Cum pot sa refuz plata "lipsei la inventar" ceruta de SC A ?
SC A a blocat plata comisionului. Din acest comision, pe langa salarii eu am de platit impozitele si TVA-ul aferent facturilor neincasate (de ex. luna trecuta-pentru trim 1/2010). Nu pot sa sustin aceste plati din alte surse si cei de la SC A refuza orice confruntare a documentelor.
Multumesc !
Proprietar al marfii (beneficiar) este SC "A" iar eu reprezint SC "B" in baza unui contract de "prestari servicii", respectiv primesc un comision din vanzari.
Daca ei, SC A nu tin evidenta stocurilor conform legii, eu cum pot sa cotest rezultatul inventarului. Am primit de la "A" o situatie care cuprinde :
1.VALOARE CALCULATA STOCURI
2. VALOARE REALA STOCURI
fara a avea atasata o situatie a documentelor care au stat la baza calcului pct1. (ma refer la stoc initial+intrari-iesiri=stoc teoretic la inventar (+/- stoc fizic).
Am mai primit o situatie a facturilor/NIR de intrare dar numai cantitativ.
Nicaieri nu exista o evidenta a schimbarilor de pret din perioada de referinta.
Cum este posibil ca operand aceleasi documente, rezultatul sa fie diferit ? (eu am condus totusi raportul de gestiune clasic unde am evidentiat intrari (NIR)/ iesiri (incasari =rap.Z depus la banca in contul beneficiarului ).
Diferenta de pret la vanzare, teoretic nu ar trebui sa existe deoarece se incaseaza prin scanarea codului de bare de pe produs.
Ar mai fi o problema:
Implementarea sistemului electronic de vanzare s-a facut in trei etape:
Pentru a fi cat mai clara ar trebui sa fac un istoric al cazului.
Ultimul inventar "global valoric" s-a facut la 16.12.2008.
La 01.01.2009 SC A a demarat "implementare softului de vanzare in sistem electronic" cu incarcarea doar cantitativa a gestiunii (catre SC B).
Descarcarea electronica a gestiunii la SC B s-a implementat la 09.03.2009 (fara un alt inventar).
La data de 10.06.2009 s-a efectuat un inventar la SC B al carui rezultat nu a fost fructificat, SC A motivand ca "SISTEMUL AR PUTEA GENERA ERORI IN DEFAVOAREA SC B".
La data de 20.10.2009 s-a efectuat un alt inventar al carui rezultate au fost transmise asa cum am scris mai sus.
Daca credeti ca aveti intrebari punctuale la care nu am reusit sa raspund va rog sa le transmiteti.
Multumesc !
Multumesc pentru raspunsul argumentat,
Inseamna ca refuzul departamentului "inventare" al Beneficiarului de a accepta calcularea inventarului asa cum am specificat anterior este un abuz.
Ce pot face in acest caz mai ales in situatia in care ei au emis deja o factura de "minus inventar".
De asemenea este corect sa se faca modificari de preturi (bineinteles majorari) fara a se inventaria produsele vizate si fara intocmirea unui document in acest sens, singura explicatie fiind aceea ca "oricum nu va intereseaza pentru ca inventarul se calculeaza doar cantitativ" ?
Multumesc !
Este legal ca un magazin de desfacere cu amanuntul sa nu conduca Raport de gestiune ?
In speta este vorba despre un contract de comision intre doua persoane juridice.
1. Proprietarul marfii (beneficiar)
2. Magazinul de desfacere (prestator).
Este de asemenea corect ca situatia stocurilor sa fie tinuta doar cantitativ De catre beneficiar) si inventarul sa nu tina cont de miscarile valorice din perioada de referinta (fiind transmisa totusi in forma: VALOARE CALCULATA STOCURI / VALOARE REALA STOCURI), repet fara a se conduce un raport de gestiune care sa cuprinda total intrari/total iesiri si sa se coroboreze cu stocul initial respectiv stocul faptic de la momentul inventarului ?
Va multumesc,
Liana