avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 899 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters102654

Activitate ContSters102654

Răspuns la discuția bagaj pierdut alitalia
Buna ziua,

Am incercat sa obtin aceasta indemnizatie, fara a ajunge la un proces, in urma caruia as putea ajunge la o rezolvare si peste 2 ani (din cate am auzit...)
Dar incompetenta Companiei Alitalia, m-a scos din sarite!
Am apelat la Protectia Consumatorului European la ECC ROMANIA, mi-au dat un numar de inregistrare pentru reclamatia facuta si au trimis dosarul la Roma insa mai am de asteptat 10 saptamani. Nu m-am lovit de asemenea neplaceri, insa as dori sa aflu mai multe informatii referitoare la un eventual proces european ( dupa cat timp se poate solutiona cazul si valoarea cheltuielilor de judecata ).
Va multumesc !

Răspuns la discuția bagaj pierdut alitalia
Buna ziua ,
Pe 23 august m-am intors din vacanta cu Compania Alitalia, am plecat de la Napoli, am facut escala la Milano, iar cand am ajuns la Otopeni am constatat ca bagajul meu nu a ajuns... Am facut reclamatie la Departamentul de bagaje pierdute Menzies. Dupa 5 zile am trimis documentele necesare Companiei Alitalia la sediul din Praga- Cehia. Mi s-a spus ca trebuie sa mai astept alte 20 de zile, timp in care valiza mea nu a fost gasita. Dupa 20 de zile a trebuit sa le trimit alte acte prin fax : facturi si extrase de cont anterioare ale cheltuielilor pentru produsele pe care le aveam in valiza... Mi-au spus se le trimit originalele prin posta si le-am trimis! Intre timp am intrat pe situl Monitorului Oficial si am gasit textul aceste Conventii de la Montreal (28 mai 1999) conform careia Compania Alitalia trebuie sa isi asume responsabilitatea.
In prevederile acestei Conventii de la Montreal se specifica clar ca:
- operatorul de transport este responsabil pentru intarzierea, distrugerea sau pierderea bagajelor inregistrate din perioada calatoriei, fiind obligati sa plateasca pasagerului o suma de 1000 D.S.T ( drepturi de sustragere) echivalentul acestei sume in moneda natinala in functie de valoarea euro, dolar;
- pentrua primi o suma mai mare de la transportator, pasagerul trebuie sa prezinte o declaratie de valoare la ultimul ghiseu de check-in platind o taxa suplimentara ( in cazul companiei Tarom 50 E);
- doar in cazul pierderilor, intarzierilor si a distrugerilor de marfuri, pachete sau colete , operatorul de transport este raspunzator si trebuie sa plateasca 17DST pe 1kg;
Bagajul meu a fost inregistrat la un reprezentant Alitalia in momentul imbarcarii, la ghiseul de check-in, iar acesta m-a asigurat ca valiza va ajunge direct la Bucuresti Otopeni , nefiind nevoie sa o iau de la milano si sa o imbarc iar pentru celalalt zbor.
Ca fiecare om , ce pleaca in vacanta sa se distreze si sa se simta bine, mi-am luat de-acasa cele mai noi haine de firma cumparate din Romania si achitate cu cardul. Nu m-am dus in vacanta sa fac shopping... am mai cumparat cateceva de-akolo suveniruri si mici cadouri pentru familie.
As dori sa stiu daca se poate, unde trebuie sa merg sa fac alt denunt cu privire la Compania Alitalia care mi-a pierdut bagajul si nu are de gand sa imi plateasca depagubire... Ma duc cu vorba de azi pe maine , m-au pus sa deschid alt cont in banca , am cheltuit o groaza de bani pe faxuri, telefoane, taxe postale si nu am nici o siguranta ca ma vor despagubi! Le-am trimis sute de mailuri in limba engleza si italiana ... Am sunat si la Palermo la sediul central al Companiei, iar de cele mai multe ori am fost luata in ras de catre operatorii-reprezentantii Companiei Alitalia... Nu stiu unde sa mai merg si ce sa mai fac....
Va multumesc!