Din cite am mai citit in ultimul timp, am inteles urmatoarele:
- somatia – reprezinta primul act incepator de executare silita si poate fi contestata numai pe calea contestatiei la executare depusa la instanta de judecata, iar nu la organul fiscal emitent;
- organul fiscal emitent al unei somatii de plata nu mai poate reveni asupra acesteia atata timp cat nu s-a dispus astfel de catre instanta de judecata prin hotarare judecatoreasca;
- pe calea contestatiei la executare formulate impotriva somatiei de plata nu pot fi invocate chestiuni DE FOND privind modul in care au fost stabilite sumele de plata, ci numai aspecte ce vizeaza nelegalitatea executarii insasi;
Deci inteleg ca e cam degeaba, problema cu plata ramane sa o rezolv doar cumva pe cale amiabila, sper eu, in audienta. Sau prin depunerea unei sesizari scrise (ma gandesc) prin care sa solicit remedierea problemei cu toate actele atasate
...din moment ce vina rezulta fiind a mea ca n-am contestat la timp deciziile de impunere...mergand foarte increzatoare pe promisiunile unor functionari ca-si vor face datoria...vina mea. :(
Am o problema si pe cit pare de simpla, devine din ce in ce mai complicata. Sunt in situatia in care nu stiu ce metode de rezolvare am la dispozitie.
Pe scurt, in ordine cronologica:
- Eu, persoana fizica, posed un spatiu comercial inchiriat unei societati, cu contract pina in septembrie 2010.
- Din cauza crizei, societatea nu si-a mai permis plata chiriei in suma din contract si de-a lungul anului trecut am depus/inregistrat 4 acte aditionale si formularele aferente prin care am modificat (miscorat) suma de inchiriere. Actele au fost depuse la ANAF. Exista toate copiile si dovezile.
- Cumva printr-un eroare de calcul a ANAF-ului, ulterior am constatat ca am de platit un impozit mai mare cu 5000 RON decit ar trebui (o suma enorma fata de suma din actul aditional).
- Am inceput investigatiile si cumva am descoperit greseala (nu stiu in ce mod, unul din actele aditionale, nu a fost anulat de cel ce l-a urmat si s-a luat in coniderare in continuare), incerc sa o explic celor de la ANAF dar pur si simplu nu am cu cine discuta.
- Sunt aproape 5 luni de cind incerc sa rezolv aceasta problema amiabil, exista promisiunea de fiecare data ca se va corecta aceasta greseala, deoarece am dus dovezile de fiecare data, sunt invocate motive de genul "mutare la alt sediu, dosarele sunt in saci...mai dureaza pina se organizeaza...etc etc, lipsa de timp, sarbatori legale..."
- Am primit o somatie de plata ieri, prin posta, pe care am dreptul s-o contest la judecatorie in termen de 15 zile.
- M-am inscris in audineta la seful administratie AVS, in speranta lamuririi acestei probleme (nu e prima oara).
- Intentionez sa fac o sesizare scrisa si inregistrata la ANAF in care sa prezint situatia si dovezile.
Intrebarile sunt: Ce solutii/posibilitati mai am sa rezolv aceasta problema? In ideea in care de fiecare data mi se promite solutionarea dar nu am nici macar dovada faptului ca ma prezint lunar acolo pentru discutii si incercari de rezolvare...
Ce procedura legala ar trebui sa urmez ca sa "oblig" persoanele in cauza sa-si faca datoria?