Regulament privind organizarea si desfasurarea programului de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice
corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, publicat in Montorul Oficial Partea I, nr. 531/6.VIII.2007.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale privind organizarea programului
Art. 1. – (1) Programul de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, denumit in continuare program, se organizeaza, de regula anual, in conditiile prevazute de lege, de Institutul National de Administratie, denumit in continuare Institut.
(2) Admiterea la program se face pe baza de concurs national.
(3) Programul are ca scop dezvoltarea competentelor si aptitudinilor necesare exercitarii functiilor publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici.
(4) Programul se desfasoara pe module care trateaza o tematica multipla, stabilita pe baza prioritatilor guvernamentale,
corelate intr-o succesiune logica si axate pe atingerea scopului principal.
Art. 2. – (1) Pentru organizarea concursului national de admitere la program, denumit in continuare concurs, se aproba
prin ordin al ministrului internelor si reformei administrative urmatoarele:
a) cifra anuala de scolarizare pentru program, numarul comisiilor de concurs si al comisiilor de solutionare a contestatiilor, precum si componenta nominala a acestora, tematica pentru concurs, cuantumul taxei de participare la program, modalitatile privind plata acesteia si calendarul de desfasurare a concursului, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, denumita in continuare Agentie, si a Institutului;
b) cuantumul indemnizatiilor membrilor si persoanelor care asigura secretariatul acestora.
(2) Ordinul prevazut la alin. (1) lit. a) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu cel putin 45 de zile inaintea
desfasurarii concursului.
(3) Ordinul prevazut la alin. (1) lit. b) se emite in termen de 15 zile de la data expirarii termenelor pentru depunerea dosarelor.
Art. 3. – (1) In vederea gestionarii procedurilor administrative de organizare si desfasurare a concursului se constituie, cu cel
putin 30 de zile inainte de desfasurarea concursului, prin act administrativ al conducerii Institutului, secretariatul comisiilor de
concurs si de solutionare a contestatiilor, denumit in continuare secretariat.
(2) Secretariatul si resursele necesare organizarii si desfasurarii concursului se asigura de Institut.
Art. 4. – (1) Secretariatul are obligatia sa asigure publicitatea prin afisarea la sediul si pe pagina de internet ale Institutului, cu
cel putin 25 de zile inainte de desfasurarea concursului, a urmatoarelor informatii:
a) conditiile de participare si actele necesare inscrierii la concurs;
b) conditiile de desfasurare a concursului, respectiv data pana la care se pot depune dosarele de inscriere, perioada de
depunere a eventualelor contestatii la selectia dosarelor, perioada de solutionare a contestatiilor la selectia dosarelor,
data, ora si locul desfasurarii interviului, perioada de depunere a eventualelor contestatii la interviu, perioada de solutionare a
contestatiilor la interviu;
c) tematica pentru concurs;
d) criteriile de evaluare pentru interviu.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) se publica si pe paginile de internet ale Ministerului Internelor si Reformei Administrative si Agentiei.
Art. 5. – (1) Taxa de participare la program cuprinde taxa de inscriere la concurs si taxa de scolarizare.
(2) Taxele prevazute la alin. (1) se platesc de autoritatile sau institutiile publice in cadrul carora participantii isi desfasoara
activitatea sau de catre participanti, dupa caz.
(3) Taxa de inscriere la concurs se plateste de catre persoanele care doresc sa participe la concursul organizat in conditiile prezentului regulament, anterior depunerii dosarului.
Taxa de inscriere se restituie candidatilor care se retrag cu cel putin 5 zile inainte de prima proba de concurs.
(4) Taxa de scolarizare se plateste de catre candidatii declarati admisi la program, in termen de 10 zile de la afisarea
rezultatelor finale ale concursului, sub sanctiunea excluderii din program.
#PAGEBREAK#
SECTIUNEA a 2-a
Dispozitii generale privind concursul
Art. 6. – (1) Admiterea la program se face prin concurs national, denumit in continuare concurs.
(2) Concursul este alcatuit din doua probe:
a) selectarea dosarelor de concurs;
b) interviu.
Art. 7. – La concurs pot participa:
a) persoanele care ocupa o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, conform legislatiei in vigoare;
b) persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 16 alin. (2) lit. b) si art. 54 lit. a), b), d), h)–j) din Legea nr. 188/1999
privind Statutul functionarilor publici, republicata, si care au cel putin 4 ani vechime in specialitatea studiilor superioare de lunga
durata absolvite.
SECTIUNEA a 3-a
Constituirea, atributiile si conditiile de desemnare a membrilor comisiilor de concurs si ai comisiilor de solutionare a contestatiilor
Art. 8. – (1) Comisiile de concurs si comisiile de solutionare a contestatiilor cuprind cate 3 membri titulari, astfel:
a) un membru din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative;
b) un membru din cadrul Agentiei;
c) un membru din cadrul Institutului.
(2) Presedintele fiecarei comisii se desemneaza dintre membrii acesteia, prin actul de constituire a comisiei.
(3) Pentru fiecare comisie se desemneaza, in conditiile alin. (1), cate 3 membri supleanti.
(4) Membrii supleanti isi desfasoara activitatea in situatia in care membrii titulari corespunzatori se afla in imposibilitatea de
a-si exercita atributiile prevazute de prezentul regulament.
(5) Aceeasi persoana nu poate face parte din mai multe comisii.
Art. 9. – (1) Comisiile de concurs au urmatoarele atributii:
a) selecteaza dosarele de concurs;
b) intervieveaza candidatii si acorda punctajele potrivit
prezentului regulament.
(2) Lucrarile comisiilor de concurs se consemneaza intr-un proces-verbal intocmit de secretariat, semnat de catre membrii
comisiei de concurs si de catre persoanele care asigura secretariatul.
Art. 10. – (1) Comisiile de solutionare a contestatiilor solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la selectarea dosarelor si la notarea probei de interviu.
(2) Lucrarile comisiilor de solutionare a contestatiilor se consemneaza intr-un proces-verbal intocmit de secretariat,
semnat de membrii comisiei de solutionare a contestatiilor si de persoanele care asigura secretariatul.
Art. 11. – (1) Se afla in conflict de interese membrii comisiilor de concurs si ai comisiilor de solutionare a contestatiilor care:
a) sunt soti, rude sau afini pana la gradul al IV-lea inclusiv cu candidatii pe care urmeaza sa ii examineze, respectiv cu
candidatii care formuleaza contestatii;
b) se afla in raporturi ierarhice directe cu candidatii pe care urmeaza sa ii examineze, respectiv cu candidatii care formuleaza contestatii.
(2) In situatia in care se constata existenta vreunuia dintre cazurile de conflict de interese, dosarele candidatilor cu care se
afla in conflict de interese membrii comisiilor de concurs sau de solutionare a contestatiilor se repartizeaza unei alte comisii.
Art. 12. – Secretariatul are urmatoarele atributii principale:
a) primeste si inregistreaza dosarele de inscriere la concurs;
b) verifica daca dosarele depuse de candidati contin toate documentele necesare inscrierii si le comunica termenul limita pentru completarea acestora, daca este cazul;
c) asigura afisarea rezultatelor probelor de concurs si a rezultatelor finale ale concursului la sediul si pe pagina de
internet ale Institutului;
d) redacteaza si semneaza alaturi de membrii comisiilor de concurs intreaga documentatie privind activitatea specifica a
acestora;
e) indeplineste orice atributii specifice necesare pentru buna desfasurare a concursului.
#PAGEBREAK#
Art. 13. – (1) Pentru activitatea desfasurata, membrii comisiilor de concurs, ai comisiilor de solutionare a contestatiilor si ai secretariatului primesc o indemnizatie in cuantumul stabilit prin ordinul ministrului internelor si reformei administrative
prevazut la art. 2 alin. (1) lit. b).
(2) Plata indemnizatiei prevazute la alin. (1) se face din sumele incasate de Institut potrivit art. 5 alin. (1).
CAPITOLUL II
Desfasurarea concursului
Art. 14. – (1) Inscrierile la concurs se fac la sediul Institutului, in termenul stabilit potrivit art. 2 alin. (1) lit. a), pe baza unui
dosar care contine in mod obligatoriu urmatoarele documente:
a) cerere-tip de inscriere, potrivit modelului pus la dispozitie la sediul si pe pagina de internet ale Institutului;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie de pe diploma de licenta sau de pe diploma echivalenta acesteia;
d) copie de pe certificatul de casatorie, daca este cazul;
e) copie de pe cartea de munca sau adeverinta care sa ateste vechimea in specialitatea studiilor absolvite;
f) declaratie pe propria raspundere privind lipsa antecedentelor penale;
g) declaratie pe propria raspundere ca nu a desfasurat activitati de politie politica;
h) dovada de plata a taxei de inscriere sau un document echivalent;
i) curriculum vitae, in format european, al candidatului;
j) declaratie pe propria raspundere privind conformitatea cu originalul a actelor prevazute la lit. b)–e).
(2) In situatia in care candidatii sunt functionari publici, acestia vor depune odata cu dosarul de inscriere si o adresa din
partea autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia candidatul isi desfasoara activitatea, prin care se atesta acceptul acesteia
de a-i permite candidatului sa participe la programul de formare specializata si, daca este cazul, de a achita taxa de scolarizare.
Art. 15. – Dupa finalizarea perioadei de inscriere, inainte de selectarea dosarelor, in functie de numarul candidatilor si de
cifra anuala de scolarizare, candidatii sunt repartizati pe comisii de concurs.
Art. 16. – (1) In termen de 5 zile de la data expirarii termenului pentru depunerea dosarelor, comisia de concurs selecteaza dosarele de concurs.
(2) Dosarul de concurs se respinge daca din actele depuse nu rezulta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 7 sau daca nu cuprinde actele prevazute la art. 14, cu mentionarea expresa a motivului de respingere.
(3) Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afiseaza, in termenul prevazut la alin. (1), cu mentiunea admis sau respins, la sediul si pe pagina de internet ale Institutului.
(4) Candidatii respinsi la selectarea dosarelor pot contesta rezultatele selectarii dosarelor, sesizand in acest sens comisia de solutionare a contestatiilor, in termen de 24 de ore de la afisarea rezultatelor.
(5) Contestatiile se solutioneaza in termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere, iar rezultatele se afiseaza la sediul si pe pagina de internet ale Institutului.
Art. 17. – La expirarea termenului pentru solutionarea contestatiilor la selectia dosarelor, secretariatul afiseaza, odata cu rezultatele contestatiilor, listele nominale ale candidatilor admisi la selectia dosarelor si programul desfasurarii interviului.
Art. 18. – (1) Interviul consta in testarea cunostintelor generale referitoare la administratia publica, precum si a abilitatilor si competentelor necesare ocuparii unei functii publice din categoria inaltilor functionari publici, pe baza criteriilor de evaluare prevazute in prezentul regulament.
(2) Criteriile de evaluare pentru interviu sunt:
a) gradul de cunoastere a principiilor, regulilor, organizarii si functionarii administratiei publice;
b) abilitatile de comunicare;
c) abilitatile manageriale;
d) capacitatea de a lua decizii si de a evalua impactul acestora;
e) capacitatea de analiza si sinteza;
f) capacitatea de stabilire si formulare a obiectivelor individuale;
g) gradul de motivare pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici.
Art. 19. – (1) In sala in care se desfasoara interviul au acces numai candidatul intervievat, membrii comisiei de concurs si
persoanele care asigura secretariatul.
(2) Candidatii au obligatia de a prezenta la intrare un act de identitate. Persoanele care asigura secretariatul consemneaza,
pe baza verificarii documentelor de identitate, prezenta sau, dupa caz, absenta candidatilor.
(3) In incaperea in care are loc interviul, pe toata perioada derularii acestuia, inclusiv a derularii procedurilor prealabile si a
celor ulterioare finalizarii probei, candidatilor nu le este permisa detinerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanta. Nerespectarea acestor dispozitii atrage eliminarea candidatului din proba de interviu.
#PAGEBREAK#
Art. 20. – (1) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa intrebari candidatului. Nu se pot adresa intrebari referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicala, religie, etnie, sex, stare materiala si origine sociala.
(2) Intrebarile si raspunsurile la interviu se consemneaza de catre secretar in anexa procesului-verbal de concurs, anexa care face parte integranta din acesta, si se semneaza de catre membrii comisiei de concurs, de catre candidat si de catre persoanele care asigura secretariatul sau se inregistreaza audio, cu acordul scris al candidatului.
Art. 21. – (1) Fiecare criteriu se noteaza de la 1 la 10, unde 10 este punctajul maxim.
(2) Alocarea punctajelor pe fiecare criteriu de evaluare se face individual de catre fiecare membru al comisiei de concurs, iar punctajul final se va calcula conform mediei aritmetice a punctajelor acordate de catre fiecare membru al comisiei de concurs care a intervievat candidatul.
(3) Punctajul minim pentru promovarea interviului este de 5 puncte.
(4) Rezultatele concursului se afiseaza la sediul si pe pagina de internet ale Institutului.
Art. 22. – (1) Sunt declarati admisi la program candidatii care promoveaza interviul, in ordinea descrescatoare a punctajului
obtinut, in limita cifrei de scolarizare aprobate.
(2) La punctaje egale are prioritate candidatul care ocupa la momentul concursului o functie publica din categoria inaltilor
functionari publici, iar daca egalitatea se mentine, se au in vedere, in ordine, nivelul functiei publice ocupate si vechimea in functia publica.
(3) Candidatii declarati respinsi la proba de interviu pot contesta punctajul obtinut la aceasta proba, sesizand in scris comisia de solutionare a contestatiilor, in termen de 24 de ore de la afisarea rezultatelor.
(4) Rezultatele contestatiilor, precum si rezultatele finale ale concursului se stabilesc in termen de doua zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor si se afiseaza la sediul si pe pagina de internet ale Institutului.
Art. 23. – Comisia de solutionare a contestatiilor va analiza procesul-verbal intocmit potrivit art. 9 alin. (2), precum si anexa intocmita in conditiile prevazute la art. 20 alin. (2) sau, dupa caz, inregistrarea audio si va admite contestatia in situatia in care:
a) candidatul indeplineste conditia prevazuta la art. 7 lit. a) sau conditiile prevazute la art. 7 lit. b);
b) candidatul a depus actele prevazute la art. 14 in termenul stabilit potrivit prevederilor prezentului regulament;
c) constata ca exista o diferenta mai mare de un punct intre punctajul acordat de comisia de concurs si punctajul acordat de comisia de solutionare a contestatiilor.
#PAGEBREAK#
Art. 24. – Contestatia va fi respinsa in urmatoarele situatii:
a) candidatul nu indeplineste conditia prevazuta la art. 7 lit. a) sau conditiile prevazute la art. 7 lit. b);
b) candidatul nu a depus actele prevazute la art. 14 sau nu le-a depus in termenul stabilit potrivit prevederilor prezentului regulament;
c) daca intre punctajul acordat de comisia de concurs si cel apreciat de comisia de solutionare a contestatiilor nu este o
diferenta mai mare de un punct;
d) daca punctajul acordat de comisia de solutionare a contestatiilor este mai mic decat punctajul acordat de comisia de concurs;
e) daca in urma analizarii contestatiei se constata ca aceasta nu priveste rezultatele selectarii dosarelor sau rezultatele interviului.
Art. 25. – In termen de 10 zile de la data admiterii la program, candidatii declarati admisi isi completeaza dosarul cu certificatul
de cazier judiciar si prezinta originalul documentelor depuse in copie la dosarul de inscriere pentru verificarea conformitatii acestor copii cu originalul, sub sanctiunea eliminarii din program.
Art. 26. – (1) Modalitatea de desfasurare a programului se aproba prin ordin al ministrului internelor si reformei administrative, la propunerea Institutului, cu avizul Agentiei.
(2) Ordinul prevazut la alin. (1) se aproba in termen de maximum 10 zile de la data afisarii rezultatelor finale ale concursului pentru admiterea la program.
CAPITOLUL III
Dispozitii tranzitorii
Art. 27. – Pentru anul 2007:
a) termenul prevazut la art. 2 alin. (2) este de cel putin 20 de zile;
b) termenul prevazut la art. 4 este de 15 zile.
Comentarii articol (0)