Având în vedere adresele Consiliului de disciplină nr. 36 din 10 septembrie 2015 și nr. 24 din 21 mai 2015, înregistrate la Uniunea Națională a Notarilor Publici din România cu nr. 4.326 din 10 septembrie 2015, respectiv nr. 2.609 din 22 mai 2015, prin care s-au înaintat propuneri privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului de disciplină,
în urma discuțiilor care au avut loc în ședința Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România din data de 18 septembrie 2015, la care a participat și doamna Mirela Moise, președintele Consiliului de disciplină,
luând în considerare prevederile Hotărârii Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România nr. 74/2013 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România,
în conformitate cu dispozițiile art. 164 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, republicată,
în temeiul prevederilor art. 19 alin. (3) și art. 26 alin. (2) din Statutul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014,
Consiliul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România nr. 74/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 530 din 22 august 2013, se modifică și se completează conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării.
Art. III. - Prezenta hotărâre se comunică atât Consiliului de disciplină, cât și Camerelor Notarilor Publici, în vederea îndeplinirii obligațiilor ce le revin.
Art. IV. - Compartimentele de specialitate din cadrul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Președintele Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România,
Dumitru Viorel Mănescu
București, 18 septembrie 2015.
Nr. 90.
Anexe la Regulament
1. La articolul 13 alineatul (2), a cincea liniuță se modifică și va avea următorul cuprins:
„- predă corespondența Consiliului de disciplină pentru expediere;”.
2. La articolul 18, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Exercitarea acțiunii disciplinare întrerupe cursul prescripției răspunderii disciplinare.”
3. La articolul 30, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 30. - (1) Comunicarea citațiilor și a tuturor actelor de procedură se face prin scrisoare recomandată, cu conținut declarat și confirmare de primire, în plic închis, simplu.”
4. Articolul 66 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 66. - (1) Toate hotărârile Consiliului de disciplină se comunică din oficiu părților, în copie conformă cu originalul.
(2) În vederea punerii în executare a hotărârilor rămase definitive, Consiliul de disciplină va comunica aceste hotărâri, în copie conformă cu originalul, și Biroului executiv al Consiliului Uniunii.”
5. Anexa nr. 1 se modifică și va avea următorul cuprins:
Domnule Președinte al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România,
......................................, în calitate de ministru al justiției, reprezentat de numitul ............................ în baza ............/......................, în calitate de președinte al Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, reprezentat de................................................................... în baza........../Colegiul director al Camerei Notarilor Publici cu sediul în .................................., reprezentat de ................... în baza ................., în temeiul art. 74 alin. (1) din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, republicată, formulăm prezenta
ACȚIUNE DISCIPLINARĂ
împotriva notarului public .............................., cu sediul biroului în ............................, prin care solici tăm aplicarea sancțiunii disciplinare .................... prevăzute de art. 76 alin. (1) lit. .......... din Legea nr. 36/1995, republicată, pentru săvârșirea următoarei fapte la data de ....................: (descrierea faptei)
Apreciem că prin fapta săvârșită notarul public a încălcat următoarele prevederi legale:........................, fiind întrunite elementele constitutive ale abaterii disciplinare prevăzute de art. 73 lit.............. din Legea nr. 36/1995, republicată.
Am luat cunoștință de săvârșirea acestei fapte la data de ........................, ca urmare a ....................., conform .................... (vor fi indicate modalitatea prin care s-a luat cunoștință despre săvârșirea faptei și proba care atestă data indicată, pentru respectarea art. 74 alin. (5), respectiv art. 74 alin. (13) din Legea nr. 36/1995, republicată).
Cercetarea prealabilă a faptei pentru care solicităm aplicarea sancțiunii disciplinare a fost efectuată la data de ............, așa cum rezultă din următoarele înscrisuri anexate prezentei acțiuni:
- actul de control (dispus de entitatea care formulează acțiunea ca urmare a sesizării sau din oficiu) și referatul cu propunerile echipei de control, după caz;
- nota explicativă a notarului public;
- înscrisurile doveditoare ale efectuării cercetării prealabile (cum ar fi: dovada citării notarului public cercetat, dovada prezentării învinuirii, procesul-verbal în care au fost consemnate susținerile notarului public și s-a hotărât intentarea acțiunii disciplinare, înscrisurile prezentate de persoana care a sesizat petentului săvârșirea faptelor și înscrisurile prezentate de notarul public în apărarea sa, înscrisurile din care rezultă verificarea apărărilor formulate de notarul public) etc.
În cazul în care notarul public cercetat disciplinar nu s-a prezentat în vederea efectuării cercetării prealabile, se va menționa această împrejurare în cuprinsul acțiunii și se va anexa convocarea scrisă cuprinzând obiectul, data, ora și locul unde trebuia să aibă loc cercetarea prealabilă, însoțită de dovada comunicării către notarul public, cu mențiunea că neprezentarea nu împiedică finalizarea cercetării.
Prezenta acțiune a fost redactată în două exemplare, din care un exemplar împreună cu copii aleînscrisurilor mai sus menționate urmează să fie comunicate notarului public cercetat disciplinar.
Semnătura.................
NOTĂ: Conform art. 74 alin. (13) din Legea nr. 36/1995, republicată, acțiunea disciplinară poate fi exercitată în termen de 6 luni de la data luării la cunoștință a săvârșirii abaterii, dar nu mai târziu de 3 ani de la data săvârșirii acesteia.”
6. Anexa nr. 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
Domnule Președinte al Consiliului de disciplină din cadrul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România,
Ministerul Justiției, cu sediul în ..........................., reprezentat de ........................... în baza.................../Uniunea Națională a Notarilor Publici din România, cu sediul în .........................., reprezentată de ....................... în baza .........................., în temeiul art. 75 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, republicată,
formulăm prezenta cerere, prin care solicităm să constatați dacă notarul public ......................, numit prin Ordinul nr. ................., cu sediul biroului în ........................, îndeplinește sau nu îndeplinește condiția de bună reputație prevăzută de art. 22 lit. e) din Legea nr. 36/1995, republicată, ca urmare a săvârșirii următoarelor fapte: ...................... (descrierea faptelor).
Menționăm că sesizarea despre săvârșirea acestor fapte a fost făcută din oficiu/de: ministrul justiției/președintele Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România/Colegiul director al Camerei Notarilor Publici ................................. conform înscrisului din data de ............................. .
Verificarea faptelor sesizate s-a făcut conform raportului de inspecție întocmit la data de..................... de numiții.......................... (funcția sau calitatea în cadrul entității petente) și comunicat notarului public la data de .............. .
Anexăm raportul de inspecție și obiecțiunile formulate de notarul public (după caz).
Prezenta cerere a fost redactată în două exemplare, din care un exemplar împreună cu copii ale înscrisurilor mai sus menționate urmează să fie comunicate notarului public.
Semnătura.................
Comentarii articol (0)