avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 494 soluții astăzi
Forum Activitate Vially

Activitate Vially

Am achizitionat in data de 23.02.2005 un laptop Fujitsu-Siemens model Amilo 1425 de la firma Dante international srl. Dupa aproximativ o luna de la achizitionare, am observat ca a dezvoltat o crapatura foarte fina pe coltul din stanga sus al capacului, in apropierea balamalei stangi. In data de 24.03.2005 am dus produsul in service, insotit de accesorii si o geanta originala in care a fost transportat de la data achizitionarii. Raspunsul la reclamatia mea in service mi-a fost adus pe cale telefonica in data de 07.04.2005 dupa telefoane aproape zilnice la sediul firmei respective si suna astfel, pe scurt "Crapatura prezentata nu face obiectul garantiei, si presupunem ca vi se datoreaza."

Desi nu sunt de acord cu aceasta concluzie ce ma acuza de neglijenta, mi s-a aratat un fax de la importator, unde a fost trimis produsul, in care se explica refuzul acordarii garantiei... etc. Precizez ca laptop-ul este in stare perfecta, nu a fost lovit, zgariat... etc. Dupa cateva discutii cu seful service-ului am ajuns la concluzia ca nu am cum sa dovedesc ca defectul nu mi se datoreaza si m-am resemnat, prezentandu-ma pe 8.04.2005 sa ridic produsul din service. Surpriza a fost ca acea crapatura s-a marit (de peste 2 ori) inspre exterior, fapt ce va duce probabil peste scurt timp la craparea display-ului, iar persoana cu care am discutat a incercat sa-mi spuna ca asa l-am adus. Intamplarea face ca atunci cand am dus produsul s-o rog pe d-soara care era la garantii sa specifice "crapat aprox. 1cm pe spatele displayului" in fisa de service, deoarece am prevazut posibilitatea ca defectul sa se agraveze in timpul manipularii in service.

Pe scurt: Am dus laptopul in service cu defectul specificat in fisa service "crapat aprox. 1cm pe spatele displayului" si atunci cand am vrut sa-l ridic de acolo dupa refuzarea acordarii garantiei am constatat o crapatura (defectul) agravata, de cel putin 2 ori ca lungime si cu risc mare de crapare a ecranului, si am refuzat ridicarea produsului din service.

Am urmatoarele acte, toate in original:
Factura si chitanta, certificat de garantie, fisa de service.

Cu aceasta ocazie am constatat si o incalcare a legii fiscale, si anume: Factura a fost emisa pe un alt sediu decat cel prezent pe chitanta de plata si unde am achitat suma. Nu este vorba de puncte diferite de lucru (m-am interesat), s.a.m.d ci pur si simplu de doua sedii sociale diferite, unul in Mircea Zorileanu 87 si unul in Dr. Eugen Iosif 12, Sector 5, Buc. Suspectez schimbarea sediului si a punctului de lucru dar folosirea in continuarea a facturilor cu vechiul sediu, lucru ilegal din cunostintele mele.

Pe scurt: Am o factura pe aceeasi firma, cu sediul social in Dr. Eugen Iosif 12, punct de lucru in Emanoil Porumbaru 33A, dar am achizitionat produsul de la adresa Mircea Zorileanu 87, trecuta in chitanta de plata a facturii mai sus mentionate.

As dori sa stiu ce pot face, in afara de a ma adresa ANPC, pentru rezolvarea problemei cu garania, si unde pot semnala factura in neregula, pentru anularea ei si amendarea firmei. Odata cu anularea facturii sper sa pot contesta si tranzactia bancara prin care s-a efectuat plata produsului, recuperandu-mi astfel banii.