avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 402 soluții astăzi
Forum Activitate salariunesimtit

Activitate salariunesimtit

Update...

Daca prin Legea de aplicare se va elimina al 13-lea salariu pentru toti bugetarii, prin insasi legea cadru referitoare la salarizarea pe 2011 se va elimina atat de nesimtita prima de vacanta pentru functionarii publici...=D>

Nu-i asa ca este o mandrie sa fii functionar public cu studii superioare (bineinteles cu incompatibilitatile prevazute de lege) pe un salariu net de 100-150 de euro?...:angry:

Dedicatie pentru autorii acestei extraordinare reforme in domeniul salarizarii::banned:
Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
ªi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni :(

LEGE-CADRU
privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Parlamentul României adoptă prezenta lege.


PARTEA I
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. – (1) Prezenta lege are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem unitar de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului.
(2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, drepturile salariale ale personalului prevăzut la alin. (1) sunt şi rămân în mod exclusiv cele prevăzute în prezenta lege.
Art. 2. – (1) Dispoziţiile prezentei legi se aplică:
a) personalului din autorităţi şi instituţii publice, respectiv Parlamentul, Administraţia Prezidenţială, autoritatea judecătorească, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice, autorităţi administrative autonome, precum şi instituţiile din subordinea acestora, finanţate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
b) personalului din autorităţi şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
c) personalului din autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii.
(2) Dispoziţiile prezentei legi nu se aplică Băncii Naţionale a României, Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supravegere a Asigurărilor şi Comisiei de Supravegere a Sistemului de Pensii Private. 2
(3) Intră în categoria personalului din sectorul bugetar personalul încadrat pe baza contractului individual de muncă, personalul care ocupă funcţii de demnitate publică şi asimilat acestuia, precum şi personalul care beneficiază de statute speciale, inclusiv funcţionarii publici.
Art. 3. – Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la bază următoarele principii:
a) caracterul unitar, în sensul că reglementează salarizarea tuturor categoriilor de personal din sectorul bugetar, prin luarea în considerare a drepturilor de natură salarială stabilite prin acte normative speciale în sistemul de salarizare reglementat de prezenta lege;
b) supremaţia legii, în sensul că drepturile de natură salarială se stabilesc numai prin norme juridice de forţa legii;
c) echitate şi coerenţă, prin crearea de oportunităţi egale şi remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală pe baza principiilor şi normelor unitare privind stabilirea şi acordarea salariului şi a celorlalte drepturi de natură salarială ale personalului din sectorul bugetar;
e) sustenabilitate financiară, prin stabilirea de majorări salariale în baza legilor speciale anuale, astfel încât ponderea în produsul intern brut a cheltuielilor de personal aferente personalului din sectorul bugetar să se reducă progresiv la un nivel sustenabil.
Art. 4. – Raportul între salariul de bază minim şi cel maxim în sectorul bugetar este de 1 la 15.
Art. 5. – Prin legi speciale se stabilesc majorări salariale anuale, astfel încât ponderea în produsul intern brut prognozat a cheltuielilor de personal aferente personalului din sectorul bugetar să se încadreze în indicatorii macroeconomici stabiliţi anual, în concordanţă cu obiectivele şi limitele din strategia fiscal-bugetară.
PARTEA a II-a
CAPITOLUL II
Reglementări comune
Art. 6. – Reglementările din cuprinsul prezentei legi au ca scop următoarele:
a) armonizarea sistemului de salarizare a personalului din sectorul bugetar în raport cu importanţa, răspunderea, complexitatea activităţii şi nivelul studiilor necesare pentru desfăşurarea activităţii; 3
b) stabilirea salariului de bază, a soldelor funcţiilor de bază şi a indemnizaţiilor lunare de încadrare, ca principal element al câştigului salarial;
c) realizarea ierarhiei salariilor de bază, a soldelor şi a indemnizaţiilor lunare de încadrare, atât între domeniile de activitate, cât şi în cadrul aceluiaşi domeniu, are la bază evaluarea posturilor, diferenţierea făcându-se în funcţie de următoarele criterii:
- cunoştinţe şi experienţă;
- complexitate, creativitate şi diversitatea activităţilor;
- judecata şi impactul deciziilor;
- influenţă, coordonare şi supervizare;
- contacte şi comunicare;
- condiţii de muncă;
- incompatibilităţi şi regimuri speciale.
d) transparenţa mecanismului de stabilire a salariului de bază, a soldelor funcţiilor de bază şi a indemnizaţiilor lunare de încadrare, precum şi a celorlalte drepturi salariale;
e) diferenţierea salariilor de bază, a soldelor funcţiilor de bază şi a indemnizaţiilor lunare de încadrare în funcţie şi de nivelul la care se prestează activitatea: central, teritorial şi local.
Art. 7. – (1) Gestiunea sistemului de salarizare a personalului din instituţiile şi autorităţile publice se asigură de fiecare ordonator principal de credite.
(2) Gestiunea sistemului de salarizare a personalului din instituţiile de învăţământ preuniversitar şi universitar de stat se asigură de ordonatorii principali de credite şi de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(3) Ordonatorii principali de credite au obligaţia să stabilească salariile de bază, soldele funcţiilor de bază, indemnizaţiile lunare de încadrare, sporurile, alte drepturi salariale în bani şi în natură, să asigure promovarea personalului în funcţii, grade şi trepte profesionale şi avansarea în gradaţii, în condiţiile legii, astfel încât să se încadreze în sumele aprobate cu această destinaţie în bugetul propriu.”
Art. 8. – Monitorizarea şi controlul aplicării prevederilor legale privind salarizarea personalului bugetar se realizează de către Guvern, prin Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Administraţiei şi Internelor prin Agenţia Naţională a Funcţionarior Publici, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Ministerul Justiţiei, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Finanţelor Publice, potrivit atribuţiilor din domeniul de activitate al acestor instituţii. 4
CAPITOLUL III
Elementele sistemului de salarizare
Art. 9. – (1) Sistemul de salarizare reglementează remunerarea personalului din sectorul bugetar în raport cu responsabilităţile postului, munca depusă, cantitatea şi calitatea acesteia, importanţa socială a muncii, condiţiile concrete în care aceasta se desfăşoară, rezultatele obţinute, precum şi cu criteriile prevăzute la art. 6 lit. c).
(2) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de bază, soldele funcţiilor de bază şi indemnizaţiile lunare de încadrare, sporurile, premiile, stimulentele şi alte drepturi în bani şi natură, corespunzătoare fiecărei categorii de personal din sectorul bugetar.
Art. 10. – (1) Salariile de bază, soldele funcţiilor de bază şi indemnizaţiile lunare de încadrare se stabilesc prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare corespunzători claselor de salarizare cu valoarea coeficientului de ierarhizare corespunzător clasei 1, rotunjindu-se din leu în leu, în favoarea salariatului.
(2) Coeficienţii de ierarhizare corespunzători claselor de salarizare sunt următorii:
Clasa Coeficient de ierarhizare Clasa Coeficient de ierarhizare
1 1.00 56 3.89
2 1.03 57 3.99
3 1.05 58 4.09
4 1.08 59 4.19
5 1.10 60 4.29
6 1.13 61 4.40
7 1.16 62 4.51
8 1.19 63 4.62
9 1.22 64 4.74
10 1.25 65 4.86
11 1.28 66 4.98
12 1.31 67 5.10
13 1.35 68 5.23
14 1.38 69 5.36
15 1.41 70 5.50
16 1.45 71 5.63
17 1.49 72 5.77


18 1.52 73 5.92
19 1.56 74 6.07
20 1.60 75 6.22
21 1.64 76 6.37
22 1.68 77 6.53
23 1.72 78 6.70
24 1.77 79 6.86
25 1.81 80 7.03
26 1.86 81 7.21
27 1.90 82 7.39
28 1.95 83 7.58
29 2.00 84 7.76
30 2.05 85 7.96
31 2.10 86 8.16
32 2.15 87 8.36
33 2.20 88 8.57
34 2.26 89 8.78
35 2.32 90 9.00
36 2.37 91 9.23
37 2.43 92 9.46
38 2.49 93 9.70
39 2.56 94 9.94
40 2.62 95 10.19
41 2.69 96 10.44
42 2.75 97 10.70
43 2.82 98 10.97
44 2.89 99 11.25
45 2.96 100 11.53
46 3.04 101 11.81
47 3.11 102 12.11
48 3.19 103 12.41
49 3.27 104 12.75
50 3.35 105 13.10
51 3.44 106 13.45
52 3.52 107 13.90
53 3.61 108 14.15
54 3.70 109 14.63
55 3.79 110 15.00

(3) Valoarea coeficientului de ierarhizare corespunzător clasei de salarizare 1 se stabileşte anual prin lege la propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor Publice, se aprobă până la sfârşitul lunii octombrie a fiecărui an, şi este în concordanţă cu obiectivele şi limitele din strategia fiscal-bugetară.
Art. 11. – (1) Clasele de salarizare şi coeficienţii de ierarhizare pe baza cărora se stabilesc salariile de bază, soldele funcţiilor de bază şi indemnizaţiile lunare de încadrare, sporurile şi alte drepturi specifice fiecărui domeniu de activitate corespunzător celor şapte familii ocupaţionale de funcţii bugetare, precum şi pentru personalul din autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii, sunt prevăzuţi în anexele la prezenta lege.
(2) Clasele de salarizare şi coeficienţii prevăzuţi în anexe pentru funcţiile de execuţie corespund nivelului minim al fiecărei funcţii, la care se adaugă cinci gradaţii corespunzătoare tranşelor de vechime în muncă.
(3) Tranşele de vechime în muncă, în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, respectiv clasele de salarizare, sunt următoarele:
- gradaţia 1 – de la 3 la 5 ani – 3 clase de salarizare;
- gradaţia 2 – de la 5 la 10 ani – 2 clase de salarizare;
- gradaţia 3 – de la 10 la 15 ani – 2 clase de salarizare;
- gradaţia 4 – de la 15 la 20 ani – 1 clasă de salarizare;
- gradaţia 5 – peste 20 ani – 1 clasă de salarizare.
(4) Gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime în muncă se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în muncă, prevăzută la tranşa respectivă, prin acordarea claselor de salarizare prevăzute la alin. (3), succesive celei deţinute de persoana încadrată pe funcţie de execuţie.
(5) Pentru acordarea gradaţiei corespunzătoare tranşei de vechime în muncă, angajatorul va lua în considerare integral şi perioadele lucrate anterior în alte domenii de activitate decât cele bugetare.
(6) Funcţiile de demnitate publică alese şi numite şi cele asimilate funcţiilor de demnitate publică au un singur nivel de salarizare, care este corespunzător clasei de salarizare şi coeficientului de ierarhizare.
SECŢIUNEA 1
Salariile de bază, soldele funcţiilor de bază şi indemnizaţiile lunare de încadrare
Art. 12. – (1) Salariile de bază se diferenţiază pe funcţii în raport cu nivelul pregătirii profesionale, răspunderea în muncă şi experienţa, precum şi cu nivelul de complexitate al activităţii specifice fiecărui post. 7
(2) În cadrul fiecărei funcţii, salariile de bază se diferenţiază pe grade în cazul studiilor superioare şi studiilor superioare de scurtă durată şi pe trepte profesionale în cazul studiilor medii, astfel încât să se asigure posibilitatea diferenţierii salariilor de bază individuale în raport cu nivelul pregătirii profesionale a fiecărei persoane şi cu experienţa acesteia în muncă. De regulă, se utilizează 2, sau 3 grade şi respectiv 2 sau 3 trepte profesionale.
(3) În cadrul fiecărui grad sau fiecărei trepte profesionale, diferenţierea salariilor de bază se face pe un număr de 5 gradaţii, corespunzătoare celor 5 tranşe de vechime în muncă, prevăzute la art. 11.
Art. 13. – Diferenţierea salariilor de bază, a soldelor funcţiilor de bază şi a indemnizaţiilor lunare de încadrare se realizează prin utilizarea unor coeficienţi de ierarhizare cuprinşi în intervalul 1,00, pentru funcţia cu cea mai mică responsabilitate, şi 15,00, pentru funcţia cu cea mai mare responsabilitate în stat.
Art. 14. – (1) Pentru personalul care ocupă o funcţie de conducere, diferenţierea salariilor de bază se face potrivit art. 12, utilizându-se două niveluri de salarizare corespunzătoare celor două grade, care conţin sporul de vechime în muncă la valoarea maximă.
(2) Nivelul de salarizare corespunzător gradului se stabileşte de ordonatorul principal de credite, potrivit prevederilor prezentei legi.
(3) Persoanele care ocupă în condiţiile legii funcţii de conducere pentru care condiţia de ocupare a postului este de studii superioare şi care nu au absolvit studii de acest nivel beneficiază de salariul de bază prevăzut de prezenta lege pentru aceste funcţii, diminuat cu 10 clase de salarizare.
(4) Persoanele care la data intrării în vigoare a prezentei legi ocupă funcţii în condiţiile prevăzute la alin. (3) vor beneficia de o perioadă tranzitorie de 5 ani în care să obţină nivelul de studii impus de lege pentru exercitarea funcţiei de conducere. După această dată, în cazul în care condiţiile de studiu nu sunt îndeplinite, persoanele respective vor fi încadrate pe funcţii de execuţie existente în ştatul de funcţii al ordonatorului de credite.
Art. 15. – (1) Personalului care s-a aflat în concediu plătit pentru creşterea şi îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 7 ani, în cazul copilului cu handicap, precum şi personalului ale cărui raporturi de muncă sau raporturi de serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, i se acordă, la reluarea activităţii, salariul de bază aferent gradului sau treptei profesionale în care a fost încadrat anterior suspendării.
(2) Pentru personalul prevăzut la alin. (1), gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime în muncă se stabileşte conform legilor speciale. 8
SECŢIUNEA a 2-a
Sporuri
Art. 16. – Personalul care, potrivit programului normal de lucru, îşi desfăşoară activitatea în timpul nopţii, între orele 22,00 şi 6,00, beneficiază pentru orele lucrate în acest interval de un spor pentru munca prestată în timpul nopţii de 25% din salariul de bază, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru.
Art. 17. – (1) Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru de către personalul încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere se compensează cu timp liber corespunzător.
(2) În cazul în care munca prestată peste durata normală a timpului de lucru nu a putut fi compensată cu timp liber corespunzător, conform alin. (1), în cel mult 3 luni, aceasta se plăteşte cu un spor de 75% aplicat la salariul de bază sau, după caz, cu un spor de 100% aplicat la salariul de bază pentru munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru.
(3) Munca prestată peste durata normală a timpului de lucru şi sporul prevăzute la alin. (2) se pot plăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic, fără a se depăşi 360 ore anual. În cazul prestării de ore suplimentare peste un număr de 180 ore anual este necesar acordul sindicatelor reprezentative sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor, potrivit legii.
(4) La locurile de muncă la care durata normală a timpului de lucru a fost redusă, potrivit legii, sub 8 ore pe zi, depăşirea programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzător.
(5) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică persoanelor salarizate prin plata cu ora sau prin cumul de funcţii.
Art. 18. – Pentru activitatea desfăşurată de nevăzătorii cu handicap grav şi accentuat, în cadrul programului normal de lucru, se acordă un spor de 15% din salariul de bază.
Art. 19. – (1) Sporurile şi indemnizaţiile specifice domeniului de activitate ce se acordă personalului bugetar sunt prevăzute în cuprinsul anexelor la prezenta lege.
(2) Coeficientul de ierarhizare prevăzut de prezenta lege pentru funcţia de auditor conţine şi sporul pentru complexitatea muncii.
(3) Coeficientul de ierarhizare prevăzut de prezenta lege pentru funcţia de manager public conţine şi sporul de manager public. 9
(4) Pentru persoanele care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia salariul de bază deţinut se majorează cu 4 clase de salarizare succesive.
Art. 20. – Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporului pentru condiţii de muncă, precum şi condiţiile de acordare a acestuia se stabilesc prin Regulament elaborat de către fiecare din ministerele coordonatoare ale celor şapte domenii de activitate bugetară - administraţie, sănătate, învăţământ, justiţie, cultură, diplomaţie, apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea fiecăruia dintre ministerele coordonatoare vizate, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 21. – (1) Suma sporurilor acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate depăşi 30% din suma salariilor de bază, a soldelor funcţiilor de bază sau a indemnizaţiilor lunare de încadrare, după caz.
(2) Suma sporurilor şi indemnizaţiilor individuale nu va depăşi 30% din salariul de bază, solda funcţiei de bază sau indemnizaţia lunară de încadrare.
(3) Guvernul poate aproba depăşiri ale limitei prevăzute la alin. (2) pentru anumite categorii de personal şi pentru condiţii temporare de muncă care fac necesară acordarea unei plăţi suplimentare, cu respectarea limitei prevăzute la alin. (1).
SECŢIUNEA a 3-a
Premii
Art. 22. – (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului prevăzut în statul de funcţii, cu încadrare în fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot acorda în cursul anului salariaţilor care au realizat sau au participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în activitatea instituţiei. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an bugetar.
(2) Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite în limita sumelor alocate cu această destinaţie de către ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu consultarea reprezentanţilor salariaţilor, acolo unde nu sunt astfel de organizaţii sindicale. 10
SECŢIUNEA a 4-a
Alte drepturi
Art. 23. – (1) În cazuri excepţionale, posturile vacante şi temporar vacante pot fi ocupate şi prin cumul de funcţii, de personal angajat prin concurs sau examen, cu respectarea prevederilor legale privind cumulul de funcţii şi a celor referitoare la ocuparea posturilor vacante.
(2) Posturile vacante şi temporar vacante aferente funcţiilor didactice de predare, funcţiilor de specialitate medico-sanitară şi asistenţă socială şi funcţiilor de specialitate artistică, care nu au putut fi ocupate prin concurs, pot fi ocupate prin cumul şi de către persoane din aceeaşi unitate şi numai în condiţiile în care programul funcţiei cumulate nu se suprapune celui corespunzător funcţiei de bază. În astfel de situaţii nu sunt aplicabile prevederile art. 17.
Art. 24. – (1) Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii de conducere se realizează prin numirea temporară a unei persoane angajate care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei de conducere şi care nu a fost sancţionată disciplinar.
(2) În perioada prevăzută la alin. (1), persoana beneficiază de salariul de bază aferent funcţiei de conducere respective.
Art. 25. – (1) Angajarea şi promovarea personalului bugetar pe funcţii, grade sau trepte profesionale se fac potrivit prevederilor din statute sau alte acte normative specifice domeniului de activitate, aprobate prin legi, hotărâri ale Guvernului, sau act administrativ al ordonatorului principal de credite.
(2) În situaţia în care promovarea personalului bugetar în funcţie, grad sau treaptă profesională nu este reglementată prin statute proprii, promovarea se face de regulă pe un post vacant existent în statul de funcţii.
(3) În situaţia în care nu există un post vacant, promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncă în funcţii, grade sau trepte profesionale se va face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acestea sunt încadrate într-unul de nivel imediat superior.
(4) Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se realizează pe baza criteriilor stabilite prin regulament cadru, ce se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(5) Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 în 3 ani, în funcţie de performanţele profesionale individuale, apreciate cu calificativele "foarte bun", cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
(6) Activitatea profesională se apreciază anual, ca urmare a evaluării performanţelor profesionale individuale, de către conducătorul instituţiei publice, la propunerea şefului ierarhic, prin acordare de calificative: "foarte
bun", "bun", "satisfăcător" şi "nesatisfăcător".
(7) Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se face prin concurs sau examen pe baza regulamentului cadru ce cuprinde principiile generale şi care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(8) Ordonatorul principal de credite, în raport cu cerinţele postului stabileşte criterii de selecţie proprii în completarea celor prevăzute la alin. (7).
(9) Activitatea profesională se apreciază anual, ca urmare a evaluării performanţelor profesionale individuale, de către conducătorul instituţiei publice, la propunerea şefului ierarhic, prin acordare de calificative: "foarte bun", "bun", "satisfăcător" şi "nesatisfăcător". Ordonatorii principali de credite stabilesc criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale în conformitate cu criteriile enumerate la art. 6 lit. c) şi pot stabili şi alte criterii de evaluare în funcţie de specificul domeniului de activitate.
Art. 26. – În baza art. 18 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare, salarizarea absolvenţilor ciclului I şi/sau II (Bologna) se face la nivelul absolvenţilor cu studii superioare de lungă durată (S).
Art. 27. – (1) Autorităţile, instituţiile publice şi unităţile bugetare pot include în statele de funcţii şi unele funcţii specifice altor domenii de activitate bugetară, prevăzute în anexele la prezenta lege, care se dovedesc a fi necesare desfăşurării activităţii.
(2) Salariile de bază ale personalului încadrat în funcţii specifice, care nu sunt prevăzute în prezenta lege, se stabilesc de ordonatorii principali de credite, prin asimilare cu funcţiile şi salariile de bază prevăzute în anexele la prezenta lege, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, al Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, pentru funcţiile publice.
Art. 28. – Personalul bugetar trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar beneficiază de drepturile prevăzute de reglementările specifice în domeniu.
Art. 29. – (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază individuale, a sporurilor, a premiilor şi a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi este de competenţa ordonatorilor de credite.
(2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite vor soluţiona contestaţiile în termen de 10 zile lucrătoare. 12
(4) Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1), persoana nemulţumită se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau, după caz, instanţei judecătoreşti competente potrivit legii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării soluţionării contestaţiei.
Art. 30. – (1) Persoanele care ocupă funcţii de conducere în instituţiile şi autorităţile publice care sunt supuse restructurării vor fi trecute pe un post vacant în cadrul structurii organizatorice aprobate potrivit legii, cu respectarea condiţiilor de vechime prevăzute de lege.
(2) În cazul în care postul vacant este inferior postului pentru care persoana îndeplineşte condiţiile impuse de lege, postul vacant va fi transformat la acel nivel.
(3) În situaţia în care în cadrul structurii organizatorice, aprobată potrivit legii, nu există un post vacant, se transformă postul propriu al persoanei într-o funcţie de execuţie, corespunzătoare studiilor şi condiţiilor de vechime ale acesteia.
Art. 31. – (1) Condiţia prevăzută la art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu este obligatorie pentru recrutarea funcţionarilor publici de conducere, în cazul exercitării cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere, precum şi pentru funcţionarii publici care ocupă o funcţie publică de conducere, pe o perioadă de 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Funcţionarii publici prevăzuţi la alin. (1) sunt obligaţi să îndeplinească condiţia prevăzută la art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut, sub sancţiunea eliberării din funcţia publică.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 32. – Anexele nr. I - VIII fac parte integrantă din prezenta lege.
Art. 33. – Prezenta lege intră în vigoare la 1 ianuarie 2011.
Art. 34. – (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi reîncadrarea personalului se face corespunzător tranşelor de vechime în muncă avute în luna decembrie 2010 pe funcţiile corespunzătoare categoriei, gradului şi treptei profesionale deţinute, stabilindu-se clasa de salarizare şi coeficientul de ierarhizare corespunzător acesteia. 13
(2) La funcţiile publice unde s-au eliminat treptele de salarizare reîncadrarea personalului se va face la gradul deţinut.
(3) La funcţiile de conducere unde sunt prevăzute două grade de salarizare nivelul de salarizare corespunzător gradului, respectiv clasei de salarizare şi coeficientului de ierarhizare se stabileşte de ordonatorul principal de credite în funcţie de responsabilitatea, complexitatea şi impactul deciziilor impuse de atribuţiile corespunzătoare fişei postului.
Art. 35 – La trei zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, pentru acordarea de ajutoare, recompense, contribuţii la acţiuni umanitare, burse, se constituie fondul Preşedintelui României, fondul preşedintelui Senatului, fondul preşedintelui Camerei Deputaţilor şi fondul Primului-ministru, care se aprobă anual prin buget.
Art. 36. – La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:
1. Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009, cu modificările ulterioare.
2. Art. 50 alin. (1) și ale art. 90 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificările și completările ulterioare.
3. Art. 35 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Art. 21 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 495/2004 privind salarizarea şi alte drepturi băneşti ale personalului din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe şi de la misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale româneşti din străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1136 din 1 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare.
5. Art. 18 alin. (3) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, cu modificările şi completările ulterioare.
6. Art. 24, alin. (2) din Legea nr. 356/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 23 iulie 2003, cu modficările şi completările ulterioare.
7. Art. 262, alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
8. Art. 9, alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 4 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
9. Art. 5, alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 17 iunie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 411/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
10. Art. 66, alin. (1) din Legea nr.7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 25 mai 2009.
11. Art. 81 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 826 din 13 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.
12. Art. 69 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1197 din 14 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare.
13. Art. 41 alin. (6) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12 noiembrie 2008.
14. Art. 37 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008, aprobată cu modificări şi completari prin Legea nr. 135/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
15. Art. 9 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 799 din 12 noiembrie 2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 301/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
16. Art. 10 din hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 12 iunie 2007, cu modificările şi completările ulterioare
17. Art. 30^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază şi al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de demnitate publică, precum şi unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 177/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
18. Art. 23 şi 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordă funcţionarilor publici în anul 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 232/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
19. Art. 23 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea personalului auxiliar din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, precum şi din cadrul altor unităţi din sistemul justiţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
20. Art. 24^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor şi altor categorii de personal din sistemul justiţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 7 aprilie 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
21. Art. 38 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 64/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 1 septembrie 2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 462/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
22. Art. 37 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 2 februarie 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 353/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
23. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi stabilirea salariilor acestora, precum şi alte măsuri în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 27 ianuarie 2010.
24. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2004 privind utilizarea veniturilor proprii obţinute de instituţiile şi unităţile de învăţământ care organizează pe lângă acestea activităţi finanţate integral din venituri proprii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 16 aprilie 2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 214/2004.
25. Orice alte dispoziţii contrare prezentei legi.
Art. 37. – Prevederile din actele normative referitoare la detaşare, delegare şi mutare, acordarea concediilor, la cheltuieli de transport, cheltuieli cu 16
cazarea şi locuinţa rămân în vigoare.
Art. 38. – Încălcarea dispoziţiilor prezentei legi privind stabilirea salariului de bază individual, a indemnizaţiilor şi, după caz, a soldelor funcţiilor de bază, la încadrarea, promovarea şi avansarea personalului, a celorlalte drepturi, precum şi acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor acesteia atrag, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau penală a persoanelor vinovate, potrivit legii.
Art. I. –La data intrării în vigoare a prezentei legi Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. După alineatul (21) al articolului 94 se introduce un nou alineat, (22), cu următorul cuprins:
„Nu se află în situaţie de incompatibilitate, în sensul prevederilor alin. (2), funcţionarul public care este desemnat prin act administrativ să desfăşoare activităţi în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe, cu excepţia funcţionarilor publici care exercită atribuţii ca auditor sau cu atribuţii de control.”
2. Alineatul (1) al articolului 96 se modifică după cum urmează:
„Art. 96. - (1) Funcţionarii publici pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice. Funcţionarii publici pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public potrivit fişei postului.”
Art. II. – (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, alineatul (1) al articolului 2*) din Legea nr.490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1096 din 24 noiembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
„Art. 2* (1) - Salariile de bază corespunzătoare funcţiilor în care este încadrat personalul prevăzut la art.1 se majorează, pe perioada cât îşi desfăşoară activitatea în domeniul gestionării asistenţei financiare comunitare sau în domeniul managementului proiectelor, cu 8 până la 16 clase de salarizare succesive faţă de clasa deţinută în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin hotărâre a Guvernului.”
Art. III. – La data intrării în vigoare a prezentei legi articolul 10 alineatul (3) din Legea nr.339/2007 privind promovarea aplicării strategiilor de 17
management de proiect la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 7 decembrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
„Art. 10 (3) - Specialiştii pregătiţi în managementul de proiect cu finanţare internaţională, prevăzuţi la alin. (1), beneficiază, pe perioada cât îşi desfăşoară activitatea în domeniul managementului proiectelor, de salarii de bază corespunzătoare funcţiilor în care sunt încadraţi, majorate cu 8 până la 16 clase de salarizare succesive faţă de clasa deţinută, în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin hotărâre a Guvernului.
Art. IV. – La data intrării în vigoare a prezentei legi Legea nr.188/1999, privind Statutul funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Art. 63 se modifică după cum urmează:
“Art. 63. – În carieră, funcţionarul public poate promova în funcţia publică, în condiţiile legii. Promovarea în clasă şi promovarea în grade profesionale nu sunt condiţionate de existenţa unui post vacant.”
2. Art. 65* alin. (2) lit. b) se abrogă.
3. Art. 67 se abrogă.
4. Art. 69 alin. (3) lit. a) se abrogă.
5. Art. 77 alin. (3) lit. d) se modifică după cum urmează:
“d) retrogradarea în funcţia publică pe o perioadă de până la un an.”
Art. V. – La data intrării în vigoare a prezentei legi hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 530 din 14 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Art. 3 lit. c) se modifică după cum urmează:
“ c) dezvoltarea carierei - evoluţia ansamblului situaţiilor juridice şi efectelor produse, prin mobilitate şi promovare într-o funcţie publică superioară, care intervin de la data naşterii raportului de serviciu al funcţionarului public şi până în momentul încetării acestui raport;”
2. Art. 127 lit. a) se modifică după cum urmează:
“a) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;”
3. Art. 153 se abrogă.
4. Anexa 6 se modifică după cum urmează: rândul următor se elimină “Treapta de salarizare...... |”.


Sa ne reamintim istoria recenta a "salariilor nesimtite" din sectorul bugetar:

1. OUG nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar:
Drepturile obtinute prin sentinte definitive si irevocabile au fost esalonate la plata in anii 2010,2011,2012.
Asta pana a fost modificata prin OUG nr. 45/2010 care le-a esalonat pentru 2012,2013,2014.
Credeti ca anul viitor NU le mai esaloneaza pana in 2015?:P...
Efect:
Chiar daca castigati salariul compensatoriu in urma concedierii de la stat, il veti primi in 3 aniX-(, singura intrebare este care sunt aceia….

2. Mult asteptata Lege cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.
Toata lumea a simtit aplicarea acesteia prin eliminarea/reducerea unor sporuri (nu ma refer la zambet sau alte aberatii) sau ignorarea contractelor colective (legea partilor...)
Spete cate doriti.:sorry:

3. Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar
Reducerea drepturilor salariale (doar?... pana la 31.12.2010) urmand ca "Incepand cu data de 1 ianuarie 2011 se vor aplica politici sociale si de personal care sa asigure incadrarea in nivelul cheltuielilor bugetare rezultate ca urmare a aplicarii masurilor de reducere a acestora adoptate in cursul anului 2010, in conditiile Legii-cadru nr. 330/2009, precum si cu respectarea prevederilor legii bugetului de stat si ale legii bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2011"
Efect:
Inspector I asistent 3 - absolvent de facultate (economist/jurist/psiholog, etc), are 1 an vechime in functia publica si incadrarea de 747 brut (fara spor de vechime) – incredibil de nesimtit intradevar…:oops:
Dupa reducerea cu 25% a salariului i se acorda 600 de lei BRUT (echivalentul cu muncitorul necalificat de la privat…:angry:), adica 461 net?
Va rog sa calificati dvs. acest salariu pentru studii superioare si pe cei care au luat aceasta masura:training: …
Daca ar fi fost angajat la privat ar fi avut un salariu minim de 600x2 = 1200 brut.

4. Mai jos avem proiectul de lege referitor la salarizarea pe 2011.
Haideti sa il aplicam...:
a) scadeti 25% din salariul de baza din luna iunie 2010
b) cautati in anexele din legea nr. 330/2009 coeficientul corespunzator functiei si gradatiei detinute de dvs
c) inmultiti acel coeficient cu 640, pare aproape decent nu?...
d) acum aplicati procentul maxim de crestere la salariul obtinut la a)
e) la salariul de baza din luna iunie (INTREG) adaugati 1/12 (din al 13 lea salariu pe care nu o sa il mai primiti de acum incolo)
f) comparati suma de la d) cu cea de la e)

Ati ajuns la concluzia ca in urma taierii cu 25% si a celui de-al 13-lea salariu, salariul ce vi se va acorda “in urma cresterilor salariale din 2011:angry:” este mai mic decat inainte de diminuarea din iulie?...X-(

Oare in 2012 din ce vor mai “acorda cresteri”? A mai ramas indemnizatia de concediu? E drept ca la asa salarii, si aia este foarte nesimtita :(………

LEGE
privind aplicarea în anul 2011 a Legii-cadru privind salarizarea unitară a
personalului plătit din fonduri publice
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1. – (1) Valoarea coeficientului de ierarhizare corespunzător clasei
de salarizare 1, prevăzută la art.10 alin.(1) din Legea-cadru privind salarizarea
unitară a personalui plătit din fornduri publice, este de 640 lei.
(2) – Diferenţa dintre două clase de salarizare succesive este de 2,5% din
salariul de bază, utilizându-se rotunjirea la a doua zecimală a coeficienţilor de
ierarrhizare aferenţi claselor de salarizare.
Art. 2. – În anul 2011, pentru personalul aflat în funcţie la 31 decembrie
2010, salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare şi solda funcţiei de
bază/salariul funcţiei de bază definite potrivit art. 3 şi 4 din Anexa VII capitolul
II la Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri
publice, corespunzător gradaţiei avute, respectiv gradului avut în cazul funcţiilor
de conducere, se stabilesc având la bază următoarele elemente:
a) salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare şi respectiv solda
funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază determinate potrivit grilei de salarizare
din Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri
publice se calculează prin înmulţirea valorii coeficientului 1 prevăzut la art. 1 cu
valoarea coeficienţilor de ierarhizare prevăzuţi pentru fiecare funcţie în anexele
la Legea-cadru;
b) tranşele de corecţie în baza cărora se acordă creşteri salariale
diferenţiate sunt următoarele:
Valoarea salariului de bază, indemnizaţiei Procent maxim
lunare de încadrare şi soldei funcţiei de de creştere
bază/salariului funcţiei de bază, în lei
600 - 800 20%
801 - 1000 16%
1001 – 1500 12%
1501- 2000 8%
2001 – 2500 4%
peste 2501 1%
c) în sensul prezentei legi, salariile de bază, indemnizaţiile lunare de
încadrare şi soldele funcţiilor de bază/salariile funcţiilor de bază avute la data de
31 decembrie 2010 sunt cele avute în luna iunie 2010, diminuate cu 25%,
potrivit art. 1 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea
restabilirii echilibrului bugetar.
d) salariile de bază, indemnizaţiile lunare de încadrare şi respectiv soldele
funcţieilor de bază/salariile funcţiilor de bază utilizate la determinarea valorii
nominale pentru anul 2011 sunt cele avute la data de 31 decembrie 2010 potrivit
lit. c) corectate prin aplicarea procentelor maxime de creştere corespunzătoare
tranşelor de corecţie prevăzute la lit. b).
Art. 3. – La data reîncadrării, salariile de bază, indemnizaţiile lunare de
încadrare şi soldele funcţiilor de bază/salariile funcţiilor de bază sunt
determinate astfel:
a) salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare şi solda funcţiei de
bază/salariul funcţiei de bază determinat potrivit grilei de salarizare, dacă
valoarea determinată potrivit art. 2 lit. d) este mai mare decât valoarea stabilită
conform art. 2 lit. a);
b) salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare şi solda funcţiei de
bază/salariul funcţiei de bază până la valoarea maximă determinată potrivit art. 2
lit. d), dacă acea valoare determinată este mai mică decât cea determinată
portivit art. 2 lit. a), fără a depăşi această valoare;
c) salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare şi solda funcţiei de
bază/salariul funcţiei de bază din luna decembrie 2010 majorat cu 1%, dacă
valoarea stabilită pentru luna decembrie 2010 potrivit art. 2 lit. c) este mai mare
decât valoarea determinată potrivit art. 2 lit. a);
e) în toate cazurile, salariul de bază, indemnizaţia lunară de încadrare şi
solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază se determină prin rotunjire din
leu în leu în favoarea personalului.
Art. 4. – Cuantumul de la 31 decembrie 2010 al sporurilor,
compensaţiilor, indemnizaţiilor şi altor drepturi salariale prevăzute în anexele la
Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice,
stabilit în conformitate cu Legea nr. 118/2010, se majorează începând cu 1
ianuarie 2011 cu acelaşi coeficient de corecţie cu care se majorează salariul de
bază.
Art. 5. – Personalului din autorităţile şi instituţiile publice finanţate
integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea
Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale şi locale, precum şi cele aflate în coordonarea Primului-ministru
şi cele aflate sub controlul Parlamentului, la stabilirea salariului de bază pentru
anul 2011, i se aplică în mod corespunzător prevederile art. 1 şi 2.
Art. 6. – Pentru personalul nou-încadrat pe funcţii în anul 2011, precum
şi pentru personalul promovat în funcţii în anul 2011, salarizarea se face la
nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea
publică în care acesta este încadrat.
Art. 7. – (1) În anul 2011, avansarea personalului încadrat pe funcţii de
execuţie în gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime în muncă se face prin
încadrarea în clasele de salarizare corespunzătoare vechimii în muncă dobândite
prevăzute la art. 11 alin. (3) din Legea-cadru privind salarizarea unitară a
personalului plătit din fonduri publice, personalul beneficiind de o majorare a
salariului de bază avut, corespunzător numărului de clase de salarizare succesive
suplimentare multiplicat cu procentul stabilit la art. 2 alin. (2), fără acordarea
salariului corespunzător coeficientului de ierarhizare aferent noii clase de
salarizare.
(2) În anul 2011, pentru personalul de conducere se aplică în mod
corespunzător prevederile alin. (1).
(3) Personalul care, în cursul anului 2011, desfăşoară activităţi noi care
presupun potrivit Legii-cadru acordarea unor clase de salarizare succesive celei
deţinute pentru funcţia respectivă, beneficiază de o majorare a salariului de
bază, corespunzător numărului de clase de salarizare suplimentare multiplicat cu
procentul stabilit la art. 2 alin. (2).
Art. 8. – (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor
de bază, indemnizaţiilor lunare de încadrare şi soldelor funcţiilor de
bază/salariilor funcţiilor de bază care se acordă potrivit prevederilor prezentei
legi este de competenţa ordonatorilor de credite.
(2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 5 zile de la data luării la
cunoştinţă a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul
ordonatorului de credite.
(3) Ordonatorii de credite vor soluţiona contestaţiile în termen de 10 zile.
(4) Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana
nemulţumită se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau, după caz,
instanţei judecătoreşti competente potrivit legii, în termen de 30 de zile de la
data comunicării soluţionării contestaţiei.
Art. 9. – Valoarea nominală în lei corespunzătoare claselor de salarizare
este prevăzută în anexă, care face parte integrantă din prezenta lege.
Art. 10. – Premiul anual prevăzut de reglementările legale în vigoare,
aferent anului 2010, nu se mai acordă, fiind luat în calcul la stabilirea drepturilor
salariale pentru anul 2011.
Art. 11. – Prevederile art. 17, alin. (2) şi ale art. 22 din Legea-cadru
privind salarizarea unitară a personalui plătit din fornduri publice nu se aplică în
anul 2011.
Art. 12. – Prevederile art. 2 alin. (1) lit. d) şi e), alin. (2) şi alin. (3) din
Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii
echilibrului bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
441 din 30 iunie 2010, rămân în vigoare până la 31 decembrie 2011.
Art. 13. – Prevederile art. 21 si 22 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea
unor măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 249 din 14 aprilie 2009, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările
şi completările ulterioare, rămân în vigoare până la data de 31 decembrie 2010.