Ca pana la urma conteaza cati au intrat de la institutia respectiva nu cati au participat....
ionel_ududec a scris:
Executron a scris:
Pai cum domnu? Doar daca iei nr admisi raportati la nr inscrisi, dar mi se pare irelevanta statistica asta...
Relevant e nr de admisi de la o facultate, raportat la numarul de locuri si univ bucuresti are peste 25% pe cand Academia de politie are in jur de 12-13%...
Si da, sunt impartial pentru ca eu am terminat Romano-Americana... Care e in top :dance3::confused:
daca de la una participa 1000 si intra 100, iar de la alta participa 10 si intra 10...care e prima? cum au calculat ei e cel mai bine :D
Nu va mai contraziceti degeaba pt ca Universitatea Bucuresti este pe primul loc si asa a fost in toti anii din 2005 pana in prezent. A "dat" cei mai multi magistrati, fiind si eu un "exemplar" reusit:thumbup:
oti a scris:
intotdeauna unde sunt diferenta doar de nuanta/semantica e loc de "creatie" si "originalitate" . totul depinde de fapt de acel cuvant "determinare" sisensul folosit de legiuitor
In cazul acesta chiar nu cred ca se pot face confuzii.
Daca un cuvant are doaua sensuri, de ce sa-i limitam intelesul doar la unul din ele in interpretarea normei?
Daca legiuitorul vroia sa se inteleaga doar determinarea in sensul de ai sadi vointa de a savarsi o fapta, cred ca ar fi gasit o alta expresie.
Pe de alta parte, daca ar fi doar acel sens al cuvantului, s-ar ingradi foarte mult cazurile de instigare in participatie improprie.
Dupa mine art 25 este destul de clar.
Nu e vorba de opinia lui Udroiu sau a altuia.
ART. 25 Instigatorul
Instigator este persoana care, cu intenţie, determină pe o altă persoană să săvârşească o faptă prevăzută de legea penală
Iar daca ne uitam in DEX, "a determina" are intradevar si intelesul spus de voi, dar mai are si altul:
DETERMINÁ vb. tr. 1. a fi cauza imediată a unui fapt, fenomen sau proces; a condiționa, a cauza. 2. a stabili cu precizie (o dată un termen). ◊ a calcula (pe baza unor date). 3. a convinge, a decide la ceva. 4. a preciza, a lămuri sau a restrânge sensul unui cuvânt, al unei propoziții. 5. (mat., fiz.) a afla valoarea unei mărimi; a măsura. (< fr. déterminer, lat. determinare)
Mie mi se pare normal ca daca impingi pe cineva si acesta cade, sau provoca altuia o vatamare, esti cel care a "determinat" acea vatamare.
Din studierea modului de concepere a subiectelor de pana acum , reiese ca trebuie sa ai si materie cenusie dar si multe cunostinte teoretice. Insa notiunile teoretice , fiind atat de multe , daca nu reusesti sa le gasesti logica , memoria iti va juca feste ..sau cel putin este foarte probabil . Daca se combina metodele ,,, se poate obtine un rezultat bun. In final trebuie sa ne gandim ca si cei care au intrat au tot un creier , si prin urmare nu este imposibil , Este adevarat ca trebuie sa ai si acel " ceva " ( nu in sens de ajutor venit de dinafara )
da! e foarte logic ce spuneti ...atata vreme cat la examen vom bifa "varianta care trebuie" altfel vom sta ca vara trecuta sa ne miram: "da de ce nu e bine cum am facut eu ?" Si Mitrache defineste la fel instigarea chiar daca accepta ca poate fi sav prin diferite moduri, nu da exemplu de actiuni materiale . Udroiu accepta ca e constrangere fizica dar tot instigare sustine ca e ...partea grozava e ca aici chiar si a gasit "loc" sa fie original pt ca nuexista dif priv.pedeapsa =D>
Alin ,crezi ca examenul asta are chiara asa de mult a face cu "materia cenusie" :)) cred ca experienta din 2010 a demonstrat cu varf si indesat ca nu e asa .
Ce bine ar fi sa fie un concurs al inteligentelor.
instigatorul nu se pedepseste cu pedeapsa prevazuta pentru autor ?
indif de opinie practic pedeapsa va fi aceeasi nu ?
Udroiu zice ca in sit asta e constrangere fizica ,(pan'aci toata lumea de acord )si ca A va fi pedepsit ca instigator .
"Ceilalti " ce zic ? ca nu mai pricep ...ca A e autor de fapt?