Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Cel mai probabil este ca functionarul public de executie promovat sa exercite o functie publica de conducere temporar vacanta trebuia sa fie incadrat la litera ,,e'' din art. 87 a Legii nr. 188 / 1999 insa actul de nimire a fost gresit motivat cu art. 87, litera ,,b" ce se refera la detasare. Precizez ca funtionarul public promovat in functia de conducere era tot din cadrul institutiei , asadar nu provenea de la o alta institutie publica. problema nu este ce se intampla cu acest functionar, problema este ce se intampla cu functionarul a carui post s-a desfiintat si consider ca i s-a ingradit dreptul de a da examen scris pe unicul post de expert din institutie, care este chiar al funtionarului promovat in funtia de conducere. pentru a intelege mai bine procedura reorganizarii in institutiile publice, uitati-va va rog pe Ordinul nr. 614/ 2010, anexa nr. 1, art.1, alin. 3, care prevede ca in cazul cand sunt mai multi functionari publici decat posturile alocate, acestia sunt obligati sa dea examen pe posturi de aceeasi categorie, clasa sau grad profesional. Cu alte cuvinte, daca sunt 2 funtionari , incadrati pe post de expert, grad superior, si avand aceeasi treapta profesionala, dar unuia i se desfiinteaza postul atunci cel caruia i se desfiinteaza postul, da examen scris impreuna cu celalalt functionar care are postul ocupat, iar in urma examinarii roata norocului se poate chiar inversa, in sensul ca poate ramane pe post cel caruia i se desfiintase postul si pleaca cel care nu era amenintat de desfiintarea postului. De asemeni nu considerati ca daca la nivelul institutiei exista sindicatul functionarilor publici, acestia aveau obligatia prin lege sa stabileasca criterii privind restructurarea posturilor, ca de exemplu: cati ani mai ai pana iesi la pensie, sau daca ai sau nu un copil in intretinere. Va rog sa va uitati pe legea nr. 329 / 2009 privind reorganizarea institutiilor publice, art. 6, alin.5 si 6 si spuneti-mi cum interpretati voi atat procedura reorganizarii prevazuta in Ordinul Ministrului Muncii nr. 614/ 2010 cat si prevederile Legii nr. 329 / 2009. Astept raspuns . Multumesc.
Multumesc pentru raspunsuri. Totusi eu consider ca functionarul public de executie care a fost detasat pe functia publica de conducere vacanta trebuia sa dea examen scris impreuna cu celalalt functionar public a carui post similar se desfiintase, deoarece il obliga preocedura prevazuta in Ordinul Ministrului Muncii nr. 614 / 39/2010, art. 3, din anexa nr. 1 care prevede ca atunci cand sunt mai multi functionari decat posturi similare existente, ei trebuie sa dea examen scris. Prin urmare cel restructurat concureaza cu cel care ocupa postul iar in urma examinarii situatia se poate schimba, asa incat poate ramane in final pe post cel caruia i se desfiintase postul. Deci intrebarea mea era daca directorul are sau nu voie sa dea concurs pe postul sau de executie, a carui titular ramane, impreuna cu functionarul a carui post s-a desfiintat in conditiile in care postul de executie al directorului nu este suspendat , vacant. Functionarului public restructurat nu i-a fost oferita sansa sa dea examen scris pe postul de executie al directorului ( post de aceeasi categorie cu al sau, de expert, grad superior), fiindca a fost anuntat in scris ca nu exista in cadrul institutiei posturi asemanatoare cu al sau, pe care sa dea examen scris. Spuneti-mi va rog daca s-a procedat corect? Nu trebuia sa se tina cont si de criteriile minimale stabilite in art. 6, alin.6 din Legea nr. 329 / 2009 privind reorganizarea institutiilor publice? Va rog sa-mi spuneti parerea dumneavoastra. Multumesc
Buna seara. Doresc sa imi raspundeti la urmatoarea speta: un functionar public dintr-o institutie este detasat in cadrul aceleiasi institutii pe o functie publica de conducere vacanta. Institutia respectiva se reorganizeaza, potrivit legii nr. 188 / 1999 si a Ordinului ministrului Muncii nr. 614 / 39 /2010, si in urma reorganizarii se restructureaza mai multe posturi din institutie. Printre posturile desfiintate este un post de functionar public de expert, grad superior. Potrivit actelor normative enumerate mai sus, functionarul public ce a ocupat postul de expert trebuia sa sustina examen scris impreuna cu alti functionari publici din aceeasi institutie, care ocupau posturi de aceeasi categorie, clasa, grad profesional cu postul desfiintat , respectiv acela de expert. Mentionez faptul ca atat postul care s-a desfiintat si postul similar lui erau prevazute in Statul de functii in cadrul aceluiasi compartiment , doar ca postul ramas este al persoanei care a fost detasata sa ocupe functia publica de conducere vacanta. Acest post apare acum in Statul de functii ca fiind unicul post de expert in compartimentul respectiv, iar atributiile postului nu au fost date altei persoane. Va intreb, in aceasta situatie, pe postul acela trebuiau sa sustina examen scris functionarul public caruia i se desfiintase postul precum si functionarul care a fost detasat temporar pe functia de conducere? Sau functionarul detasat este aparat de lege de a nu mai sustine examenul scris, deoarece exercita in mod temporar functia de conducere? Mentionez ca pe perioada detasarii pe o alta functie, functionarului i se pastreaza salariul si functia ocupata inainte de a fi detasat.