In acest moment exista un contract de inchiriere care expira pe 22 august 2010 pe tot apartamentul, contract inregistrat la finante. Eu vreau sa fac unul de comodat doar pe o camera (pentru sediu social).
Conform ANAF insa trebuie inregistrat acest contract:
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a emis Ordinul nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare.
Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial nr.443/01.07.2010.
Având în vedere modificările aduse art.17 din Legea nr.31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, societăţile comerciale, la înmatriculare sau la schimbarea sediului social, au obligaţia să înregistreze documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi să obţină certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social.
Pentru obţinerea certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, contribuabilul completează formularul "Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social", care se depune la registratura organului fiscal în a cărei rază teritorială se află spaţiul cu destinaţie de sediu social, sau se transmite prin poştă.
Formularul de cerere este prevăzut în Anexa 2 la ordinul menţionat şi se poate obţine de la unitatea fiscală sau se poate descărca de pe Internet, site-ul www.anaf.ro - linkul: Toate formularele cu explicaţii.
Cererea depusă la unitatea fiscală, va fi însoţită de următoarele documente, în original şi copie:
actele doveditoare a dreptului de folosinţă:
- titlul de proprietate;
- contract de vânzare cumpărare;
- contract de închiriere;
- contract de comodat;
- alte acte care atestă dreptul de folosinţă, după caz.
actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea, după caz;
actul care atestă numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice;
Se poate face un contract de comodat pentru un apartament pentru care exista deja un contract de inchiriere a spatiului?
Este vorba de un contract de comodat (pentru sediu social au unei firme) incheiat cu proprietarul apartamentului, desi acesta a inchiriat spatiu catre o alta firma, ca locuinta de serviciu.
Acest contract se poate inregistra la finante?
Conform Monitorului oficial, partea 1, nr. 421/23.06.2010 (pag10):
"1. Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins:„
Art. 17. — (1) La autentificarea actului constitutiv în cazurile prevăzute la art. 5 sau, după caz, la darea de dată certă aacestuia se va prezenta dovada eliberată de oficiul registruluicomerțului privind disponibilitatea și rezervarea firmei șideclarația pe propria răspundere privind deținerea calității deasociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată.
(2) Notarul public va refuza autentificarea actului constitutivsau, după caz, persoana care dă dată certă va refuzaoperațiunile solicitate, dacă din documentația prezentată rezultăcă nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1).
(3) La înmatricularea societății comerciale și la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comerțului:a) documentul care atestă dreptul de folosință asupraspațiului cu destinație de sediu social înregistrat la organul fiscaldin cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a căruicircumscripție se situează imobilul cu destinație de sediu social;b) un certificat emis de organul fiscal prevăzut la lit. a), care certifică faptul că pentru imobilul cu destinație de sediu socialnu a fost înregistrat un alt document ce atestă cedarea dreptuluide folosință asupra aceluiași imobil, cu titlu oneros sau gratuit,ori existența altor contracte prin care s-a cedat dreptul defolosință asupra aceluiași imobil, după caz;c) în cazul în care din certificatul emis potrivit lit. b) rezultă căsunt deja înregistrate la organul fiscal alte documente careatestă cedarea dreptului de folosință asupra aceluiași imobil cu destinație de sediu social, o declarație pe propria răspundere înformă autentică privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social, prevăzute la alin. (4).
(4) La același sediu vor putea funcționa mai multe societăținumai dacă imobilul, prin structura lui și suprafața sa utilă,permite funcționarea mai multor societăți în încăperi diferite sauîn spații distinct partajate. Numărul societăților comerciale cefuncționează într-un imobil nu poate depăși numărul de încăperisau spații distincte obținute prin partajare.
(5) Informațiile privind calitatea de asociat unic și îndeplinireacondițiilor privind sediul social se înregistrează în registrulcomerțului pe cheltuiala solicitantului.”
se poate inregistra acest contract daca exista o declaratie ...(art 3)
"o declarație pe propria răspundere înformă autentică privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social, prevăzute la alin. (4)."