am remediat defectiunea pe loc(schimband becul ars) la Rar am fost sa le platesc lor 110 lei
Art.112. – (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:
.................................................. .....................
c) vehiculul circula noaptea fara faruri sau lampi de semnalizare, dispozitivele de iluminare si semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevazute în normele tehnice în vigoare;
d) vehiculul circula cu defectiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate;
.................................................. ...................
Una e sa circuli cu un bec ars si alta e sa circuli fara faruri sau cu defectiuni majore la sistemele de iluminare semnalizare.
Si mai zice asa:
Art.101. - (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:
.................................................. .....................
11. circulatia cu un autovehicul, remorca sau tramvai cu defectiuni la sistemul de iluminare sau de avertizare sonora ori când acestea lipsesc;
.................................................. ......................
Este amenda pentru bec ars, in nici un caz retinerea certificatului de inmatriculare (talon)
Becul ars este tot o defectiune .
Agentul de politie cum poate demonstra 'DEFECTIUNILE MAJORE" in lipsa oricarui martor,sau poate ca acesta va aparea in lipsa doar pe hartia procesului verbal.
Am fost la Rar sa-mi verifice ca am schimbat "becul",fapt pt care am platit 110 lei,procesul verbal inca nu l-am primit,si sunt sigur ca am incasat si acolo o amenda substantiala.Vi se pare normal sa platesc 400 lei pt ca nu mi-a functionat un bec pe faza scurta, circuland la ora 10 dimineata pe un drum judetean unde nu este obligatoie circulatia cu faza scurta,in conditii de vizibilitate normale?
Faptul ca am fost oprit fara un motiv anume,cautand dupa aceea eventuale nereguli,faptul ca am fost retinut 40 min pt ca asa a vrut domnul politist nu are nici o relevanta ,faptul ca am fost jignit,ca nu a avut martori vi se pare normal si-mi recomandati "sa uit incidentul",in Romania tot soferii trebuie sa plateasca pt mofturile domnilor de la Politie?
OUG nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 80, din 31 ianuarie 2011.
MTI a lansat anul trecut, in luna noiembrie, un proiect prin care soferii erau obligati sa doteze masinile cu anvelope de iarna, insa ulterior s-a stabilit ca prevederea sa se aplice doar transportatorilor. Insa, conform OUG nr. 5/2011, toate categoriile de autovehicule trebuie dotate cu anvelope de iarna, in timp ce vehiculele cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si cele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, trebuie echipate cu cauciucuri de iarna pe axele de tractiune si/sau sa aiba montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.
De asemenea, potrivit MTI, definitia acestor anvelope este exact asa cum este data in directiva europeana: "anvelope de iarna — anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Națiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupa caz.”
In acelasi timp, si anvelopele all-season sunt recunoscute ca dotari de iarna
Am depasit masina politiei logan nou mcv ,care se deplasa in afara localitatii,pe un drum judetean si circula ostentativ cu aproximativ 40 km/ora.Dupa efectuarea manevrei de depasire efectuata regulamentar cu o viteza de aproximativ 50 km/ora,am fost avertizat luminos si acustic sa opresc pe partea dreapta a carosabilului.Am semnalizat ,am iesit de pe carosabil roata din dreapta fiindu-mi la limita superioara a santului plin cu zapada.Din masina politiei a venit la mine un tanar politist in jur de 25 umi ani si mi-a cerut actele la control,l-am intrebat politicos cum se numeste si care este motivul opririi mele, tinandu-i totusi sa-i comunic ca ma aflu in interes de serviciu si ca trebuie sa ajung pana la o anumita ora intr-un anumit loc.S-a prezentat, si i-mi comunica ca motivul opririi mele este: "verificarea dotarii masinii" ,mi-a cerut sa-i arat trusa medicala,triunghiuri reflectorizante si psi.Ne-am deplasat la portbagaj i-am aratat trusa ,psi ,si un triunghi,mi-a cerut sa-i arat si al doilea triunghi,i-am raspuns ca i-l am dar pt a i-l arata trebuie sa descarc jumatate din materialele posm pe care le aveam in portbagaj,mi-a raspuns ca are timp sa astepte.Pana in acest timp discutia a fost pe un ton civilizat din partea mea si ironica din partea lui.In timp ce am gasit al doilea triunghi i-i reaminteam ca ma grabesc si ca nu am timp de ironiile lui.Dupa ce i-am aratat si al doilea triunghi,m-a pus sa le desfac pt ca el crede ca sunt doar cutiile goale si nu sunt triunghiuri inauntru,am desfacut cutiile a fost ok si eu i-am spus ca nu sunt bataia lui de joc ,si ca a doua zi o sa-i fac reclamatie la superiori.M-a jignit spunandu-mi ca nu-i este frica de un: "cacat de sofer cu 4 clase" si m-a amenintat ca :"o sa ne mai vedem noi prin municipiu".In acel moment cu greu m-am abtinut de a nu face o prostie .A trecut dupa aceea la verificarea starii tehnice a masinii,stopuri frana,avarii,semnalizari,pozitii,faza lunga,scurta.Mi-a comunicat ca nu-mi functioneaza faza scurta dreapta,eu i-am raspuns ca poate este arsa siguranta sau poate este ars becul,defectiune frecventa la Logan,de aceea am la mine in permanenta becuri de rezerva,si ca o sa remediez defectiunea la prima parcare, pt ca unde eram stationat nu eram oprit in conditii de siguranta si santul era plin cu zapada.El s-a deplasat la masina de Politie si a revenit la mine dupa 3-4 min sa-i semnez procesul verbal intocmit de el,pe care am refuzat sa-l semnez amintindu-i ca eu nu semnez fara martori,el aflandu-se singur in masina de politie.Mi-a aruncat actele pe scaunul din dreapta spunandu-mi ca mi-a retinut talonul si ca in acest sens mi-a eliberat o adeverinta de circulatie provizorie valabila 15 zile.O sa gaseasca el martor si "O SA NE MAI VEDEM NOI" au fost ultimile lui cuvinte,eu raspunzandu-i ca o sa ne vedem la superiorii lui pt ca eu consider ca am fost supus unui abuz din partea lui.Pe adeverinta scrie ca a retinut talonul pt "defectiuni majore la sistemul de iluminare,respectiv faza de intalnire" .La prima parcare am oprit am schimbat becul,am remediat defectiunea fiind convins ca o sa vina dupa mine. Mentionez ca am fost oprit in jurul orei 10 dimineata,conditii de vizibilitate normale iar carosabilul era umed fara polei sau zapada.Conduc un auto Dacia Logan fabricatie 2008 cu toate reviziile la zi in stare tehnica si estetica foarte buna.Cred ca adevaratul motiv al opririi a fost spaga,pt ca Loganul meu este branduit cu o cunoscuta marca de bere din Romania,desi nu a fost ceruta in mod evident,am fost pus sa deschid portbagajul dar spre ghinionul lui in afara de materiale posm nu aveam nimic acolo.Solicit parerea uniu specialist care sa ma indrume ce trebuie sa fac dupa ce am indurat cea mai mare umilinta din viata mea.Procesul verbal nu l-am citit nu stiu ce scrie in el si nici nu mi-a ajuns acasa.Va multumesc anticipat pt orice informatie juridica care o sa-mi fie de ajutor.