleze informatiile inscrise in Declaratia recapitulativa cu informatiile furnizate de persoanele impozabile prin completarea Decontului de taxa pe valoarea adaugata, depus potrivit dispozitiilor Codului fiscal.
Comentarii articol (0)