avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 885 soluții astăzi
Forum Activitate HarryBcL

Activitate HarryBcL

Buna seara.
Eu pot spune ca am o problema mai grava si mai complicata.
Am incheiat un abonament pe 2 ani cu o companie de telefonie ,au trecut acesti ani iar dupa am dorit sa mai continui inca 2 ani cu ei si sa iau un telefon la un pret mai redus.Toate bune si frumoase..am avut o reducere de vreo 4mil la acel telefon ...insa dupa cca un an au aparut niste probleme destul de complicate in familia mea(nu am mai avut loc de munca,mama a trecut prin diferite operatii) perioada in care am fost foarte stramtorat cu banii si nu mi-am mai permis sa platesc si abonamentul la telefon(vb de abonamente pe 2 nr de telefon) . Am strans vreo 200 Ron de plata pana cand au reziliat ei contractul .Acum am primit o instiintare de la o firma de avocatura(recuperari) ca am de plata 1040 Ron din care 200 restanta ,40 lei penalizari si 800 taxa de reziliere.Credeti ca ma pot folosi de noua lege pentru a scapa de aceasta taxa de reziliere ? Tin sa mentionez ca aceasta situatie s-a creat din imposibilitatea de plata nu din reavointa.:sorry:
Va multumesc pentru raspuns !
Răspuns la discuția LEGEA 449 /2003
Ai dreptate in ceea ce spui ..si in discutiile purtate cu cei de la protectia consumatorului s-a ajuns la aceeasi concluzie...urmeaza decat varianta sa ma tin tare pe pozitie si poate ii "pacalesc" ...si asta doar din cauza acestor legi facute prost .
O sa va tin la curent cu raspunsul ce il vor oferi si poate voi fi printre primii care reusesc sa sparga zidul asta de care se lovesc toti consumatorii ...
Răspuns la discuția LEGEA 449 /2003
Din ce stiam eu exista termenul de 6 luni de zile.
Am purtat o discutie si cu un consultant de la OPC care observ ca nu doreste sa imi ofere ajutorul.
Am primit diverse raspunsuri toate in asa fel incat sa nu ofere un raspuns clar cum ca am dreptate , iar aici va prezint cateva din cele primite :

"Conform Legii 449/2003 privind garantia produselor, produsele defecte aflate in garantie se trimit la reparat.

Va rugam sa reveniti cu o noua reclamatie care sa indeplineasca conditiile prezentate mai sus. Pentru mai multe informatii va rugam sa consultati pagina web a ANPC www.anpc.gov.ro – link-ul INFO Reclamatii. "


"Conform Legii 449/2003 produsul poate fi schimbat doar in cazul in care unitatea service constata si va elibereaza un act de constatare in care se mentioneaza ca produsul nu poate fi reparat. "


Din cele spuse de el se poate intelege si ca ofera dreptate celor de la Cosmote insa am continuat discutia cu el si am atasat un articol din legea 443/2003 republicat 2008 in care se mentioneaza urmatoarele :

"Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele."


Ce parere aveti , am nevoie de parerea voastra pt a sti daca chiar se merita sa continui lupta cu cosmote cat si cu OPC-ul in cazul in care vor continua in acest mod...
Răspuns la discuția LEGEA 449 /2003
Buna ziua .
Intervin in discutie cu o noua problema si imi cer scuze pentru asta dar nu am gasit alt loc in care sa incerc sa aflu rezolvarea ei.

Am cumparat in urma cu 2 saptamani un telefon de la unul din furnizorii de telefonie mobila.
DUpa cca 11 zile am revenit la ei cu rugamintea de a schimba aparatul deoarece prezinta diferite probleme tehnice observate de mine.
Raspunsul lor a fost ca nu se poate schimba deoarece acest lucru se face intr-un termen de 3 zile de la cumparare si ca singura posibilitate in acel moment este sa duc aparatul la service pentru reparatii iar in cazul in care cei de la service sustin ca nu se poate repara atunci ajungem la aceasta solutionare.
Mentionez ca am depus o reclamatie in acea zi , am fost contactat dupa cca 9 zile si au incercat sa ma convinga ca trebuie sa duc telefonul la service pentru reparatii. Am refuzat si am insistat pentru schimbarea telefonului deoarece din ce stiu eu sunt obligati sa schimbe produsul in termen de 6 luni de la cumparare.
Au spus ca vor reveni cu un raspuns .

Intrebarea mea este urmatoarea : Care este termenul legal in care pot cere schimbarea produsului cumparat iar aceste firme nu pot refuza iar daca o fac sa ii pot da in judecata ?
Am rugamintea sa imi oferiti cateva detalii ale acestei legi care sa ma poata ajuta sa solutionez problema.