avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 745 soluții astăzi
Forum Activitate truica

Activitate truica

Revin dupa 3 luni la acest caz care desi parea simplu a evoluat negativ pentru mine. Dupa recomandarea politei cu NUP a venit si rezolutia de la procuratura. ...subsemnatul EU am trecut pe verde dar nu am acordat prioritate .... concluzie VINOVAT.
Am intrebat ce s-a intamplat si s-a descoperit ca expertiza s-a pierdut de la dosar... !!!
Intrebare 1:
La aceste dosare nu exista opis in care sunt consemnate documentele si data de intrare ? (Am dat o copie dupa originalul meu si urmeaza sa vad rezultatul in cateva zile)
Intrebare 2 :
Pana in acest moment singurele documente care le am de la accident sunt autorizatia de reparatie, dovada de la permis si expertiza. Sunt suficiente pentru a deschide dosarul de dauna si sa depun ulterior procesul verbal si anexa 2 ? (eu inca sper la o rezolvarea a acestor probleme).

Intrebare 3:
Care sunt duratele medii de rezolvare a unor astfel de cazuri "simple ? Sa inteleg ca este de vina sistemul ?
Multumesc pentru raspunsurile de pana acum .
1. Intrucat accidentul a avut loc la miezul noptii, expertiza tehnica pt. verificarea starii tehnice, a fost facuta independent de fiecare cam in a 3 zi de la accident. ( fara supravegherea politistilor).
2. Nu se pune problema de plangere penala. Persoana vatamata nu a avut nevoie de spitalizare. Deci ,ar fi un categoric NUP.
3. La verificarea tehnica, daca asa este normal sa se desfasoare, ( adica fara supravegherea politistilor) , sincer, daca aveam probleme , le puteam rezolva inainte de verificare ITP. Ceea ce mai mult ca sigur putea sa faca si celalat conducator implicat. . Pot invoca ca nu i-am vazut luminile ? L-am intrebat la un moment pe conducatorul moto daca in momentul stationarii a oprit luminile , ca astfel nu imi explic faptul ca nu l-am vazut. RAspunsul a fost bineinteles negativ, dar ...
4. In legatura cu expertiza judiciara - extrajudiciara, pana acum s-au facut expertize tehnice pentru directie ,frana,lumini. Urmeaza expertiza pentru semafoare. Ma pot astepta la alte expertize ? In urma impactului, armatura masinii este foarte indoita(contorsionata pe toate axele) pe zona de impact cu moto. Apar 2 variante :
a) daca auto avea viteza mare (greutate mai mare -8-900kg) -greutatea era marita datorita inertiei si ar fi lovit mai rau moto , iar armatura auto nu ar fi avut asa mult de suferit;
b) daca auto avea viteza mica si moto avea viteaza mare ,datorita inertie a indoit mai rau auto.
5. in legatura cu " asiguratorul face despagubirea si poate recupera prejudiciul numai in situatiile prevazute de art 58 din L 136/1995;" , am gasit , posibil valabil litera b : "accidentul a fost produs in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni savarsite cu intentie, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri sau in timpul comiterii altor infractiuni savarsite cu intentie;" adica conducerea fara ITP. De 1 an de zile nu cred sa nu fi primit vreo instiintare. Daca a primit-o, inseamna ca ,chiar a savarsit o infratiune cu intentie. Ma intereseaza aceste lucruri deoarece nu vreau sa fiu implicat juridic , chiar daca sunt nevinovat.
6. Verdictul este ... posibil sa fortez nota. Nu este obligatoriu un raspuns.
7. -

PS Expertul judiciar a fost propus de catre agentul constator ,cu propunerea sa achitam 50-50% conducator auto ,respectiv moto. Precizarea ag. a fost ca este nevoie de o expertiza extrajudiciara pentru clarificarea situatiei noastre. Totodata ne-a spus ca daca nu suntem de acord cu rezultatul acestui expert putem cere independent o cotraexpertiza. Nu sesizez diferenta intre expertiza judiciara si extrajudiciara.
Acum ceva timp am fost implicat intr-un accident rutier si doresc sa va cer pareri
pro si contra despre cum vedeti voi acesta situatie.

Date intrare :
1. accident petrecut noaptea, carosabil umed, fara martori
2. vehicul verde(masina) fara pasageri ; vehicul rosu(moto) cu un pasager in spate;
3. impact - vehicul rosu (moto) intra in partea fata -stanga a vehiculului verde (auto); celelelate masini nu sunt implicate ;
4. se tine o scurta discutie in contradictoriu intre cei 2 conducatori auto.
5. pasagerul moto prezinta mici escoriatii pe picior care nu ridica probleme,iar conducatorul moto spune ca nu are probleme;
6. dupa impact, serviciul 112 este apelat si se prezinta accident rutier fara vatamari corporale;
7. fiecare dintre conducatori poarta discutii telefonice; ( prieteni,rude ,etc)
8. semafoarele din intersectie intra pe intermitent (miezul noptii). (dupa 15-20 minute de la impact)
9. soseste politia si salvarea;
10. in timp ce pasagerul moto pleaca de la locul accidentului, politia spune ca a fost o a 2-a solicitare telefonica la 112 in care a fost anuntat acelasi accident rutier, dar cu vatamare corporala; in acelasi timp conducatorul auto acuza dureri,
iar pasagerul moto parasise deja locul accidentului.
11. se solicita actele de catre agentul constatator, conducatorul moto este preluat de medici;
12. se fac testele alcoolice pentru cei 2 soferi ; rezultat 0,00( zero) in ambele cazuri.
13. salvarea pleaca la spital cu conducatorul moto;
14. se continua masuratorile si pozele de la fata locului in prezenta a 2 martori;
15. politia da un verdict verbal cum ca conducatorul auto (verde) nu a acordat prioritate la schimbarea directiei de sens pentru cei din sens opus- a considerat ca str. 1 are verde pt. masini in acelasi timp -nu putea sa verifice deoarece semafoarele erau pe intermitent;
16. conducatorul auto rosu - moto se intoarce la politie pentru declaratie ; a iesit pe proprie semnatura din spital -avea cateva escoriatii la genunchi
17. se dau declaratii (amandoi conducatorii sustin ca au trecut pe verde ...bla-bla)
1.Subsemnatul auto verde ..... eram pe str. 1 sus ,am ajuns la intersectie , am oprit pt. ca era rosu, am vazut cum treceau masini pe str.2, s-a facut verde pe sensul meu de mers am semnalizat, am inceput manevra stanga pe str. 2 si am fost surprins cand auto rosu-moto a intrat in mine. ....etc
2.Subsemnatul auto rosu -moto ..eram pe str. 1 jos, am ajuns la intersectie, am oprit pt. ca era rosu ,s-a facut verde pe sensul meu de mers si am pornit si am fost surprins cand auto verde a intrat in mine. ....etc nu depun plangere pentru vatamare corporala si nu doresc sa-l dau in judecat pe auto verde
18. se semneaza procesul de constatare
19. se retin permisele pentru cercetari(nu stiu 100% daca si pentru auto rosu- moto); se elibereaza dovezi cu drept de circulatie;
20. se constata ca conducatorul auto rosu-moto circula fara itp -expirat de aprox. 1 an.- i se da amenda. si puncte de penalizare.
21. se solicita expertize pentru cei 2 conducatori pentru verificarea auto-moto ( pe propria cheltuiala )
22. se revine asupra verdictului verbal si se constata de catre agent ( a 2-a zi) ca verdele este alternativ si nu in acelasi timp pentru str. 1 (-vezi poza atasata); abia atunci, cred, ca agentul i-a cerut carnetul conducatorului auto rosu -moto si i-a dat dovada;
23. pentru stabilirea exacta a situatiei din intersectie agentul solicita primariei diagramele de la stopuri (de durata si culoare ) si , mai solicita celor 2 conducatori , daca doresc o alta expertiza extrajudiciara ( tot pe cheltuiala lor 50-50%) realizata de un expert agreeat care sa stabileasca ordinea de aparitiei pt. rosu/verde si durata timpilor.


Presupuneri :
1. Conducerea unui vehicul care nu are itp este considerata infractiune. ( [ link extern ] )
(....."începând cu data de 01 Aprilie 2006, la împlinirea unui termen de 15 zile de la data expirării ITP sau a asigurării RCA,
se suspendă de drept certificatele de înmatriculare ale vehiculelor rutiere aflate în această situaţie". Această măsură nu este imediat materializată, deţinătorul vehiculului fiind înştiinţat de către M.A.I. - Direcţia Regim Permise de Conducere
şi Înmatriculare a Vehiculelor sau, după caz, de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor asupra datei calendaristice a operării efective a suspendării certificatului de înmatriculare. "Suspendarea certificatului de înmatriculare se revocă de drept în cazul în care deţinătorul vehiculului face dovada că la data instituirii suspendării îndeplinea toate condiţiile prevăzute de lege cu privire la asigurarea RCA şi ITP".).

2. (vezi poze) - conducatorul auto rosu - moto a fost indus in eroare de faptul ca in momentul cand a aparut faza 2 la stopuri, neavand vizibilitate prea buna asupra semafoarelor de pe banda lui de sens, s-a orientat dupa verdele de pietoni si a trecut ( a crezut ca i-a venit si lui verdele) pe rosu !!!.
Acesta situatie ma face sa intreb cati dintre conducatorii auto care citesc acest forum se iau dupa acesta lege nescrisa ( cand ai verde dreapta de pietoni, inseamna ca ai si tu verde de masina).
3. in cazul in care conducatorul auto verde ar fi trecut pe rosu, atunci in accident ar fi putut fi implicate in accident si celelalte autovehicule albastre, si posibil ca cei 2 de pe auto -moto sa fie calcati sa intre sub rotile lor

Intrebari :
1. Care era rolul agentului constator in toata acesta problema ( etape de cercetare, procese verbale luare de declaratii ,suspoendare de permise, cereri de expertize)
2. Care este desfasurarea normala acestei cercetari ? ( am tot auzit de NUP, de anexa 2, de parchet ,etc)
3. Ce repercursiuni poate avea acesta cercetarea asupra celor 2 conducatori implicati in accident ? ( ma refer la dosare penale - vatamari corporale,conducerea unui
vehicul cu certificat de inmatriculare suspendat, la reparatii pe RCA)
4. Cat de importanta este decizia expertului penttru finalizarea cercetarii ?
5. Dupa caz,daca cel fara ITP este declarat nevinovat si se duce la firma celui vinovat acesta are dreptul de refuza reparatia deoarece nu avea ITP, sau
daca cel fara ITP este declarat vinovat, firma sa de RCA il va da in judecata pentru recuperarea prejudiciului, deoarece nu avea ITP valabil?
6. Ce pareri aveti despre acesta situatie ? Ce verdict dati ? Ce sanse sunt de culpa comuna ?
7. Revenire la intrebarea de la presupunerea 2 - Cati dintre conducatorii auto care citesc acest forum se iau dupa acesta lege nescrisa ( cand ai verde dreapta de pietoni, inseamna ca ai si tu verde de masina).

pentru atasament cu simularile de la locul impactului vezi linkul :

[ link extern ]

Sub titlul semafoare apare un icon + ALL SIZES , click pe el pentru vizualizare mai buna. Se poate downloada.