1. Cand spuneti "executare", va referiti la poprire sau la blocarea contului? Asa cum am mai spus, problema nu este cu poprirea.
2. Imi puteti transmite un mesaj privat cu tariful dvs. pentru o ora de consultanta?
3. Matusa mea a contactat banca creditoare ([EDITAT]), care i-a comunicat ca este cu plata la zi, si i-a si eliberat un document care atesta acest fapt, document pe care matusa mea l-a depus la sediul [EDITAT] de la Piata Operei, in urma cu mai bine de 3 saptamani. In plus, reprezentantii [EDITAT] i-au sunat pe cei de la [EDITAT], fara a primi niciun raspuns.
De asemenea, matusa mea a contactat si biroul executorului judecatoresc, care i-a eliberat un document atestand faptul ca este cu plata la zi, care a fost depus tot la sediul [EDITAT]. Executorul i-a contactat pe cei de la [EDITAT], tot fara succes.
Mentionez de asemenea ca acest cont a fost blocat fara nicio instiintare, iar reprezentantii [EDITAT] refuza sa-i elibereze vreun act oficial.
Multumesc.
Multumesc pentru raspuns. Nu stiu daca s-a inteles din primul meu mesaj, insa nu cei de la [EDITAT] au acordat creditul pe care s-a pus poprire, ci alta banca, care in situatia de fata nu a cerut blocarea contului.
Matusa mea nu vrea sa conteste executarea silita, pentru ca este cu plata la zi, vrea doar sa i se deblocheze cardul de salariu, care e blocat de cei de la [EDITAT] fara niciun motiv de aproximativ o luna.
Nu pot intelege de ce I[EDITAT] a blocat acest cont, neavand nicio legatura cu acel credit pe care s-a pus poprire, si de ce refuza sa-l deblocheze, avand in vedere ca au primit toate documentele pe care le-au solicitat, prin care se dovedea ca nu exista nicio restanta la plata datoriei. In plus, au fost sunati de nenumarate ori si de cei de la banca creditoare, si de executorul judecatoresc.
Pana la actiunea in instanta, nu exista vreo procedura mai rapida pentru deblocarea contului? Matusa mea sta de aproape o luna cu salariul blocat pe card, fara a avea nicio alta sursa de venit. Este inadmisibil!
De asemenea, imi puteti spune un tarif orientativ pentru o ora de consultanta juridica?
Multumesc.
Va cer ajutorul in urmatoarea problema: matusa mea are cardul de salariu la [EDITAT]. In urma cu cativa ani, ea a facut un credit la alta banca pe care i s-a pus ulterior poprire (subliniez faptul ca acest credit nu are nicio legatura cu banca [EDITAT] si a fost contractat cu mult timp inainte de a i se elibera cardul de salariu de la [EDITAT]). In prezent nu mai are restante la plata creditului respectiv, poprirea fiind retinuta lunar din salariu, in cuantumul prevazut de lege.
In urma cu aproape o luna, cardul sau de salariu a fost blocat de cei de la [EDITAT] pe motiv ca n-ar fi fost platita poprirea pe luna respectiva, desi, subliniez, banii aceia nu aveau NICIO LEGATURA cu cei de la [EDITAT], deoarece, din cate am inteles, suma e retinuta de angajator inainte de a se vira banii pe cardul de salariu.
Matusa mea i-a sunat pe cei de la [EDITAT] inca din prima zi, (circa 15 august a.c.) explicandu-le problema, si ulterior, la cererea reprezentantilor bancii, le-a dus numeroase documente, de la angajator, de la executor si de la banca creditoare. De fiecare data i s-a spus ca va fi contactata in ziua respectiva si ca i se va debloca contul. Desigur, acest lucru nu s-a intamplat, si de fiecare data i s-a spus fie ca documentele aduse de ea nu erau suficiente, fie ca va fi contactata cu un raspuns in "aproximativ 15 minute".
In tot acest timp, pe langa banii care erau retinuti din data de 15 august, i s-a mai retinut si salariul care i s-a virat pe card de catre angajator la sfarsitul lunii trecute. Intr-un final, dupa nenumarate telefoane, pe data de 1 septembrie i s-a deblocat o parte din suma de pe card (aproximativ 50% din suma din cont), spunandu-i-se la telefon ca a doua zi, dupa ce va aduce un alt document de la angajator, i se va restitutui si restul sumei, care, intre timp, a disparut cu totul din contul sau.
Pe 2 septembrie, cand a depus documentul solicitat de [EDITAT] la sediul lor din Piata Operei i s-a spus din nou ca "in maxim 20 de minute" i se va debloca contul si i se va restitui suma retinuta. Desigur, nici de data aceasta nu si-au tinut promisiunea.
Va puteti imagina ca matusa mea a ajuns la capatul puterilor deoarece nu mai stie ce sa faca, iar la inceputul saptamanii viitoare ii va intra pe card avansul din salariu (angajatorul nu are casierie pentru a lua banii in mana).
In aceste conditii, as avea cateva intrebari:
1. CE SE POATE FACE IN ACEASTA SITUATIE? Matusa mea nu ar vrea sa se ajunga la proces, mai ales ca in conditiile de fata nici nu si-ar permite.
2. UNDE AM PUTEA GASI UN AVOCAT si care ar fi tariful orientativ pentru o ora de consultatie? (matusa mea si-ar dori doar sa gaseasca pe cineva care s-o insoteasca la sediul [EDITAT] in calitate oficiala, in speranta ca se va rezolva pe loc problema).
3. CUI NE PUTEM ADRESA PENTRU A REZOLVA ACEASTA PROBLEMA CAT MAI URGENT?
[EDITAT] are dreptul sa blocheze acest cont in conditiile de fata? Dupa parerea mea, este o masura abuziva din partea lor care nu are niciun temei legal, iar singurele motive pentru a retine acesti bani este pentru a se folosi de ei, sperand ca persoana pagubita va renunta de tot la ei. MATUSA MEA LE-A ADUS TOATE DOCUMENTELE PE CARE LE-AU CERUT.
Multumesc,
George Mihalache