Buna ziua,
Va rog daca ma puteti ajuta cu o solutie pentru o rezolvare favorabila si cat mai putin costisitoare pentru mine, la urmatoarea problema:
-am o firma infiintata in anul 2004, fara nici un fel de activitate de la creare pana in prezent (asociat unic, care este si administrator);
-trimestrial am depus declaratia 100 cu impozit pe profit 0 (zero), iar semestrial declaratie de inactivitate;
-incepand cu 01.05.2009 a intrat in vigoare OUG 34 privind impozitul minim (2200 lei /an la firmele fara nici un fel de activitate); din nefericire nu am suspendat la momentul respectiv activitatea (scriptic, deoarece faptic oricum nu aveam nici un fel de activitate) si nici nu am facut demersuri de inchidere a firmei, deoarece costa 600-1000 lei;
-am continuat sa depun declaratia 100 cu impozit 0 (zero) pe trim. 2. 3, 4 /2009 (desi conform OUG 34 ar fi trebuit 367, 550, 550 lei), sperand ca incepand cu 01.01.2010 se va abroga ordonanta aceasta 34 atat de nedreapta pentru firmele fara activitate; am depus si Declaratie de inactivitate la 31.12.2009 la Registrul Comertului; la trimestrul 1 anul 2010 am depus decl. 100 de asemeni pe 0 (zero);
-de cateva zile am primit Notificare de la Admin. Finantelor Publice sa depun declaratia anuala 101 privind impozitul pe profit, pe care pana acum nu o depuneam, deoarece nu se poate depune pe 0 (zero); in notificare spune ca daca nu depun, imi stabilesc ei din oficiu obligatia, urmand sa existe posibilitatea declararii firmei ca si contribuabil inactiv;
-din discutia cu cei de la finante reiese ca o data cu declararea ca inactiv, se face cazier fiscal pe numele administratorului-persoana fizica, ceea ce am inteles ca e o chestiune foarte delicata (Solutia lor ar fi sa declar in decl. 101 sumele pe care nu le-am declarat in 2009 adica 367+550+550 lei, urmand sa platesc cand am bani, in schimb impozitul minim merge in continuare, cu 550/trimestru);
-Intrebarea ar fi cum as putea sa ies din povestea asta cu cat mai putine costuri financiare (prin lichidare, faliment al firmei sau alta cale); problema este DACA, in cazul meu, dupa executarea silita a firmei sau dupa faliment se pot indrepta asupra administratorului ca persoana fizica (din unele zvonuri am inteles ca da – si aici e marea PROBLEMA – caci se va ajunge sa se faca poprire pe salariul fostului administrator sau pe alte venituri cand datoriile vor ajunge imense);
-toata chestiunea este fff urgenta, deoarece se acumuleaza datorie din impozit minim de 550 lei /trimestru; in schimb suspendarea activitatii la ORC sau inchiderea firmei implica plata datoriilor de pana acum, care au ajuns deja la 330+550+550 (pentru anul 2009) si 550 (pentru trim. 1 /2010), la care se adauga majiorari pentru neplata la termen; ca si alta conditie negativa, apare si modificarea recenta a modului de stabilire a penalitatilor pentru neplata la termen (care nu mai e 0,1% pe zi, ci e crescatoare: 0,05%/zi, apoi 5% si 15% din suma datorata).
Va multumesc pentru orice idee, fie cat de mica.